Sully

0

Η δραματική ιστορία της ζωής του καπετάνιου Τσέσλι «Σάλι» Σαλενμπέργκερ που έγινε ήρωας στις ΗΠΑ όταν κατάφερε να προσγειώσει το ακινητοποιημένο τζετ στον ποταμό Χάντσον, σώζοντας τις ζωές όλων των επιβατών.

Ο Κλιντ Ίστγουντ δεν προσπερνάει τις δημιουργικές μονομαχίες με τα καθάρματα. Ξέρει να τα ξεχωρίζει από μακριά και τα γλεντάει στις ταινίες του. Στο Sully δεν βρίσκει καν έναν σοβαρό κακό, ικανό να σπιλώσει την υπόληψη του μεγαλύτερου και πιο απροσδόκητου ήρωα του 21ου αιώνα για τη Νέα Υόρκη, και ίσως για τις ΗΠΑ. Δεν είναι ότι ανακάλυψε το αντίδοτο για μια φοβερή ασθένεια ή ότι απέτρεψε πόλεμο. Το κατόρθωμα του βετεράνου πιλότου Τσέσλι Σάλενμπεργκερ ήταν η ελπίδα που μοίρασε σε μια πόλη αναδιπλωμένη μετά την 11η Σεπτεμβρίου, προσγειώνοντας το αεροπλάνο του στον ποταμό Χάντσον, όταν κατάλαβε πως και οι δύο κινητήρες δυσλειτουργούσαν έπειτα από επίθεση σμήνους πτηνών, αμέσως μετά την απογείωση.

Φαντάζομαι πόσο ταυτίζεται ο Ίστγουντ με τον Σάλι. Λογικά, είναι το σύγχρονο είδωλό του: ένας άνθρωπος ντροπαλός, που μιλάει μόνο όταν πρέπει, ευγενικός και ελάχιστα διαχυτικός, με αίσθηση ευθύνης και ξερό χιούμορ, της αντροπαρέας από τα παλιά. Τον φαντάζομαι επίσης να σκηνοθετεί με αυτό το στραβό χαμόγελο στο πρόσωπο, αδυνατώντας να κρύψει την ικανοποίησή του για τη δικαίωση του ανδρείου πιλότου, όταν μια στεγνή εξεταστική επιτροπή τον «ανέκρινε», αμφιβάλλοντας σοβαρά για την επιλογή του να προσθαλασσωθεί αντί να προσγειώσει το σκάφος σε ένα από τα μικρά κοντινά αεροδρόμια, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή δεκάδων επιβατών – παρεμπιπτόντως, όλοι βγήκαν άθικτοι και πίνουν νερό στο όνομά του. Δεν υπάρχει κάποιο τρομερό μυστικό για τον Σάλι, μια αγωνιώδης αποκάλυψη, ούτε καν σοβαρό αντικείμενο για την επιτροπή. Αυτό που αξίζει είναι το πορτρέτο, από τον Ίστγουντ και τον Χανκς, όχι μόνο ενός άνδρα αλλά μιας απόφασης, του ξετυλίγματος μιας φαινομενικά ενστικτώδους επιλογής που (επειδή είμαστε έλλογα όντα και όχι ζώα) δεν είναι τυχαία και ακατανόητη, αλλά κατάγεται από την κρίση, την αντίληψη και την εμπειρία. Κι επειδή ο Ίστγουντ ακούγεται στεγνός ως ηθοποιός αλλά είναι σοφά εύγλωττος ως σκηνοθέτης προσεγγίζει το θέμα και πάλι με τον ελλειπτικό του τρόπο, συλλαμβάνοντας τη στιγμή και παραδίδοντάς την στην αιωνιότητα. Όπως τα χαϊκού.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Ένας από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς σκηνοθέτες, πιθανότατα το τελευταίο ευρέως αναγνωρίσιμο κινηματογραφικό είδωλο μιας άλλης εποχής, ο Κλιντ Ίστγουντ κλείνει σήμερα τα 94.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Ιστορίες Καλοσύνης»: Θριαμβευτική επιστροφή ή ανυπόφορο πισωγύρισμα για τον Λάνθιμο;

The Review / «Ιστορίες Καλοσύνης»: Θριαμβευτική επιστροφή ή ανυπόφορο πισωγύρισμα για τον Λάνθιμο;

O Γιάννης Βασιλείου και ο Λουκάς Κατσίκας είδαν τις «Ιστορίες Καλοσύνης» του Γιώργου Λάνθιμου και του Ευθύμη Φιλίππου και αναλύουν τα επιτεύγματα, αλλά και τις αστοχίες της ταινίας. Με καλοσύνη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Πολιτισμός / Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Η προκλητική ανθολογία του Γιώργου Λάνθιμου, η νέα συμφωνία δράσης του Τζορτζ Μίλερ, μια έκπληξη από τη Γαλλία και ένα ωραιότατο ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Ζούμε, ρε! / «Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τους Δημήτρη Ζάχο και Θανάση Καφετζη, τους δύο δημιουργούς του ντοκιμαντέρ «Λώξη» ενώ ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης μοιράζεται την εμπειρία του από τη θεατρική ομάδα «Εν δυνάμει», μέλος της οποίας είναι και η Λωξάνδρα.
THE LIFO TEAM
Marcello Mio

Ανταπόκριση / Marcello mio: Η πιο meta ταινία του φετινού Φεστιβάλ Καννών

Διανύοντας τη δική της πορεία κάτω από τη σκιά της μητέρας της, Κατρίν Ντενέβ, και το φάντασμα του εξίσου διάσημου πατέρα της, η Κιάρα αποφασίζει να υποδυθεί τον Μαστρογιάνι και να βγει μόνη της στη σέντρα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
L'Amour Ouf

Ανταπόκριση / L'amour Ouf: Μία από τις χειρότερες ταινίες που έχουμε δει ποτέ στο διαγωνιστικό των Καννών

Αν την ταινία την είχε σκηνοθετήσει οποιοσδήποτε Αμερικανός και όχι ο Γάλλος Ζιλ Λελούς, όχι μόνο στις Κάννες δεν θα είχε ταξιδέψει αλλά δεν θα την είχε δει κανείς μας πουθενά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Parthenope

Ανταπόκριση / Parthenope: Η υπερβολή δεν είναι ποτέ αρκετή για τον Σορεντίνο

Στο πρόσωπο της grande bellezza που ανακάλυψε, της αποθεωτικά φωτογενούς 27χρονης Τσελέστε Ντάλα Πόρτα, ο Ιταλός δημιουργός συγκεντρώνει τα αντιφατικά του αισθήματα για τη γειτονιά της μνήμης του, τη Νάπολη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζία Ζάνγκε, ο εθνολόγος της κινεζικής συνείδησης

Ανταπόκριση / Τζία Ζάνγκε, ο Κινέζος εθνολόγος του σινεμά

Με το «Caught by the Tides», ο κορυφαίος σκηνοθέτης της Κίνας καταγράφει τις συντριπτικές αλλαγές στη χώρα μέσα από τον ποιητικό φακό του. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος τον συνάντησε στις Κάννες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Γιατί δεν μου άρεσε το «Megalopolis» του Κόπολα»

The Review / «Γιατί δεν μου άρεσε το Megalopolis του Κόπολα»

Πόσα λεπτά χειροκροτούσαν όρθιοι οι θεατές και γιατί δεν έχει απολύτως καμία σημασία; Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Τάσος Μελεμενίδης συζητούν για τη φιλόδοξη νέα ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα που έκανε την πρεμιέρα της στις Κάννες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ