Διονύσης Χαριτόπουλος: Γράψτε, λάθος

Διονύσης Χαριτόπουλος: Γράψτε, λάθος Facebook Twitter
2


Άλλοι γράφουν ότι γεννήθηκα στην Αθήνα κι άλλοι ότι γεννήθηκα στον Πειραιά. Το μπέρδεμα οφείλεται στην αστυνομική μου ταυτότητα· οι πληροφορίες που αναγράφονται για μένα είναι οι περισσότερες λανθασμένες. Δύο από τα βασικά λάθη είναι η ημερομηνία και ο τόπος γέννησης.


Γεννήθηκα στις 27 Αυγούστου του 1947. Προς το βραδάκι. Την άλλη μέρα πήγαν οι δικοί μου στο Ληξιαρχείο να με δηλώσουν αλλά φαίνεται ο υπάλληλος δεν επέτρεπε γεννήσεις πέραν του ωραρίου της υπηρεσίας του και έβαλε ημερομηνία γέννησης την ημερομηνία δήλωσης.


Μικρό το κακό· εδώ γινόταν Εμφύλιος, αυτά θα πρόσεχαν. Ένα φιλαράκι που γεννηθήκαμε την ίδια χρονιά, τον δήλωσε ο πατέρας του στο Ληξιαρχείο κι αυτοί το έγραψαν σ' αυτά που δεν βλέπει ο ήλιος. Όταν κάποτε χρειάστηκε μια Ληξιαρχική Πράξη Γεννήσεως του είπαν με βεβαιότητα «δεν υπάρχεις» και όταν τσαμπουκαλεύτηκε ότι είναι μπροστά τους και τον βλέπουν, άρα υπάρχει, κάλεσαν την αστυνομία.


Η ταυτότητά μου γράφει επίσης, Τόπος Γεννήσεως: Αθήναι.


Το σπίτι μας ήταν στον βαθύ βαθύ Πειραιά στα κατσάβραχα της οδού Νικηταρά, τον οριζόντιο δρόμο που διαπερνά Μανιάτικα, Άγιο Δημήτρη και Ταμπούρια. Στη γειτονιά όλες οι γυναίκες γεννούσαν στο κρεβάτι του σπιτιού τους· ήταν κάπως πιο προνομιούχες από τις αγρότισσες που έκαναν τα παιδιά τους στο χωράφι. Υπήρχε η εμπειρική κυρά Λένη που ξεγεννούσε τις γυναίκες της περιοχής, έκανε ενέσεις, έπαιρνε βεντούζες απλές και βεντούζες κοφτές με ξυραφάκι να σου χαράζει την πλάτη να τρέξει το αίμα, ξεμάτιαζε· επιπλέον συναγωνιζόταν σε θεραπευτικά μαντζούνια δικής της κατασκευής και τον ρεμπέτη Μπάτη που έδρευε λίγα στενά πιο κάτω στην Άγια Σοφία και πούλαγε τα δικά του.

 Όμως όταν ήρθε η ώρα να με βγάλει η μάνα μου στον κόσμο, επειδή ήδη είχε χάσει ένα παιδί στη γέννα, η κυρά Λένη τα χρειάστηκε. Και στις πρώτες δυσκολίες για να μην έχει μπλεξίματα, τα παράτησε και σύστησε επειγόντως μαιευτική κλινική. Τέτοιες ώρες, τέτοια λόγια. Πού να βρεθεί, ήταν σαν να ζήταγες να σταματήσει ο Εμφύλιος.


Τελικά μετά από αρκετές ώρες βρέθηκε ένα αυτοκίνητο που πήγαινε στην Αθήνα. Πήραν και τη μάνα μου μαζί με άλλους και κατηφορίζοντας το αμάξι την Τζαβέλα, εγώ είχα αρχίσει να σκάω απ' το αυγό· στο Φάληρο μπροστά στο γήπεδο ήμουν ήδη κάτοικος του κόσμου.


Στην αθηναϊκή κλινική που καταλήξαμε, περιποιήθηκαν απλώς τη μάνα μου κι εμένα. Και για να εισπράξουν προφανώς κάποιο επίδομα τοκετού με κατέγραψαν ως νεογνό δικό τους. Που σημαίνει στην ταυτότητα, Τόπος Γεννήσεως: Αθήναι.


Αλλά εγώ γεννήθηκα στον Πειραιά. Κι αν ήθελαν να είναι ακριβείς έπρεπε να γράψουν, Τόπος Γεννήσεως: έξωθεν γηπέδου Καραϊσκάκη.

Διονύσης Χαριτόπουλος

Πρόσωπα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Πρόσωπα / Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Η γυναίκα που έζησε την ιστορία του ελληνικού θεάτρου, και πάλεψε για την Αριστερά αφηγείται τη ζωή της στο LIFO.gr σε μια συνέντευξη-ποταμό στον Αντώνη Μποσκοΐτη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Ιωάννινα - 45 Πρόσωπα

Faces of Ioannina / 45 πρόσωπα και δημιουργικές ομάδες που κάνουν τα Ιωάννινα ξεχωριστά

Γιαννιώτες, Γιαννιώτισσες και κάτοικοι των Ιωαννίνων κάθε ιδιότητας και ηλικίας φωτογραφίζονται στη LiFO, μιλούν για τις ασχολίες τους και για όσα κάνουν την πόλη τους ξεχωριστή.
M. HULOT, ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ & ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ερίκ Καντονά: Βασιλιάς, αποστάτης, θεός

Πρόσωπα / Ερίκ Καντονά: Βασιλιάς, αποστάτης, θεός

«Βασιλιάς» στην Αγγλία, που του δίνει μια αγάπη άρρωστη, συγκρινόμενη μόνο με αυτήν προς τον Τζορτζ Μπεστ, και «θεός» στη Γαλλία, ζωντανό σύμβολο του ασυμβίβαστου και ρέμπελου Γαλάτη που δεν θα χωρέσει ποτέ των ποτών στα τυποποιημένα κουτάκια της νεωτερικότητας- ένα πορτρέτο του ηθοποιού/ σκηνοθέτη/ παραγωγού/ πρώην ποδοσφαιριστή Ερίκ Καντονά.
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Δημήτρης Πολιτάκης / Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Πηγαίνοντας μετά από καιρό σε σπίτι φίλων, είδα στην εξώπορτα το αγγελτήριο θανάτου της ηθοποιού Μιράντας Κουνελάκη που έμενε στην ίδια πολυκατοικία και για χρόνια «επέβλεπε» στοργικά και διακριτικά τις νεανικές μας τρέλες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ολίβια Γκαζαλέ: «Ο φεμινισμός δεν αφορά μόνο τις γυναίκες αλλά ολόκληρη την κοινωνία»

Ιδέες / Ολίβια Γκαζαλέ: «Ο φεμινισμός δεν αφορά μόνο τις γυναίκες αλλά ολόκληρη την κοινωνία»

Η καθηγήτρια Φιλοσοφίας και συγγραφέας Ολίβια Γκαζαλέ μιλά στο LIFO.gr με αφορμή τη συμμετοχή της στην 8η Νύχτα Ιδεών του Γαλλικού Ινστιτούτου, που θα παρακολουθήσουμε διαδικτυακά την Πέμπτη 28/1.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μια εξοργιστική απάντηση

Χριστίνα Γαλανοπούλου / Μια εξοργιστική απάντηση

Η ψυχρότητα στη διατύπωση, η μηδενική ενσυναίσθηση, η ελαφρά αμφιβολία που διατρέχει την αντίδραση της Ομοσπονδίας στην καταγγελία της Ολυμπιονίκη περί βιασμού είναι κάτι που στο μέλλον θα πρέπει να διδάσκεται σε Σχολές Επικοινωνίας και σεμινάρια διαχείρισης κρίσεων.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Μυρτώ Κοντοβά: «Είμαι σε μεγάλη κόντρα με την κουλτούρα της τηλεόρασης»

Τηλεόραση / Μυρτώ Κοντοβά: «Είμαι σε μεγάλη κόντρα με την κουλτούρα της τηλεόρασης»

Γράφει, σκηνοθετεί, μοντάρει, ζει μέσα στο νέο της πρότζεκτ, τη σειρά «Σχεδόν Ενήλικες», που μόλις ξεκίνησε να προβάλλεται στο Mega: Η Μυρτώ Κοντοβά επέστρεψε στην τηλεόραση μιλώντας για την Αθήνα που γνωρίζει καλά, αυτήν τη φορά μέσα από μια ιστορία γεμάτη σασπένς.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ