Παλαγγιά: Τουλάχιστον 10 νεκροί στον τάφο της Αμφίπολης

Παλαγγιά: Τουλάχιστον 10 νεκροί στον τάφο της Αμφίπολης Facebook Twitter
5

Στον τάφο της Αμφίπολης υπάρχουν τουλάχιστον 10 νεκροί οι οποίοι θάφθηκαν σε διαφορετικούς αιώνες, υποστηρίζει η αρχαιολόγος, καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Ολγα Παλαγγιά, η οποία σημειώνει επίσης κατηγορηματικά ότι ανάμεσα τους δεν είναι η Ολυμπιάδα.

Με βάση την ανακοίνωση ότι βρέθηκαν στον τάφο  550 οστά εκ των οποίων εξετάστηκαν τα 157 και πρέπει να μελετηθούν άλλα 400, προκύπτει σύμφωνα με την καθηγήτρια πως «πρέπει να υπάρχουν καμιά δεκαριά νεκροί ακόμα στον τάφο. Μας λείπουν άλλοι δέκα».

Η κ. Παλαγγιά που μίλησε στον ΣΚΑΪ είπε επίσης ότι  ο τάφος χρησιμοποιήθηκε αρκετές φορές και πως μάλλον το μνημείο έγινε για να θαφτούν νεκροί της μάχης των Φιλίππων.

 «Αρχικά ο τάφος έγινε για τη γυναίκα και το νεογνό και ήταν ένας τυπικός μακεδονικός τάφος της εποχής. Στη συνέχεια έγινε μεγαλοπρεπής από τους Ρωμαίους όταν τον ξαναχρησιμοποίησαν» δήλωσε.

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

4 σχόλια
Αυτό το να βγαίνουν ορισμένοι με ετυμηγορίες σε έρευνες που δεν κάνουν οι ίδιοι (επομένως δεν έχουν όλα τα στοιχεία) και μάλιστα πριν εκείνες ολοκληρωθούν δεν το καταλαβαίνω...Αλλά κι αυτοί που τις μεταφέρουν αυτές τις δηλώσεις δεν καταλαβαίνω γιατί το κάνουν.Να πω κ γω τη γνώμη μου αν είναι, που μοιάζει και πιο λογική. Οι νεκροί είναι πέντε γιατί ο τάφος ήταν οικογενειακός αλλά μεγάλης οικογένειας. Σφαχτήκαν οι συγγενείς εκάστου για το ποιανού ο πεθαμένος θα μπεί. Κι επειδή κανείς δεν έκανε πίσω, τους έβαλαν και τους πέντε. Ενας μάλιστα δεν είχε συγγενή νεκρό κι έστειλε άλογο. Αθάνατη Ελλάδα
Τελικά η Αμφίπολη θα γίνει τάφος πολλών: των ανεγκέφαλων εθνικιστών, των βιαστικών επιστημόνων, των ανυπόμονων θεσμικών και πάει λέγοντας...
Παλαγγιά 2014: "Δεν είναι τάφος αλλά ηρώο"και αργότερα... "Πολιτικός ο λόγος, που δηλώνουν όλοι ότι είναι μακεδονικός ο τάφος"και μετά... "Είναι πολυάνδρειο..."αλλά τελικά υπάρχει γυναίκα και μωρό μέσα..Παλαγγιά 0 - Αρχαιολογικά δεδομένα 3Τώρα, Παλαγγιά 2015: "Αρχικά ο τάφος έγινε για τη γυναίκα και το νεογνό και ήταν ένας τυπικός μακεδονικός τάφος της εποχής..."Μήπως να περιμένει να δει και την ραδιοχρονολόγηση των οστών πριν εκφέρει γνώμη με τέτοια σιγουριά; (αναφέρομαι στην σειρά ταφής)Πάντως η τοιχοδομή και το ψηφιδωτό έχουν χρονολογηθεί ήδη από πολλούς στον 4ο αιώνα π.χ. Υπάρχει μια δυσκολία με τις καρυάτιδες, αλλά καθώς τα βάθρα τους είναι προέκταση της περιβόλου δύσκολο να είναι μεταγενέστερες. Το δε λιοντάρι έχει χρονολογηθεί κι αυτό στον 4ο αιώνα, ήδη από πριν 50 χρόνια, και ούτε η Παλαγγιά δεν το είχε αμφισβητίσει ποτέ. Είναι επιβεβαιωμένο ότι μέρος της περιβόλου πήγε στο ποτάμι για φράγμα από Ρωμαίους που το "έκαναν μεγαλοπρεπές" αποδομώντας το. Κανένας από τους Ρωμαίους ιστορικούς δεν αναφέρει τίποτα για ενα τόσο σημαντικό μνημείο κάνωντας μας να πιστεύουμε πιο πιθανό πως είχε ήδη "αποδομηθεί" η σημασία του πριν τους Ρωμαικούς χρόνους παρά ότι χτίστικε μεγαλοπρεπώς την ίδια εποχή με κάποιους περιηγητές αλλά αυτοί δεν το αναφέρουν. Το δε λογικό άλμα όταν βλέπεις ένα μνημείο στην Αμφίπολη, ότι είναι για μαχη στους Φιλίππους δεν το καταλαβαίνω. Σα να λες πως ο λέων της Χαιρώνειας στήθηκε για την ...μάχη της Πύδνας.