Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
LIGHTBOX

Nothing Personal: το εξαντλημένο λεύκωμα του James Baldwin με τον Richard Avedon επανεκδίδεται

Οι δυο τους διερεύνησαν τις αντιφάσεις της Αμερικής του '60 σε ένα λεύκωμα που επανεκδίδεται από τις εκδόσεις Taschen

Το ιδιοφυές στοιχείο στη συνεργασία του James Baldwin, του δριμύτατου επικριτή του αμερικανικού ρατσισμού, με τον Richard Avedon, τον πρωτοπόρο φωτογράφο μόδας, ήταν το πόσο απροσδόκητη υπήρξε.

Οι δυο τους το 1964, εξέδωσαν το Nothing Personal, ένα πορτρέτο της Αμερικής σε μια εποχή όπου συγγραφείς όπως ο Άρθουρ Μίλερ θεωρούνταν διασημότητες και ο θάνατος της Μέριλιν Μονρόε ήταν ακόμα νωπός. Γι' αυτό και λίγους μόνο μήνες μετά την ψήφιση του Νόμου περί Πολιτικών Δικαιωμάτων του 1964, ο Baldwin και ο Avedon έβαλαν τις φωτογραφίες τους δίπλα σ' αυτές με τους ασθενείς των ψυχιατρείων και τους διαδηλωτές κατά των φυλετικών διακρίσεων.

 


H συνεργασία αυτή πέτυχε ακριβώς επειδή υπήρξε τόσο απροσδόκητη!

 


Δεν ήταν η πρώτη φορά που οι δυο τους συνεργάστηκαν -πήγαιναν στο ίδιο σχολείο του Μπρονξ στα τέλη του '30 και είχαν δουλέψει στο ίδιο λογοτεχνικό περιοδικό- αλλά για κάποιο λόγο η συνεργασία τους αυτή ξεχάστηκε μέχρι φέτος που η γκαλερί Pace and Pace/MacGill εκθέτει το «Nothing Personal» στη Νέα Υόρκη και η Taschen επιτέλους αποφάσισε να επανεκδώσει το βιβλίο που έχει εξαντληθεί εδώ και δεκαετίες, συνοδευόμενο αυτή τη φορά από ένα δοκίμιο του Χίλτον Αλς.

Παρουσιάζουμε μερικές από τις φωτογραφίες του βιβλίου.

 

Marilyn Monroe, ηθοποιός, Μάιος 1957. Φωτογραφία: Richard Avedon.
Marilyn Monroe, ηθοποιός, Μάιος 1957. Φωτογραφία: Richard Avedon.

 

Κυρίες της οργάνωσης DAR (Daughters of the American Revolution), Οκτώβριος του 1963. Φωτογραφία: Richard Avedon.
Κυρίες της οργάνωσης DAR (Daughters of the American Revolution), Οκτώβριος του 1963. Φωτογραφία: Richard Avedon.

 

William Casby, γεννήθηκε σκλάβος, Algiers, Λουιζιάνα, 24 Μαρτίου 1963. Φωτογραφία: Richard Avedon.
William Casby, γεννήθηκε σκλάβος, Algiers, Λουιζιάνα, 24 Μαρτίου 1963. Φωτογραφία: Richard Avedon.

 

Ασθενείς σε ψυχιατρείο, Jackson, Λουιζιάνα, 15 Φεβρουαρίου 1963. Φωτογραφία: Richard Avedon.
Ασθενείς σε ψυχιατρείο, Jackson, Λουιζιάνα, 15 Φεβρουαρίου 1963. Φωτογραφία: Richard Avedon.

 

Ο Allen Ginsberg, ποιητής, Δεκέμβριος 1963. Φωτογραφία: Richard Avedon.
Ο Allen Ginsberg, ποιητής, Δεκέμβριος 1963. Φωτογραφία: Richard Avedon.

 

Ο George Wallace, Κυβερνήτης της Αλαμπάμα, Νοέμβριος 1963. Φωτογραφία: Richard Avedon.
Ο George Wallace, Κυβερνήτης της Αλαμπάμα, Νοέμβριος 1963. Φωτογραφία: Richard Avedon.

 

Στην παραλία της Σάντα Μόνικα, Σεπτέμβριος του 1963. Φωτογραφία: Richard Avedon.
Στην παραλία της Σάντα Μόνικα, Σεπτέμβριος του 1963. Φωτογραφία: Richard Avedon.

 

Η Μέρλιν Μονρόε και ο Άρθουρ Μίλλερ, Μάιος 1957. Φωτογραφία: Richard Avedon.
Η Μέρλιν Μονρόε και ο Άρθουρ Μίλλερ, Μάιος 1957. Φωτογραφία: Richard Avedon.

 

Αυτοπορτρέτο του Τζέιμς Μπάλντουιν, Σεπτέμβριος 1964. Φωτογραφία: Richard Avedon.
Αυτοπορτρέτο του Τζέιμς Μπάλντουιν, Σεπτέμβριος 1964. Φωτογραφία: Richard Avedon.

 

Μέλη της φοιτητικής επιτροπής συντονισμού μη βίας σε διαδήλωση της Ατλάντα, Μάρτιος 1963. Φωτογραφία: Richard Avedon.
Μέλη της φοιτητικής επιτροπής συντονισμού μη βίας σε διαδήλωση της Ατλάντα, Μάρτιος 1963. Φωτογραφία: Richard Avedon.

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
6 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
avatar Βεβαιως 29.11.2017 | 14:00
Μεγας ο Αβεντον, ειχε μαθει να βλεπει, δεν εψαχνε για 'μοτιβα'.
Το να εισαι σε θεση να βλεπεις, ειναι ενα, το να εισαι χιριστης μηχανης/ photoshop ειναι τοσο διαφορετικα, οσο η Μονα Λιζα με τις καρτ-ποσταλ. Οι 'σχολες' φωτογραφιας εξακολουθουν ομως να 'γεμιζουν λουκανικα' αντι να μαθαινουν τους σπουδαστες να βλεπουν.
Το αριστερο μισο του αυτοπορτρετου Μπαλντουιν ειναι ο Αβεντον.
Μαλλον προκειται για double exposure.
avatar Βεβαιως 1.12.2017 | 17:56
δεν ειναι διπλοεκφωτιση!
avatar Βεβαιως 3.12.2017 | 21:15
και ουτε ειναι ο Avedon
Δε ξερω αν τρολαρεις ( βεβαιως- βεβαιως ), αλλα το προσωπο εκ των αριστερων ανηκει στο νεαρο τοτε Ντικ Αβεντον. Η φωτογραφια ισως να εχει τραβηχτει μπροστα σε καθρεπτη, ανεστιαστα, ενω κρατα μια διπλωμενη εκτυπωση του προσωπου του μαυρου διανοουμενου.

Τον Αβεντον δεν τον πολυσυμπαθω.
Πριν καποια χρονια ειχα δημοσιευσει μαλιστα στην εφημεριδα του Σαν Φρανσισκο, αρνητικη κριτικη στην αναδρομικη του στο Μοντερνο Μουσειο Τεχνης της πολης, μετα απο παρακληση του εγκριτου κριτικου τεχνης Κενεθ Μπε'ι'κερ, με θεμα την χρησιμοποιηση του στυλ φωτογραφιας-ντοκουμεντο στη μοδα.


Μουσειο Μοντερνας Τεχνης του Σαν Φρανσισκο...σορρι. Το SFMOMA.
Προηγούμενα 1 Επόμενα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ