Οι «Τρεις Αδερφές» του Τσέχοφ χωρίς λόγια, έτσι όπως δεν τις έχουμε ξαναδεί

Οι «Τρεις Αδερφές» του Τσέχοφ χωρίς λόγια, έτσι όπως δεν τις έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Μια τετράωρη θεατρική εμπειρία, γιορτή συναισθημάτων και αισθήσεων, όπου οι ζωές, τα όνειρα και οι διαψεύσεις που έχουν βιώσει η Όλγα, η Μάσα και η Ιρίνα, αναπαρίστανται μέσα από μεγάλης ακρίβειας και λεπτότητας χειρονομίες και νοήματα, βλέμματα και μικρές κινήσεις.
0

Ο πολυβραβευμένος και παραγωγικότατος 33χρονος Τιμοφέι Κουλιάμπιν, από τους πλέον καταξιωμένους σκηνοθέτες θεάτρου και όπερας στη Ρωσία σήμερα, καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Red Torch του Νοβοσιμπίρσκ, έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών με τη δική του εκδοχή των Τριών Αδελφών του Αντόν Τσέχοφ.

Η παράσταση έκανε πρεμιέρα το 2015 και έκτοτε ακολουθεί μια θριαμβευτική πορεία στα μεγάλα θέατρα της Ευρώπης.

Το κλασικό αριστούργημα μέσα από μια σύγχρονη ματιά με διαχρονικά κοστούμια, σύγχρονες συμπεριφορές που συμπεριλαμβάνουν μέχρι και ομαδική selfie με sticks, χωρίς να ακούγεται ούτε μια λέξη του Τσέχοφ, γιατί απλούστατα όλο το έργο ερμηνεύεται στη ρωσική νοηματική γλώσσα, με υπέρτιτλους στα αγγλικά – εδώ στα ελληνικά.

Ο Κουλιάμπιν πήρε το κλασικό αριστούργημα του 1900, αυτή την παραβολή της αναμονής και της ακύρωσης, και το μετέτρεψε σε ένα βουβό, αλλά ανείπωτης ομορφιάς έπος με έναν ιδιοφυή τρόπο που δεν έχει ξαναγίνει.


Ο Κουλιάμπιν πήρε το κλασικό αριστούργημα του 1900, αυτή την παραβολή της αναμονής και της ακύρωσης, και το μετέτρεψε σε ένα βουβό, αλλά ανείπωτης ομορφιάς έπος με έναν ιδιοφυή τρόπο που δεν έχει ξαναγίνει.

Μια τετράωρη θεατρική εμπειρία, γιορτή συναισθημάτων και αισθήσεων, όπου οι ζωές, τα όνειρα και οι διαψεύσεις που έχουν βιώσει η Όλγα, η Μάσα και η Ιρίνα, που τόσο αδημονούν να αποδράσουν από την ανώνυμη επαρχία όπου ζουν και να επιστρέψουν στη γενέθλια πόλη τους, τη Μόσχα, αναπαρίστανται μέσα από μεγάλης ακρίβειας και λεπτότητας χειρονομίες και νοήματα, βλέμματα και μικρές κινήσεις.

Ήχοι όπως το κλείσιμο μιας πόρτας, το τρίξιμο του πατώματος, ο άνεμος που σφυρίζει έξω από το σπίτι, τα πουλιά που τιτιβίζουν στην αυλή, στρατιωτικά εμβατήρια που συνοδεύουν στρατιωτικές παρελάσεις, αποτελούν τη «μουσική» ενός ολόκληρου σύμπαντος που διαποτίζει και περιβάλλει την ανία των τριών γυναικών.

Παράλληλα, η καταβύθιση του κάθε χαρακτήρα σε μια περίπου αυτιστική απομόνωση λόγω της σιωπής εντείνει την έλλειψη επικοινωνίας, όσο και το αίσθημα της απελπιστικής τους μοναξιάς και των αδιεξόδων τους. Μια σιωπή η οποία, ενώ μοιάζει να τους φέρνει πιο κοντά στην πραγματικότητα, τους απομακρύνει. Ανυπεράσπιστοι, άλαλοι άνθρωποι απέναντι σε μια κοινωνία ήχων και θορύβων.

Info:

15-16 Ιουνίου

Novosibirsk State Drama Theatre - Tιμοφέï Kουλιάμπιν

Οι τρεις αδελφές, του Τσέχοφ

Πειραιώς 260, Χώρος Δ, 21:00,

διάρκεια: 255',

Στη ρωσική νοηματική, με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ