Το ξεκατίνιασμα της Beyoncé με τους Right Said Fred

Μπιγιονσέ Facebook Twitter
Η Beyoncé σπάνια παίρνει θέση σε τέτοιες περιπτώσεις ή κάνει δηλώσεις.
0

ΦAINETAI OTI, EKTOΣ ΑΠΟ ΤΗΝ KELIS, και το γνωστό βρετανικό συγκρότημα Right Said Fred έχει πρόβλημα με την Beyoncé επειδή χρησιμοποίησε το μεγαλύτερό τους χιτ, το πασίγνωστο «I'm too sexy», σε ένα τραγούδι του «Renaissance» που κυκλοφόρησε φέτος το καλοκαίρι.

Το τραγούδι που δημιούργησε θέμα στην περίπτωση της Kelis είναι το πέμπτο του δίσκου, το «Energy», στο οποίο υπάρχει sample από το «Milkshake», το χιτ που την έκανε διάσημη στο ευρύτερο κοινό το 2003. Οι τραγουδοποιοί που αναγράφονται στα credits του άλμπουμ της Beyoncé είναι οι Pharrell Williams και Chad Hugo των Neptunes. Η Kelis εξαγριώθηκε και την κατηγόρησε για «κλοπή», έλλειψη «ακεραιότητας» ή «ψυχής», επειδή κυκλοφόρησε το τραγούδι της χωρίς την έγκρισή της.

Το ίδιο, πάνω κάτω, συνέβη με τους Right Said Fred, δηλαδή τα αδέλφια Fred και Richard Fairbrass. Σε δηλώσεις τους στη «Sun» κατά τη διάρκεια των βραβείων Broadcast Music Inc εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους προς τη διάσημη σταρ. Επιπλέον, έμειναν έκπληκτοι με τον τρόπο που η Queen B χρησιμοποίησε το κομμάτι τους στο «Alien Superstar».

Στο συγκεκριμένο, το τρίτο του άλμπουμ, παρεμβάλλονται στοιχεία από τη σύνθεση και τους στίχους του «I'm too sexy». Σε ένα σημείο, π.χ., η Beyoncé τραγουδά «I am too classy for this world», αντικαθιστώντας απλώς τη λέξη «sexy». 

Η αλήθεια είναι ότι οι Right Said Fred το έγραψαν για πλάκα και για να διακωμωδήσουν τα μοντέλα και τους bodybuilders που σύχναζαν στο γυμναστήριο που είχαν στο Λονδίνο. 

«Συνήθως ο καλλιτέχνης αρχικά μας προσεγγίζει, αλλά η Beyoncé δεν το έκανε επειδή φέρεται πολύ αλαζονικά, στο στυλ "πιάστε με, αν μπορείτε". Έτσι, ακούσαμε για πρώτη φορά το κομμάτι όταν το άκουσε και ο υπόλοιπος κόσμος», είπαν. 

Beyoncé - ALIEN SUPERSTAR

Στοιχεία του κομματιού έχουν χρησιμοποιήσει επίσης ο Drake, για το τραγούδι του με τους Future και Young Thug «Way 2 Sexy» το 2021, και η Taylor Swift για το σινγκλ της από το 2017 «Look what you made me do», αλλά προτού κυκλοφορήσουν τη δουλειά τους επικοινώνησαν με τα δυο αδέλφια. Ο Drake το σάμπλαρε και το ενσωμάτωσε στο δικό του κομμάτι, ενώ το ρεφρέν στο τραγούδι της Taylor Swift ακολουθεί το ίδιο ρυθμικό μοτίβο με αυτό του στίχου «I'm too sexy for my shirt». 

«Για να χρησιμοποιήσει κανείς τη μελωδία μας χρειάζεται την άδειά μας. Μας στέλνουν το ντέμο και αν το εγκρίνουμε, μπαίνουμε στα credits, μαζί με τους άλλους δημιουργούς. Στην περίπτωση του συγκεκριμένου κομματιού της Beyoncé υπάρχουν είκοσι δύο δημιουργοί. Αυτό σημαίνει ότι θα βγάλουμε μόνο 40 πένες (σ.σ. μισό ευρώ). Πιστεύουμε ότι αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχουν ελάχιστα χρήματα από τις φυσικές πωλήσεις και όλοι θέλουν ένα κομμάτι από την πίτα», σχολίασαν. 

Οι Right Said Fred πρόσθεσαν ότι αναγκάστηκαν να δώσουν τα δικαιώματα, τελικά, επειδή δεν μπορούν να ανοίξουν συζήτηση με κάποιον που έχει μεγαλύτερο εκτόπισμα και περισσότερα χρήματα από εκείνους.  

Η Beyoncé σπάνια παίρνει θέση σε τέτοιες περιπτώσεις ή κάνει δηλώσεις. Στην περίπτωση της Kelis π.χ. απλώς αφαίρεσε από το κομμάτι το συγκεκριμένο sample και έληξε εκεί η υπόθεση και η διαμάχη.

Όσον αφορά τους Right Said Fred, όμως, φαίνεται ότι ενοχλήθηκε και δημιοσίευσε μια ανακοίνωση μέσω των εκπροσώπων της ότι οι ισχυρισμοί του γκρουπ είναι εσφαλμένοι και υποτιμητικοί. 

«Δεν δόθηκε μόνο άδεια για τη χρήση του αλλά εξέφρασαν δημόσια την ευγνωμοσύνη τους που είναι στο άλμπουμ. Για το κομμάτι τους δεν χρησιμοποιήθηκε η ηχογράφηση, μόνο η σύνθεση. Η κατηγορία είναι ψευδής». 

Right Said Fred Facebook Twitter
Οι Right Said Fred σχηματίστηκαν το 1989, με τον Richard στα φωνητικά και το μπάσο, και τον Fred στην κιθάρα.

Τον Ιούλιο το γκρουπ πόσταρε στο Twitter ότι ήταν «ωραίο» που έχουν credit στο τραγούδι. Αυτό όμως δεν αποδεικνύει ότι το είχαν ακούσει κιόλας, κάτι που, όπως φαίνεται, επιβεβαιώνει και η Robin S. Ούτε εκείνη ήξερε ότι η Beyoncé είχε σαμπλάρει το «Show me love» στο «Break my soul». Της το είπε ο γιος της, παρ' όλα αυτά χάρηκε με τα νέα, σε αντίθεση με τους Fairbrass και την Kelis. 

Και καλά, μπορεί να πει κάποιος, γιατί τόση φασαρία για ένα τραγούδι στα όρια του γελοίου; Η αλήθεια είναι ότι τα αδέλφια το έγραψαν για πλάκα και για να διακωμωδήσουν τα μοντέλα και τους bodybuilders που σύχναζαν στο γυμναστήριο που είχαν στο Λονδίνο. 

Δεν περίμενε, κανείς, όμως ότι θα γίνονταν το πρώτο βρετανικό συγκρότημα μετά τους Beatles που ανέβηκε στην κορυφή του Billboard, και μάλιστα για τρεις εβδομάδες, το 1992. 

Αρχικά έγραψαν το «I'm too sexy» ως ένα indie rock κομμάτι. Αφού το απέρριψαν κάμποσες δισκογραφικές εταιρείες, το έδωσαν σε έναν φίλο τους που δούλευε ως υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων ενός ραδιοφωνικού σταθμού. Αυτός κατάλαβε ότι είχε στα χέρια του ένα χιτ, εφόσον αποκτούσε χορευτικό χαρακτήρα, κάτι που τελικά έγινε. 

Οι Right Said Fred σχηματίστηκαν το 1989, με τον Richard στα φωνητικά και το μπάσο, και τον Fred στην κιθάρα. Το 1990 έγινε μέλος της μπάντας και ο Rob Manzoli, επίσης στην κιθάρα.

Τα δυο αδέρφια δεν ήταν άγνωστα στα μουσικά πράγματα. Έπαιζαν μουσική από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 και εμφανίστηκαν με το γκρουπ που είχαν τότε μαζί με τους Suicide και τους Joy Division. Ο Richard ήταν session μπασίστας για μουσικούς όπως ο Boy George, o Mick Jagger και ο David Bowie και ο Fred είχε συνεργαστεί με τον Bob Dylan. 

H ειρωνεία είναι ότι ούτε το «I'm too sexy» είναι 100% δική τους σύνθεση. Εν αγνοία τους ο Manzoli πρόσθεσε σε αυτό ένα μελωδικό ριφ από το «Third stone from the sun» του Jimi Hendrix. Η διαφορά είναι ότι δεν είχαν είκοσι δύο συνθέτες και παραγωγούς από πίσω. Αν υποθέσουμε, όμως, ότι τους είχαν, αμφιβάλλω αν θα μπορούσε κανείς να σκαρφιστεί τον αξεπέραστο στίχο «I am too sexy for my cat». Κι έπειτα, είναι και αυτό το απερίγραπτο βίντεο… 


 

Right Said Fred - I'm too sexy

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είναι το «Fossora» το καλύτερο άλμπουμ της Bjork εδώ και πολλά χρόνια

Μουσική / «Fossora»: Το καλύτερο άλμπουμ της Björk εδώ και πολλά χρόνια

Στην πολύ δυναμική επιστροφή της παρουσιάζεται αρκετά αλλαγμένη, γειωμένη, ορφανή από μητέρα και με όλα τα παιδιά της να έχουν εγκαταλείψει την εστία του σπιτιού για να ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τόλγκα Τουζούν

Μουσική / Τόλγκα Τουζούν: «Ξέρω ότι η μουσική που γράφω δεν θα γίνει ποτέ δημοφιλής»

Ο δημιουργός του ορατορίου «Φάλαινα στην πόλη ή Γιατί το έκανες αυτό;» που παρουσιάζεται στο 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής μιλάει για τη σχέση του με τη σύγχρονη μουσική σκηνή τόσο στη χώρα του, την Τουρκία, όσο και διεθνώς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ