Ο νέος Άγγλος σκηνοθέτης Ian Waugh μιλάει στο LIFO.gr

Ο νέος Άγγλος σκηνοθέτης Ian Waugh μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter
Σκεφτόμουν να χρησιμοποιήσω πρωταγωνιστή άλλης εθνικότητας, μια και το ζητούμενο μου ήταν ένας τύπος που η κακή οικονομική του κατάσταση τον οδηγεί να χαθεί στο επιβλητικό τοπίο των Highlands. Τελικά έγινε Έλληνας, εφόσον όντως η χώρα σου είναι σε κακή οικονομική κατάσταση...
0

Η ταινία As he lay falling του Άγγλου Ian Waugh προβλήθηκε χθες στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Κύπρου και εντυπωσίασε για τη χρήση του φυσικού χώρου των σκοτσέζικων Highlands, όχι μόνο ως ντεκόρ, αλλά και ως αναπόσπαστο μέρος της ψυχολογίας των ηρώων της. Εν προκειμένω, ενός Έλληνα ονόματι Γιώργου που εγκαταλείπει την Ελλάδα της Κρίσης και των Μνημονίων για να βρει δουλειά σε μία ξένη μακρινή χώρα. Ή μήπως για να εξαφανιστεί, να σβηστεί ο ίδιος από τον χάρτη της γης; Ο λόγος στον Ian αυτοπροσώπως που βρίσκεται αυτές τις μέρες στη Λεμεσό και δέχτηκε πρόθυμα να μιλήσει στο LIFO.gr για την ταινία του και τη βαθύτερη σκέψη του πίσω απ' αυτήν!

Απόλυτα ικανοποιημένος κανείς σκηνοθέτης δε μπορεί να είναι. Όταν βλέπεις και ξαναβλέπεις τη δουλειά σου πάντα βρίσκεις ελλείψεις και τι θα μπορούσε να'χει πάει καλύτερα. Το κοινό πάντα έχει τον πρώτο λόγο γι'αυτό και αφήνομαι στην κρίση του.

Η ταινία σου, Ian, έκανε την ελληνική πρεμιέρα της στο τελευταίο Φεστιβάλ της Δράμας τον περασμένο μήνα. Συνάντησες τις αντιδράσεις του ελληνικού κοινού;

Να πω την αλήθεια, όχι, γιατί προβλήθηκε στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα και μάλιστα χωρίς αγγλικούς υπότιτλους. Αυτό δεν ήταν και τόσο καλό, γιατί κάποιοι που δεν είναι τα αγγλικά η πρώτη τους γλώσσα, έχασαν ορισμένα βασικά points στους διαλόγους των χαρακτήρων. Περισσότερο μίλησα με συναδέλφους από το εξωτερικό που διαγωνιζόμασταν μαζί και λιγότερο με Έλληνες. Εδώ, πάντως, ήρθαν και μου μίλησαν άνθρωποι που ήταν στη Δράμα τον περασμένο μήνα και είδαν την ταινία.

Γιατί εσύ, ένας νέος Άγγλος σκηνοθέτης, επέλεξες έναν Έλληνα για πρωταγωνιστικό χαρακτήρα της ιστορίας σου;

Σκεφτόμουν να χρησιμοποιήσω πρωταγωνιστή άλλης εθνικότητας, μια και το ζητούμενο μου ήταν ένας τύπος που η κακή οικονομική του κατάσταση τον οδηγεί να χαθεί στο επιβλητικό τοπίο των Highlands. Τελικά έγινε Έλληνας, εφόσον όντως η χώρα σου είναι σε κακή οικονομική κατάσταση. Να ξεκαθαρίσω, όμως, πως βαθύτερα στο μυαλό του αυτός ο άνθρωπος δεν είχε το να πάει κάπου απλά για να δουλέψει, αλλά για να χαθεί από προσώπου γης.

Ζεις στο Εδιμβούργο, στη Σκοτία. Αναρωτιέμαι αν υπέπεσαν στην αντίληψη σου περιστατικά ανθελληνικού ρατσισμού που ενδεχομένως να σε ώθησαν στον χαρακτήρα αυτό.

Στη Σκοτία δε νομίζω να υπάρχει κανένας ανθελληνικός ρατσισμός. Άλλωστε ο ''κακός'' χαρακτήρας είναι του Γουίλιαμ, ο οποίος είναι Άγγλος και άρα μάλλον λίγο πιο ξενοφοβικός. Αυτό που εγώ ήθελα να κάνω δεν ήταν μία ταινία κατά της ξενοφοβίας ή του ρατσισμού, όπως δηλαδή πολλοί την εκλαμβάνουν, αλλά κυρίως ένα σχόλιο για την αυτογνωσία των κραταιών δυτικών κοινωνιών: ποιοί είμαστε, έχουμε δουλειές, ζούμε σχετικά άνετα, αλλά το ζήτημα είναι και το πως βλέπουν εμάς οι άλλοι.

Ο νέος Άγγλος σκηνοθέτης Ian Waugh μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter

Ο ηθοποιός σου, ο Κύπριος Κρίστοφερ Γκρέκο, είναι πραγματικά εξαιρετικός. Πως έφτασες σ' αυτόν;

Δυσκολεύτηκα πολύ με το casting. Πως να έβρισκα Έλληνα διαθέσιμο ηθοποιό στην αγγλική πρωτεύουσα; Δεν υπάρχουν και πολλοί...Βρήκα τον Κρίστοφερ μέσω του ατζέντη του στο Λονδίνο και είχαμε άψογη συνεργασία.

Πόσο ήταν το budget που είχες στη διάθεση σου;

Η ταινία κόστισε περίπου 25.000 λίρες. Χρησιμοποίησα συνεργείο από τη Σκοτία και πήραμε κάποια χρηματοδότηση από την Κοινότητα των Highlands. Υπάρχουν δύο παραγωγοί και μένα αν και είναι η έκτη κατά σειρά μικρού μήκους ταινία μου, είναι και η πρώτη επίσης που έγινε με τέτοιο μεγάλο budget.

Μου αρέσει πάντως που η εταιρεία παραγωγής σου ονομάζεται OnlySon Prod.!

(γέλια) Ναι, αυτό οφείλεται στο ότι είμαι μοναχογιός και ακόμη δεν έχω κάνει δική μου οικογένεια. Μεγάλωσα στην Αγγλία και τον επόμενο μήνα γίνομαι 33 ετών.

Ο νέος Άγγλος σκηνοθέτης Ian Waugh μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Κύπριος Κρίστοφερ Γκρέκο, πρωταγωνιστής στην ταινία του Ian Waugh.

Στην ταινία δεν υπάρχει μουσική εκτός από μία folk μπαλάντα που τραγουδούν οι θαμώνες μίας σκοτσέζικης ταβέρνας. Η δική σου σχέση με τη μουσική;

Περιπλανήθηκα στα Highlands αρκετά στη ζωή μου κι εκεί άκουσα αυτές τις folk μπαλάντες, τα λαϊκά τραγούδια τους. Ωστόσο ακούω pop μουσική και αγαπώ πολλά συγκροτήματα της indie σκηνής.

Μίλησε μας για τη φεστιβαλική πορεία της δουλειάς σου.

Έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ του Εδιμβούργου, ακολούθησε το φεστιβάλ Δράμας, του Ρέικιαβικ της Ισλανδίας, όπου απέσπασε και μία τιμητική διάκριση, τώρα της Κύπρου και έπονται δύο φεστιβάλ σε Αγγλία και Σκοτία, καθώς κι αυτό της Στοκχόλμης τον Νοέμβριο.

Είσαι ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα;

Απόλυτα ικανοποιημένος κανείς σκηνοθέτης δε μπορεί να είναι. Όταν βλέπεις και ξαναβλέπεις τη δουλειά σου πάντα βρίσκεις ελλείψεις και τι θα μπορούσε να' χει πάει καλύτερα. Το κοινό πάντα έχει τον πρώτο λόγο γι'αυτό και αφήνομαι στην κρίση του.

Τα σχέδια σου για μια μεγάλου μήκους ταινία;

Δουλεύω σαφώς μεσ' στο κεφάλι μου την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία μου, αλλά δεν ξέρω αν είμαι ακόμη έτοιμος. Πιθανώς να ακολουθήσει ακόμη μία μικρού μήκους ταινία ή δεν ξέρω...

Αν σε ρωτούσα ποιο είναι το όνειρο της ζωής σου;

Θα απαντούσα το να είμαι ικανός να συνεχίσω να κάνω ταινίες και να ταξιδεύω στον κόσμο μ' αυτές. Πολύ προσωπική υπόθεση ο κινηματογράφος και άλλο τόσο όμορφη να τη μοιράζεσαι με άλλους!

Ο νέος Άγγλος σκηνοθέτης Ian Waugh μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter
Δυσκολεύτηκα πολύ με το casting. Πως να έβρισκα Έλληνα διαθέσιμο ηθοποιό στην αγγλική πρωτεύουσα; Δεν υπάρχουν και πολλοί...Βρήκα τον Κρίστοφερ μέσω του ατζέντη του στο Λονδίνο και είχαμε άψογη συνεργασία...
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ