Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά

Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά Facebook Twitter
Το πρώτο τεύχος του περιοδικού κυκλοφόρησε τέλη Σεπτεμβρίου του 1969
0

Διευθυντής του περιοδικού ήταν ο Βασίλης Ραφαηλίδης που μαζί με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο και κάποια άλλα ανήσυχους δημιουργούς, διανοούμενους, κριτικούς και θεωρητικούς του σινεμά (πολλοί από τους οποίους προέρχονταν από το περιβάλλον της Σχολής Σταυράκου) που βρίσκονταν σε επαφή με τις σύγχρονες τότε σχολές, τάσεις και προσεγγίσεις (ιδεολογικές και αισθητικές) του σινεμά, έστησαν τον «Σύγχρονο Κινηματογράφο» μετά από έντονες ζυμώσεις και συζητήσεις εν μέσω χούντας.

Το εξώφυλλο του πρώτου τεύχους κοσμεί στιγμιότυπο από την ταινία του Μπουνιουέλ «Ο Σίμων της Ερήμου» και στη σελίδα των περιεχομένων και της ταυτότητας των συνεργατών υπάρχει η εξής γλαφυρά διατυπωμένη σύνοψη του φιλμ:

«Η Σύλβια Πινάλ, θηλυκή ένσάρκωσn τοϋ Πνεύματος του Κακού, πείθει τόν Σίμωνα (Κλαούντιο Μπρούκ) νά τήν άκολοuθήσει στή Νέα Υόρκη. Ο Σίμων έγκαταλείπει τήν προσπάθειά του να σώσει τόν κόσμο μέσα απ' την έκσταση, και το ομαδικό ντελlριουμ ενός νεοϋορκέζικου νάιτ-κλάμπ αποτελεί γι αυτόν την αφορμή για την πρώτη και μόνη αποκάλυψn: ο αγώνας, δεν μπορεί να δοθεί στην έρημο αλλά ανάμεσα στους ανθρώπους».

Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά Facebook Twitter
Το πρώτο τεύχος του περιοδικού κυκλοφόρησε τέλη Σεπτεμβρίου του 1969
Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά Facebook Twitter
Tα περιεχόμενα και οι συνεργάτες του πρώτου τεύχους.

Στην ταυτότητα του πρώτου τεύχους όπου περιλαμβανόταν και ευχετήριο μήνυμα του Φεντερίκο Φελίνι, μπορεί να δει κανείς μεταξύ άλλων τα ονόματα των Παντελή Βούλγαρη, Τώνη Λυκουρέση, του Λάκη Παπαστάθη, του Κώστα Σφήκα, ενώ στη συνέχεια της 15ετούς πορείας του το περιοδικό θα φιλοξενούσε πολύ σημαντικούς συγγραφείς και αρθρογράφους όπως ο Χρήστος Βακαλόπουλος. Η πρώτη περίοδος του περιοδικού θα έληγε με την εξέγερση του Πολυτεχνείου όταν οι υπεύθυνοι του περιοδικού συνελήφθησαν ή πέρασαν στην παρανομία και η δεύτερη θα ξεκινούσε από την αυγή της μεταπολίτευσης και θα διαρκούσε μέχρι το 1984.

Πρόσφατα ψηφιοποιήθηκαν όλα τα τεύχη του θρυλικού πλέον αυτού περιοδικού και βρίσκονται συγκεντρωμένα εδώ.

  

Στο ίδιο site (cinemalab) έχει ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση και αρχειοθέτηση του περιοδικού "Φιλμ" του Θανάση Ρεντζή, το οποίο εκδόθηκε το 1974 και λειτούργησε ως αντίπαλος πόλος του "Σύγχρονου Κινηματογράφου" για την ηγεμονική θεωρητική επικράτηση στον Ελληνικό κινηματογραφικό χώρο.

Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά Facebook Twitter
Οι ευχές του Φελίνι.
Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά Facebook Twitter
Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά Facebook Twitter
Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά Facebook Twitter
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Megalopolis

Ανταπόκριση / Megalopolis: Ο Κόπολα μετέτρεψε τη Νέα Υόρκη του 21ου αιώνα σε αρχαία Ρώμη

Η ελληνορωμαϊκή προειδοποίηση του Φράνσις Φορντ Κόπολα για τη σύγχρονη διαφθορά των αξιών εξάπτει το ενδιαφέρον, αλλά συντρίβεται από το ντελιριακό και ειλικρινές άγχος του να χωρέσει τα πάντα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Pulp Fiction: Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Pulp Fiction / Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Στις υπεραστυνομευόμενες Κάννες ένα τσουνάμι αποκαλύψεων σκιάζει το κλίμα που ο διευθυντής, Τιερί Φρεμό, επιθυμεί διακαώς να διαφυλάξει σε κινηματογραφικό πλαίσιο, ενώ στην τελετή έναρξης πρυτάνευσε η οσκαρική λογική. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
‘Spacey Unmasked’: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Οθόνες / Spacey Unmasked: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Νέες καταγγελίες για σεξουαλικές επιθέσεις στο αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τον Κέβιν Σπέισι, με τον αδελφό του ηθοποιού να δηλώνει ότι ο πατέρας τους ήταν ένας αρνητής του Ολοκαυτώματος που διοργάνωνε ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι τους.
THE LIFO TEAM
Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024)

Απώλειες / Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024): Ο βασιλιάς των b-movies και του απενοχοποιημένου exploitation

Κόπολα, Σκορσέζε, Νίκολσον, Μπογκντάνοβιτς, Χάουαρντ, Κάμερον αλλά και όλο το ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά έχουν λόγο ύπάρξης χάρη στον Αμερικανό σκηνοθέτη που πέθανε πριν από λίγες μέρες στα 98 του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT