Ναταλία Γεράκη, Απόστολος Παληός «Απόσταγμα Ρωσίας»

Ναταλία Γεράκη, Απόστολος Παληός «Απόσταγμα Ρωσίας» Facebook Twitter
0

Οι δύο σημαντικοί έλληνες καλλιτέχνες με διεθνή παρουσία, θα ερμηνεύσουν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πρόγραμμα που σκιαγραφεί μουσικά τη ρωσική ρομαντική και σοβιετική εποχή μέσα από αριστουργήματα των Τσαϊκόφσκι, Ραχμάνινοφ, Στραβίνσκι, Χατσατουριάν, Γκλίνκα-Μπαλάκιρεφ, Σνίτκε και Προκόφιεφ Η συναυλία, που  έχει τίτλο «Απόσταγμα Ρωσίας», σηματοδοτεί την έναρξη των φετινών εκδηλώσεων του Κύκλου Μουσικής Δωματίου «Από τη Ρωσία με αγάπη».

Το πρόγραμμα αρχίζει με τη Σουίτα σε παλαιό ύφος, έργο 80 (1972) του Άλφρεντ Σνίτκε (1934-1998), του μεγαλύτερου ρώσου συνθέτη από την εποχή του Σοστάκοβιτς. Στη συνέχεια θα ακουστεί «Ο κορυδαλλός» (1840) από τον κύκλο τραγουδιών Αποχαιρετισμός στην Αγία Πετρούπολη των Γκλίνκα-Μπαλάκιρεφ σε εκδοχή για σόλο πιάνο. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει επίσης ένα απόσπασμα της όπερας «Το αηδόνι» (1914) του Ίγκορ Στραβίνσκι (1882-1971), που βασίζεται στο διάσημο παραμύθι Το αηδόνι του αυτοκράτορα του Άντερσεν.  Το πρώτο μέρος ολοκληρώνεται με τρία έργα του αρμενικής καταγωγής Αράμ Χατσατουριάν (1903-1978), σε μεταγραφή για φλάουτο και πιάνο: το Βαλς από τη σκηνική μουσική Μασκαράτα (1941), το Adagio του Σπάρτακου και της Φρυγίας από το δημοφιλέστατο μπαλέτο Σπάρτακος (1954) και τον περίφημο Χορό των σπαθιών από το μπαλέτο Γκαϊανέ (1942).

Το δεύτερο μέρος της συναυλίας αποτελείται από έργα Ραχμάνινοφ, Τσαϊκόφσκι και Προκόφιεφ. Το πρώτο έργο, η Ελεγεία για πιάνο σε μι ύφεση ελάσσονα του Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873-1943), που είναι και το εναρκτήριο του πιανιστικού κύκλου Πέντε κομμάτια-φαντασίες, έργο 3 αρ.1 (1892). Η δεύτερη σύνθεση είναι η δημοφιλής Άρια του Λιένσκυ «Πού έχετε χαθεί μέρες χρυσές της άνοιξης μου;» από τη διάσημη όπερα Ευγένιος Ονιέγκιν, έργο 24 (1879) του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893) σε μεταγραφή για φλάουτο και πιάνο. Η βραδιά θα κλείσει με ένα από τα προσφιλέστερα έργα μουσικής δωματίου του 20ού αιώνα, την αριστουργηματική Σονάτα αρ. 2 για φλάουτο και πιάνο σε ρε μείζονα, έργο 94 του Σεργκέι Προκόφιεφ (1891-1953) που γράφτηκε το 1943.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM