25 χρόνια μετά τη θρυλική Βlond Ambition, oι χορευτές της Μαντόνα αποκαλύπτουν την αλήθεια εκείνης της εποχής

25 χρόνια μετά τη θρυλική Βlond Ambition, oι χορευτές της Μαντόνα αποκαλύπτουν την αλήθεια εκείνης της εποχής Facebook Twitter
Σκηνή από το Strike a Pose. Ο χορευτής Carlton Wilborn.
1

Ως "ντοκιμαντέρ για ένα ντοκιμαντέρ" περιγράφει ο Guardian το "Strike a Pose" για τη ζωή των χορευτών που είχε στο πλευρό της η Madonna στην περιοδεία της Blond Ambition το 1990 και το πού βρίσκονται σήμερα, μετά από εκείνη τη "χρυσή εποχή".

Σε εκείνη την θρυλική περιοδεία, η Madonna αποκάλυψε τις διαθέσεις της για όσα θα ακολουθούσαν τα επόμενα χρόνια. Μαζί της είχε επί σκηνής επτά καλογυμνασμένους κι εξαιρετικά ταλαντούχους άνδρες χορευτές που σε συνδυασμό με τις προκλητικούς στίχους περί σεξ και θρησκείας έκαναν το σκανδαλώδες "Blond Ambition" να προκαλέσει αντιδράσεις μέχρι και στο Βατικανό, χαρακτηρίζοντάς το "σατανικό" αλλά κάνοντάς την ταυτόχρονα την απόλυτη "Βασίλισσα της Ποπ". Τότε είχε κυκλοφορήσει και το πολύκροτο ντοκιμαντέρ "Truth or Dare" (aka In Bed With Madonna) από τα backstage των συναυλιών, που έδειχνε την διάσημη τραγουδίστρια σε σκηνές πρωτοφανείς για το star system της εποχής. Η Μαντόνα έκλαιγε στον τάφο της μητέρας της, χόρευε, φλέρταρε και χαριεντίζονταν με τους χορευτές της σε ένα κρεβάτι ενώ στην ιστορία έχει περάσει η σκηνή που την κατέγραφε να δείχνει πώς κάνει στοματικό έρωτα χρησιμοποιώντας ένα μπουκάλι ενώ σε άλλο σημείο χορευτές αντάλλαζαν φιλιά.

Το σημερινό "Strike a Pose" είναι κάτι σαν sequel εκείνης της εποχής αφού ασχολείται με τους συγκεκριμένους χορευτές και το τι έχει γίνει στη ζωή τους από τότε. Όλοι τους, εκτός από έναν, ήταν ομοφυλόφιλοι (straight είναι μόνο ο Oliver Crumes III) και κανείς τους δεν ήταν λευκός. Δύο από αυτούς, τους Jose Gutierez και Luis Camacho, η Madonna τους είχε ανιχνεύσει στο κίνημα Vogue της Νέας Υόρκης, τον underground gay χορευτικό κόσμο που ενέπνευσε το χιτ "Vogue". Το νέο ντοκιμαντέρ αποκαλύπτει επίσης πως τρεις από αυτούς είχαν διαγνωστεί με AIDS πριν συμμετάσχουν στην περιοδεία, σε μια εποχή που η ασθένεια σήμαινε πρόωρο και φρικτό θάνατο. 

Παρά την επιδεικτικά χαρούμενη εικόνα που προσπαθούσε να περάσει το Blonde Ambition και τα onstage λόγια αλληλεγγύης από την πλευρά της Madonna απέναντι στους οροθετικούς, οι χορευτές της δεν ένιωθαν καθόλου άνετα να μοιραστούν το νέο, ούτε μαζί της ούτε καν μεταξύ τους. Ο χορευτής Carlton Wilborn θυμάται πως είχε απαγορεύσει σε γιατρό του που τον κούραρε στην Ιαπωνία να πει στην Madonna πως δεν ένιωθε καλά. Σε όλο το ντοκιμαντέρ γίνεται παραπάνω από σαφές πως το να είσαι ατρόμητος και ειλικρινής είναι μια πολυτέλεια μόνο για τους μεγάλους σταρ, όλοι οι υπόλοιποι πρέπει να κάνουν αναγκαστικά υποχωρήσεις. 

25 χρόνια μετά τη θρυλική Βlond Ambition, oι χορευτές της Μαντόνα αποκαλύπτουν την αλήθεια εκείνης της εποχής Facebook Twitter
Express yourself: Η Madonna και χορευτές που ήταν μαζί της στην περιοδεία "Blond Ambition".

Παρόλο που το Truth or Dare έδειχνε μια Madonna να κυλιέται με τους χορευτές της στο κρεβάτι, σε μια σχέση πιο στενή κι από τον διάσημο κορσέ του Gaultier που φορούσε τότε, τελικά τρεις από αυτούς της έκαναν μήνυση, άκρως δυσαρεστημένοι με το αποτέλεσμα του ντοκιμαντέρ. Ένας από τους τρεις, ο Gabriel Trupin που πέθανε από AIDS το 1995, είχε δυσαρεστηθεί που το "on camera" φιλί του με έναν άλλο χορευτή είχε εκθέσει την σεξουαλικότητά του σε ολόκληρο τον κόσμο, παράπονα που η Madonna είχε αγνοήσει επιδεικτικά. "Δεν ήταν δικό του statement, ήταν δικό της" λέει συντετριμμένη η μητέρα του Trupin στους σκηνοθέτες του Strike a Pose, Ester Gould και Reijer Zwaan.

Στο ντοκιμαντέρ μιλά κι η μητέρα ενός ακόμη χορευτή, του Gutierez, που δεν μπορεί να καταλάβει γιατί ο ρόλος-κλειδί του γιου της σε ένα τόσο μαζικό πολιτιστικό φαινόμενο εκείνης της εποχής δεν μεταφράστηκε σε μετέπειτα φήμη και περιουσία. Φυσικά, η Madonna προχώρησε αμέσως στο επόμενο project, αφήνοντας τους χορευτές της να προσπαθούν να χωρέσουν τα όσα είχαν συμβεί με την ξαφνική φήμη, με κάποιους να το ρίχνουν μέχρι στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά. 

25 χρόνια μετά τη θρυλική Βlond Ambition, oι χορευτές της Μαντόνα αποκαλύπτουν την αλήθεια εκείνης της εποχής Facebook Twitter
Mια από τις εμβληματικότερες ερμηνείες της ποπ κουλτούρας με τη Μαντόνα να τραγουδά ξαπλωμένη το Like a Virgin και να καταλήγει σε ένα κρεσέντο που θύμιζε αυνανισμό με αποτέλεσμα να ξεσηκώσει θύελλα σχολίων

Η Madonna μέχρι στιγμής δεν έχει σχολιάσει τίποτα από όλα αυτά, τα οποία είναι σχεδόν αδύνατον να μην έχει μάθει. Κι ενδεχομένως να μην την ενοχλούν κιόλας, αφού στο ντοκιμαντέρ περιέχονται σκηνές από το Blonde Ambition tour, κάτι που σημαίνει πως έχει δώσει την άδειά της να χρησιμοποιηθούν είτε βλέποντάς το η ίδια, είτε μέσω των δικηγόρων της. 

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μια θλιβερή ιστορία, σχολιάζει ο Guardian, που αποδεικνύει πως το να σκαρφαλώνεις στην κορυφή κοντά σε ένα μεγαθήριο είναι σαν να καβαλάς μια τίγρη- που όπως λέει και μια κινέζικη παροιμία, "το δύσκολο είναι όταν θα κατέβεις". 

Μουσική
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ
Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Από όπου τα πάρουμε καλό είναι. Είτε ως χoρευτές όσο μας παίρνει ή μέσω μηνύσεων κατόπιν εορτής. Αφού τους εξέθετε γιατί προχώρησαν σε συνεργασία; Προφανώς η Gurdian έχει δίκιο: είναι σκληρή η κατεβασιά.