Απεργία την Πρωτομαγιά

Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση

Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Είμαστε μια θεατρική κολεκτίβα και το όνομα μας είναι EgfKA που είναι τα αρχικά για την «Ευρωπαϊκή Συλλογικότητα για Πολιτιστικά Ζητήματα» στα γερμανικά. Είναι κάπως ειρωνικό το όνομα... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Οι T/A/T είναι μέρος της θεατρικής κολεκτίβας  EgfKA  από την Γερμανία και που παρουσιάζει αυτές τις μέρες την θεατρική παράσταση «Φάτσα/Κοινά: Αθήνα» στην σκηνή του Bios, ένα έργο για την Ελληνική κρίση. Έξι Γερμανοί και μια Ελληνίδα με βάση ένα μισοτελειωμένο έργο του Μπρεχτ αφηγούνται με ένα κολάζ πολυμέσων την ιστορία πέντε ανθρώπων που δραπετεύουν από τον πόλεμο και ξεβράζονται παράνομα στην Αθήνα του 2013, της κρίσης , των απεργιών, των καταλήψεων και των εξεγέρσεων. Βρεθήκαμε στις πρόβες της ομάδας και μιλήσαμε λίγο για το έργο λίγο πριν την πρεμιέρα της παράστασης την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου

— Πείτε μου λίγα πράγματα για την ομάδα. Πώς βρεθήκατε στην Αθήνα;

Είμαστε μια θεατρική κολεκτίβα και το όνομα μας είναι EgfKA που είναι τα αρχικά για την «Ευρωπαϊκή Συλλογικότητα για Πολιτιστικά Ζητήματα» στα γερμανικά. Είναι κάπως ειρωνικό το όνομα. Η ομάδα σχηματίστηκε το 2011. Μερικοί από μας πηγαίναμε στο ίδιο πανεπιστήμιο. Στην Αθήνα βρεθήκαμε από ένα πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών από την θεατρική σχολή. Έτσι ξεκίνησε η σχέση μας με την Ελλάδα. Πριν έρθουμε όμως συμμετείχαμε σε ένα φεστιβάλ στο Βερολίνο όπου μιλούσαν για την Ελληνική κρίση και για τον τρόπο που την πρόβαλαν τα μίντια στην Γερμανία. Είχαμε πρόβλημα με αυτήν την προσέγγιση έτσι προσπαθήσαμε να κάνουμε κάτι ενάντια σε αυτό. Σκεφτήκαμε να κάνουμε μια καλλιτεχνική ανταλλαγή που έρχεται με την μορφή της καλλιτεχνικής αλληλεγγύης. Βρεθήκαμε έτσι στην κατάληψη του Εμπρός και κάναμε ένα workshop. Εκείνη την περίοδο αρχίσαμε να δουλεύουμε πάνω σε αυτό το έργο.

 

Ο Μπρεχτ γράφει ότι ο πόλεμος δεν αφορά τον ίδιο σαν άνθρωπο αλλά κράτη που πολεμούν για το κεφάλαιο. Δεν τον νοιάζει καθόλου η παγκόσμια τάξη. Αισθάνεται χαμένος. Προσπαθήσαμε να σκεφτούμε με τι σχετίζεται σήμερα αυτή η έννοια της φυγής που περιγράφει.

— Πώς συνδέσατε την κρίση με τον Μπρεχτ;

Η ιδέα μας ήρθε πριν έρθουμε στην Αθήνα. Το φεστιβάλ στο Βερολίνο ήταν για τον Μπρεχτ. Όταν ήρθαμε στο Εμπρός σκεφτήκαμε ότι η κατάσταση που περιέγραφε ο Μπρεχτ στο Fatzer Μaterials  ήταν κάπως παρόμοια με αυτή που ζήσαμε στην Αθήνα.  To Fatsa/Κοινά δεν βασίζεται σε ένα κανονικό έργο του.  Είναι αποσπασματικό έργο. Ο Μπρεχτ δεν κατάφερε να το τελειώσει. Σε αυτό οι άνθρωποι προσπαθούν να ξεφύγουν  από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Μπρεχτ γράφει ότι ο πόλεμος δεν αφορά τον ίδιο σαν άνθρωπο αλλά κράτη που πολεμούν για το κεφάλαιο. Δεν τον νοιάζει καθόλου η παγκόσμια τάξη. Αισθάνεται χαμένος. Προσπαθήσαμε να σκεφτούμε με τι σχετίζεται σήμερα αυτή η έννοια της φυγής που περιγράφει. Η φυγή από τον πόλεμο, από ένα κράτος. Οι άνθρωποι που φεύγουν από κάπου, έρχονται στην Αθήνα, στην Ελλάδα. Δεν είναι ο παράδεισος, ούτε η Ευρώπη που είχαν φανταστεί και χρειάζονται να βρουν ένα δεύτερο μέρος για να φύγουν πάλι. Δεν είναι ακριβώς πρόσφυγες αλλά πολιτικοί ακτιβιστές. Ο ένας είναι αναρχικός αλλά οι άλλοι γενικά θέλουν να ανήκουν σε μια κοινωνία.

Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Σε τι γλώσσα θα παιχτεί το έργο;

Θα είναι στα γερμανικά με αγγλικούς υπότιτλους και ορισμένα μέρη θα είναι στα ελληνικά όπως ένα βίντεο που γυρίσαμε εδώ το 2013.

— Τι ανταπόκριση περιμένετε να έχει;

Δεν ξέρουμε. Η λέξη κλειδί είναι η πρόσβαση. Συνήθως κάνουμε μια συζήτηση μετά το έργο. Την πρώτη φορά που το παίξαμε στο Μόναχο ο κόσμος ήταν πολύ θετικός. Στο Βερολίνο τα αισθήματα ήταν ανάμεικτα. Είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αντιδράσει το Αθηναϊκό κοινό. Σε κάποιους που ασχολούνται μόνο με την αισθητική του θεάτρου, ίσως δεν συμφωνήσουν με το έργο επειδή είναι έντονα πολιτικό.

—  Πώς αντιμετώπιζαν τα Γερμανικά μίντια την Ελλάδα το καλοκαίρι;

 Ήταν πολύ άσχημη η κατάσταση. Όλος ο τύπος ήταν ενάντια στην Ελλάδα. Σήμερα δεν ακούς τίποτα. Έχει ξεφουσκώσει το θέμα. Δεν γράφουν τίποτα. Τώρα έχουν την κρίση με τους πρόσφυγες. Για μας το να διαβάζουμε εφημερίδες ή να βλέπουμε τηλεόραση το καλοκαίρι ήταν πολύ άσχημο επειδή έχουμε φίλους εδώ και ξέραμε την κατάσταση. Υπήρχε όμως αλληλεγγύη από την αριστερά όταν ο Σύριζα κέρδισε της εκλογές. Ήταν ένα σύμβολο ελπίδας για την αριστερά σε όλη την Ευρώπη. Στην Γερμανία νόμιζαν στην αρχή ότι αφορούσε μόνο την Ελλάδα η κρίση αλλά τελικά αυτό που λέμε και στο έργο είναι ότι αφορά όλη την Ευρώπη. Δεν είναι μόνο ελληνική και είναι θέμα χρόνου για τις άλλες χώρες.

— Πώς βλέπετε την κατάσταση μετά την Παρασκευή;

Είναι σαν αυτό που λέει ο Γκράμσι «Ο παλιός κόσμος πεθαίνει. Ο καινούργιος δεν έχει γεννηθεί ακόμη. Είναι η εποχή των τεράτων». Δεν ξέρουμε τι θα αλλάξει. Δεν είμαστε σίγουροι αν θα υπάρξει κάποια μεγάλη αλλαγή. Είναι πολύ νωρίς. Φαίνεται μόνο ότι έχουν βρει μια δικαιολογία για να κάνουν την Ευρώπη ένα μεγαλύτερο φρούριο, να κλείσουν τα σύνορα. Καλύτερα γι’ αυτούς, χειρότερα για την ανθρωπότητα.

Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Η λέξη κλειδί είναι η πρόσβαση. Συνήθως κάνουμε μια συζήτηση μετά το έργο. Την πρώτη φορά που το παίξαμε στο Μόναχο ο κόσμος ήταν πολύ θετικός. Στο Βερολίνο τα αισθήματα ήταν ανάμεικτα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Info:

Σύλληψη – Σκηνοθεσία - Ερμηνεία: Sabrina Apitz, Matthias Kelle, Dafni Sofianopoulou, Olivia Stutz, Florian Thamer, Julian Thamer, Tina Turnheim

BIOS.TESLA Main
Παραστάσεις: Πέμπτη 19, Παρασκευή 20 & Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015
Ώρα έναρξης: 20:30
Τιμή εισιτηρίου: 12 ευρώ & 8 ευρώ (φοιτητικό)

0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT