Υπάρχει κάτι πιο τρομακτικό στο βίντεο ξυλοδαρμού μεταξύ μαθητριών από την Κύπρο

Υπάρχει κάτι πιο τρομακτικό στο βίντεο ξυλοδαρμού μεταξύ μαθητριών από την Κύπρο Facebook Twitter
6

Αν υπάρχει κάτι πιο τρομακτικό από το άγριο ξύλο που έφαγε η μαθήτρια στην Κύπρο, είναι οι φυσικοί ήχοι που «ντύνουν» το σκηνικό του τραμπουκισμού, τα ουρλιαχτά, τα υστερικά γέλια, τα «γαλλικά» εν ώρα σχολικής ειρήνης. Χωρίς ήχο, με το mute να απαλείφει από το video τη φτήνια και το ανακάτεμα που η ένταση, η χροιά των φωνών και το λεξιλόγιο προκαλεί, μένει κάτι που έχει ξαναγίνει.

Δεν είναι η πρώτη φορά που δέρνονται κορίτσια (και αγόρια) σε προαύλια σχολείου, σε καφετέριες, στη μέση του δρόμου.  Συνέβαινε και παλιά, απλώς τότε δεν υπήρχαν τα social media και οι τεχνολογικοί ρουφιάνοι για να καταγράφουν και να κοινοποιούν στην αρένα τα κατορθώματα της εκάστοστε θερμοκέφαλης κόρης.

Όμως, από εδώ κάτι λείπει και σαν κάτι να έχει αλλάξει.

Αφ’ ενός, η  φωνή, ως εργαλείο επικοινωνίας, με όλα τα εξαρτήματα της –χροιά, ένταση, βάθος, εκφορά λόγου– είναι πιο μαρτυριάρα από το αναμενόμενο. Δυστυχώς, η γυναικεία φωνή, ακόμη και σε περιόδους μεταφώνησης –με όλη εκείνη τη δυνατότητα σε ψηλές οκτάβες- ακόμη περισσότερο.

Αν ακούσει κανείς λίγο καλύτερα, λίγο πιο προσεκτικά στο video, ίσως αναγνωρίσει τον φθηνό τόνο αμέτρητων ελληνικών σειρών, με τις οποίες τραφήκαμε τα τελευταία χρόνια, τον μελοδραματισμό της κακιάς ώρας που χώρεσε σε χιλιάδες σελίδων κακής λογοτεχνίας και διοχετεύθηκε προς τις μικρότερες ηλικίες, τη στριγκή αντίδραση κάποιας φίλης σε κάτι που την ενοχλεί και ίσως αναγνωρίσει και κάτι άλλο, ακόμη πιο τρομακτικό: υπάρχει βία, αλλά δεν υπάρχει οργή..! Υπάρχουν φωνές, αλλά δεν υπάρχει αίσθημα, υπάρχει ένταση, αλλά όχι υπόβαθρο.

Και μετά, φωνάζουμε, έτσι κι αλλιώς. Για να μιλήσουμε στα παιδιά μας, για να παραγγείλουμε στο εστιατόριο, για να πάρουμε τον λόγο σε μια σύσκεψη, για να τραβήξουμε την προσοχή κυρίως, για να επιβληθούμε συνήθως. Και αγαπάμε τους χαρακτηρισμούς. Μας βολεύουν. Μας κάνουν να νιώθουμε καλύτερα. Πρέπει να νιώθουμε «από πάνω», ασχέτως περίστασης ή θέσης. Φωνάζουμε πια, όχι απλώς για να κουνήσουμε το δάχτυλο ή για να βάλουμε τα (όποια) πράγματα στη θέση τους, αλλά με μια υπόσχεση για κάτι περισσότερο, με μια άρρητη απειλή, ότι θα καταφύγουμε και στη βία.

Αυτός ο επιθετικός τόνος διατρέχει τη ζωή μας από πάνω προς τα κάτω, είτε υπάρχει λόγος είτε όχι και –όχι- δεν πρόκειται για μεσογειακό ταμπεραμέντο ή όποιο άλλο άλλοθι αρέσκονται κάποιοι να δίνουν στη φτήνια που βολεύει.

Πρακτικά, το βίντεο περιέχει στην υπερβολή του, όσα θα ζούμε από εδώ και στο εξής, επιμένοντας να τα βαφτίζουμε μεμονωμένα περιστατικά. Δεν είναι. Είναι η αλήθεια που έχει αφομοιώσει η επόμενη γενιά, ακριβώς με τον τρόπο που της την επικοινώνησαν: με τις φωνές, τους υψηλούς τόνους, τα ανόητα κλισέ του τι αξίζει να κάνεις για έναν έρωτα (στα 16…), τις μαγκιές, τους αιματηρούς τσαμπουκάδες, το μηδενικό συναίσθημα, την έκπτωση και την επιφάνεια σε όλο της το μεγαλείο.

Κι επειδή οι επικεφαλής του υπουργείου Παιδείας Κύπρου από προχθές κάνουν λόγο για παραδειγματική τιμωρία, αφού την επιβάλλουν, στη συνέχεια ας επιδιώξουν να κατεβάσουν οι ίδιοι τους τόνους και να κουβεντιάσουν με τα παιδιά τους. Ας το κάνουμε κι εμείς. Θα μας χρειαστεί.     

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Είδα το video raw, χωρίς απόκρυψη των προσώπων. Για να είμαι ειλικρινής δεν έπεσε τόσο ξύλο όσο το παρουσιάζουμε (ευτυχώς για το θύμα) αλλά αυτό που με ξένισε περισσότερο, ήταν το χαμογελάκι της κοπέλας που έδειρε την άλλη στην κάμερα. Αν ήμουν πατέρας της, θα έτρωγε σκαμπίλι που το αυτί της θα σφύριζε καμία βδομάδα ειδικά, γι' αυτή της την χειρονομία. Όσο για τα αμέτοχα αλανιάρικα κοκόρια - αγοράκια που υπήρχαν τριγύρω, μόνο για φτύσιμο είναι, ωραίοι άνδρες θα γίνετε ρε.
Μήπως να αναρωτηθούμε αν όντως η κοπέλα αυτή τρώει σκαμπίλια στο σπίτι της; Ή μήπως έχει γονείς αδιάφορους για τη συναισθηματική στήριξή της; Μήπως αυτές είναι οι αιτίες που συμπεριφέρεται τόσο κυνικά βίαια;
Αυτήν την meta ανάλυση του ηχοχρώματος και τονικότητος της φωνής των κοριτσιών δεν την πολυπιάνω, ειδικά επειδή αφορά ψιλό -"εργοστασιακή" ρύθμιση: άλλες τσιρίζουν, άλλοι γαυγίζουν, όμως το γαύγισμα είναι στο woofer και είμαστε programmed να μην μας ενοχλεί τόσο. Δεν υπάρχει αμφιβολία, όμως, ότι όλο το σκηνικό προκαλεί αηδία.Πάντως περισσότερο κι από την "παραδειγματική τιμωρία" αυτές οι κοπέλες χρειάζονται τον φεμινισμό (ακόμη και σε ένα πρώτο level).
"Αυτήν την meta ανάλυση του ηχοχρώματος και τονικότητος της φωνής των κοριτσιών δεν την πολυπιάνω, ειδικά επειδή αφορά ψιλό -"εργοστασιακή" ρύθμιση: άλλες τσιρίζουν, άλλοι γαυγίζουν, όμως το γαύγισμα είναι στο woofer και είμαστε programmed να μην μας ενοχλεί τόσο".Πανέξυπνο. Τσίμπησες θετική!