Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
LIGHTBOX

Κορίτσια στα δωμάτιά τους, σε Ανατολή και Δύση

Η Rania Matar φωτογραφίζει την οικουμενικότητα της γυναικείας φύσης

Η Rania Matar γεννήθηκε στον Λίβανο αλλά εγκατέλειψε τη χώρα της κατά τη διάρκεια του εμφυλίου για να σπουδάσει αρχιτεκτονική στη Νέα Υόρκη. Η 11η Σεπτεμβρίου υπήρξε μια μέρα ορόσημο στη ζωή της καθώς τότε αποφάσισε να αφοσιωθεί επαγγελματικά στη φωτογραφία θεωρώντας πως σαν μέσο θα της έδινε τη δυνατότητα να οριοθετήσει την ταυτότητά της ως μια Λιβανέζα/Παλαιστίνια γυναίκα που ζούσε το αμερικανικό όνειρο.

 

Αν και η δουλειά της δεν είναι πολιτική αποτελεί μαρτυρία για τη γυναικεία φύση τόσο στην Ανατολή όσο και στη Δύση. Φωτογραφίζοντας στη Νέα Υόρκη, στη Βοστώνη, τη Βηρυτό και στα παλαιστινιακά στρατόπεδα προσφύγων η Matar ανακάλυψε ότι ανεξαρτήτως των συνθηκών οι γυναίκες έχουν πολύ περισσότερα κοινά από αντιθέσεις. «Το να εστιάζεις στις αντιθέσεις είναι τόσο ψεύτικο... », τονίζει η φωτογράφος. «Είμαι από τον Λίβανο και τη Νέα Υόρκη και είμαι ακριβώς το ίδιο πρόσωπο και στα δύο μέρη. Τίποτε δεν αλλάζει τον τρόπο που αισθάνομαι και ζω. Αυτή η πεποίθηση ότι πρέπει να είμαι ένα πράγμα είναι πολύ περιοριστική για την έννοια της ταυτότητας».

 

Η οικουμενικότητα της γυναικείας φύσης και εμπειρίας από την τρυφερή κοριτσίστικη ηλικία μέχρι την ενηλικίωση αποτέλεσε το αντικείμενο της Matar την τελευταία δεκαετία. Η νέα έκθεση In Her Image που εγκαινιάζεται στις 23 Δεκεμβρίου στο Amon Carter Museum of American Art στο Fort Worth του Τέξας συγκεντρώνει τέσσερα κομμάτια της δουλειάς της σε μία ενότητα. 

 

Η έκθεση περιλαμβάνει επιλογές από τα πρότζεκτ "L'Enfant-Femme" (κορίτσια από 8 μέχρι 12 ετών), "Becoming" (τα ίδια κορίτσια φωτογραφίζονται 3 χρόνια αργότερα έχοντας πλέον μπει στην εφηβεία), "A Girl and Her Room" (έφηβες στον προσωπικό τους χώρο) και "Unspoken Conversations" (η σχέση των κοριτσιών που πλέον σπουδάζουν με τις μεσήλικες μητέρες τους). Εμείς παρουσιάζουμε μια μικρή επιλογή.

 

Αν και η δουλειά της δεν είναι πολιτική αποτελεί μαρτυρία για τη γυναικεία φύση τόσο στην Ανατολή όσο και στη Δύση. Φωτογραφίζοντας στη Νέα Υόρκη, στη Βοστώνη, τη Βηρυτό και στα παλαιστινιακά στρατόπεδα προσφύγων η Matar ανακάλυψε ότι ανεξαρτήτως των συνθηκών οι γυναίκες έχουν πολύ περισσότερα κοινά από αντιθέσεις.

 

Andrea, Βηρυτός Λίβανος,  2010. © Rania Matar
Andrea, Βηρυτός Λίβανος, 2010. © Rania Matar

 

© Rania Matar
© Rania Matar

 

Yasmine 12 χρονών, Βηρυτός, Λίβανος, 2012. © Rania Matar
Yasmine 12 χρονών, Βηρυτός, Λίβανος, 2012. © Rania Matar

 

Destiny, Ντόρτσεστερ, Μασαχουσέτη, 2010. © Rania Matar
Destiny, Ντόρτσεστερ, Μασαχουσέτη, 2010. © Rania Matar

 

Christilla, Rabieh, Λίβανος, 2010. © Rania Matar
Christilla, Rabieh, Λίβανος, 2010. © Rania Matar

 

Raissa, Medford, Μασαχουσέτη, 2009. © Rania Matar
Raissa, Medford, Μασαχουσέτη, 2009. © Rania Matar

 

Hiba, παλαιστινιακό στρατόπεδο προσφύγων της Σατίλα, Βηρυτός Λίβανος, 2010. © Rania Matar
Hiba, παλαιστινιακό στρατόπεδο προσφύγων της Σατίλα, Βηρυτός Λίβανος, 2010. © Rania Matar

 

© Rania Matar
© Rania Matar

 

Η Samira στα 12 και στα 17 της, στρατόπεδο προσφύγων Bourj El Barajneh, Βηρυτός Λίβανος, 2011 και 2016. © Rania Matar
Η Samira στα 12 και στα 17 της, στρατόπεδο προσφύγων Bourj El Barajneh, Βηρυτός Λίβανος, 2011 και 2016. © Rania Matar

 

Stephanie, Βηρυτός Λίβανος, 2010. © Rania Matar
Stephanie, Βηρυτός Λίβανος, 2010. © Rania Matar

 

Wafa’a and Samira, στρατόπεδο προσφύγων Bourj El Barajneh, Βηρυτός Λίβανος, 2016. © Rania Matar
Wafa’a and Samira, στρατόπεδο προσφύγων Bourj El Barajneh, Βηρυτός Λίβανος, 2016. © Rania Matar

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ