Προσθετικά μέλη φωτογραφίζονται σαν είδη πολυτελείας Facebook Twitter

Προσθετικά μέλη φωτογραφίζονται σαν είδη πολυτελείας

0

Υπάρχει κάτι παράδοξο στο να προσπαθείς να περιγράψεις μια εικόνα που είναι ταυτόχρονα ρεαλιστική και σουρεαλιστική και στη περίπτωση των φωτογραφιών της Mirka Laura Severa, το παράδοξο είναι ο πιο εύστοχος χαρακτηρισμός. Η τελευταία της σειρά που τιτλοφορείται Still Life, απεικονίζει προσθετικά μέλη και είναι μια ιδέα που γεννήθηκε από τον θαυμασμό της για την δουλειά του πατέρα της. «Πάντα κοιτούσα τα ιατρικά του βιβλία και τις εικονογραφήσεις τους από τα μέρη του σώματος και τις λειτουργίες τους», λέει η Severa. «Μου προκαλούν ενδιαφέρον τα προσθετικά, γιατί είναι ένα είδος αντικατάστασης ή ένα επιδιορθωτικό εργαλείο για ένα μέρος του σώματος». Φωτογραφίζοντας αυτά τα "υπερρεαλιστικά" προσθετικά και τοποθετώντας τα σε ένα εντελώς αναπάντεχο πλαίσιο, η Severa αναγκάζει τους θεατές της να συμμετέχουν σ' αυτόν τον παραλογισμό. 

Και σίγουρα οι φωτογραφίες της είναι παράλογες. Η σειρά δημιουργεί μια οπτική πανδαισία. Πού αλλού θα μπορούσατε να δείτε δύο στήθη από σιλικόνη να επιπλέουν σαν εξωτικά νησιά με δύο κύβους πάγου πάνω τους; Η Severa αξιοποιεί την πλούσια εμπειρία της από τη δουλειά της στη διαφήμιση και τη συνεργασία της με μεγάλες εταιρείες ειδών πολυτελείας, σαν έμπνευση για τη σειρά από την οποία όπως λέει και η ίδια «ξεκίνησα να αντιλαμβάνομαι το πραγματικό νόημα της πολυτέλειας και τι πραγματικά δημιουργεί με τέτοιου είδους εικόνες: την επιθυμία». Έτσι η σειρά παίζει με τους ίδιους οπτικούς κώδικες που χρησιμοποιούνται στη διαφήμιση: "σεξ, ομορφιά και  γοητεία". Ωστόσο, φροντίζει να σπείρει αμφιβολίες, βάζοντας τους θεατές της να αμφισβητήσουν το μήνυμα της διαφήμισης. Πάντως, οι φωτογραφίες της Severa μέσα στην ασέβειά τους είναι παιχνιδιάρικες και είτε μπαίνετε στη διαδικασία να κατακρίνετε τον πολιτισμό της κοινωνίας για την διαιώνιση της επιθυμίας μέσα από τη διαφήμιση είτε όχι, είναι σίγουρα ευχάριστο να τις βλέπεις. 

Περισσότερα για την Mirka Laura Severa και τη δουλειά της εδώ

Προσθετικά μέλη φωτογραφίζονται σαν είδη πολυτελείας Facebook Twitter
Still Life© Mirka Laura Severa
Προσθετικά μέλη φωτογραφίζονται σαν είδη πολυτελείας Facebook Twitter
Still Life© Mirka Laura Severa
Προσθετικά μέλη φωτογραφίζονται σαν είδη πολυτελείας Facebook Twitter
Still Life© Mirka Laura Severa
Προσθετικά μέλη φωτογραφίζονται σαν είδη πολυτελείας Facebook Twitter
Still Life© Mirka Laura Severa
Προσθετικά μέλη φωτογραφίζονται σαν είδη πολυτελείας Facebook Twitter
Still Life© Mirka Laura Severa
Προσθετικά μέλη φωτογραφίζονται σαν είδη πολυτελείας Facebook Twitter
Still Life© Mirka Laura Severa
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
PhotoΒiennale 2023: 13 επιλογές από τη μεγάλη φωτογραφική διοργάνωση της Θεσσαλονίκης

Φωτογραφία / 13 εκθέσεις που ξεχωρίζουν στη PhotoΒiennale 2023 της Θεσσαλονίκης

Τα γυμνά του Man Ray, τα αυτοπορτρέτα του Martin Parr, μια μεγάλη κεντρική έκθεση με τίτλο «Το φάντασμα του λαού» και πλήθος ακόμα ατομικών και ομαδικών φωτογραφικών εκθέσεων περιλαμβάνονται σε μια καλλιτεχνική πρόταση διάρκειας τεσσάρων μηνών που διοργανώνει το MOMus.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Φωτογραφία / «Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Εγκαινιάστηκε στο Άμστερνταμ η μεγάλη αναδρομική έκθεση της σπουδαίας φωτογράφου, εικαστικού και ακτιβίστριας με τον σαρκαστικά μοιρολατρικό τίτλο «This Will Not End Well».
THE LIFO TEAM