O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του

O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
3


 

Η πρώτη φορά που αισθάνθηκα ρίγη στο άκουσμα ενός κομματιού

Θυμάμαι το σοκ που υπέστην όταν άκουσα για πρώτη φορά το "Mary, Mary" από τους Run-DMC. Είπα: "Τι είναι αυτό, γιατί δεν τραγουδάνε και γιατί είναι τόσο ωραίο;" Είναι η πρώτη φορά που θυμάμαι να ακούω ραππάρισμα και μου έκανε τεράστια εντύπωση. Αμέσως ήξερα ότι θα ασχοληθώ περισσότερο μ' αυτό το πράγμα.

 



H πρώτη αφίσα τραγουδιστή/συγκροτήματος που κρέμασα στο δωμάτιο μου

Πρώτη και τελευταία, μία και μοναδική. Public Enemy, από τη συναυλία τους στο Κατράκειο, το '92. Ποτέ δεν κρέμασα κανενός άλλου αφίσα. Κι αυτήν την κρέμασα επειδή ήμουν εκεί και για την ιστορική σημασία του γεγονότος.

O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
Public Ememy



Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό από την δεκαετία του ογδόντα

Η αργκό της εποχής. Ατάκες τύπου: "Καλά, μιλάμε, είσαι και το πρώτο μανούλι. Πως θα γίνει να τη βρούμε;". Και η ντίσκο, φυσικά. Πολλή ντίσκο, δικέ μου.

 Η πρώτη φορά που αισθάνθηκα περήφανος που κάνω μουσική

Από το πρώτο live, το '93. Νομίζω ότι πάντα ένιωθα διαφορετικός και ξεχωριστός λόγω της μουσικής μου. Ειδικά όταν βρισκόμουν με ανθρώπους που δεν είχαν καμία σχέση με το hip - hop, που δε με αναγνώριζαν σαν καλλιτέχνη, οπότε ήμουν κρυφά περήφανος για κάτι που μόνο εγώ γνώριζα ότι με διαφοροποιεί.

 

O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

Η τελευταία φορά που αισθάνθηκα τρακ πριν βγω στην σκηνή

Κάθε φορά, έχω τρακ πριν βγω στη σκηνή. Όταν με ενδιαφέρει να κάνω μια καλή, αξιομνημόνευτη εμφάνιση, έχω πάντα μια ανεπαίσθητη δόση άγχους στα καμαρίνια.

 Το πρώτο μουσικό κομμάτι που μου άρεσε και δεν είχε καμία σχέση με την μουσική που δημιουργώ σήμερα

Είναι πολλά, είναι παλιά και είναι ελληνικά. Από Μπιθικώτση, από Γαβαλά, από Ξυλούρη... Μετά ήρθαν οι Boney M. Πιστεύω ότι το Daddy Cool είναι το καλύτερο τραγούδι στην ιστορία ολόκληρης της μουσικής.


Το πρώτο live μου

Ως Terror X Crew, ανοίξαμε ένα live των FFC, το '93, στο club Lotus, κάπου στον Βύρωνα. Έμοιαζε με χοροεσπερίδα του τοπικού λυκείου αλλά είχε φοβερή ενέργεια. Σίγουρα ο ήχος θα ήταν απαίσιος, η σκηνική μας παρουσία θα ήταν από όλες τις απόψεις απαράδεκτη αλλά έσπασε η παρθενιά.



H τελευταία φορά που ένας θαυμαστής/θαυμάστρια μου ξέφυγε εντελώς

Το περασμένο καλοκαίρι. Δε μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες. Θα την εκθέσω. Φοβάμαι ότι θα το διαβάσει και θα νιώσει μεγάλη ντροπή.

Η τελευταία φορά που εκνευρίστηκα με ένα σχόλιο που άκουσα για το είδος της μουσικής που κάνω

Πάνε πολλά χρόνια που έχω πάψει να εκνευρίζομαι με τα σχόλια των άλλων. Πόσο μάλλον, όταν γίνονται από ανθρώπους που δεν αντιλαμβάνονται τους κώδικες του hip-hop. Ειλικρινά, τέτοια σχόλια τα θεωρώ "παράσημα" και σημάδια ότι κάνω καλά τη δουλειά μου.

O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
φωτ:Elizabeth Rovit/GREKA


 Η πρώτη ιδέα που μου ήρθε στο μυαλό για την τελευταία μου δουλειά

Να γράψω ένα κομμάτι για την γενιά μου. Για τα κατορθώματά της, τα λάθη της και τις χαμένες της ευκαιρίες.



 

Η τελευταία φορά που αισθάνθηκα ικανοποίηση σε ένα live ως θεατής

Πριν δυο-τρία χρόνια, σε μια διοργάνωση του Noiz, στο Κύτταρο. Alchemist, Evidence, Madchild... Αληθινά πράγματα. Έχουν μεσολαβήσει κι άλλα καλά live μέχρι σήμερα αλλά εκείνο ήταν ανέλπιστα καλό.



Ο τελευταίος  δίσκος άλλου συγκροτήματος/τραγουδιστή που δεν μπορώ να σταματήσω να ακούω

Έχω κολλήσει σε ένα mixtape του Papoose από το '07. Μπορεί κάποιες φορές να βγαίνει από το cd player αλλά δεν απομακρύνεται.



 Ένα συλλεκτικό αντικείμενο που έχει να κάνει με την μουσική  για το οποίο αισθάνομαι περήφανος

 Όχι, τίποτα. Δεν ήμουν ποτέ αρκετά φαν κάποιου ώστε να γίνω συλλέκτης αναμνηστικών. Κρατάω όμως πολλά, ανεκτίμητα ενθύμια από την πορεία των Terror X Crew μέχρι σήμερα.

 Ένα μουσικό κομμάτι που μου φέρνει στο μυαλό αμέσως τους γονείς μου

Ο Νίκος Ξυλούρης ήταν ο αγαπημένος τους. Οπότε... "Η μπαλάντα του Κυρ-Μέντιου".


O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter


Ένας δίσκος που καθόρισε την εφηβεία μου

Public Enemy - It takes a nation of millions to hold us back (1988). Από πολλούς θεωρείται ίσως ο καλλίτερος hip hop δίσκος όλων των εποχών. Όπως και νά' χει, είναι 10/10. Εκεί έμαθα ουσιαστικά πράγματα για την ουσία και την ιστορία του hip hop. Μπορούσα (κι ακόμα μπορώ) να τον απαγγείλω από την αρχή μέχρι το τέλος, ακόμα και σημεία που δεν καταλάβαινα τί θέλει να πει ο ποιητής, τα οποία τα καταλάβαινα σταδιακά, με την πάροδο των ετών και την τριβή μου με το είδος.


O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter


 Ένα κομμάτι που μου φέρνει στο μυαλό μια ερωτική μου ιστορία.

DMX feat. Dyme - Why do good girls like bad guys? Δεν έχει να κάνει απαραίτητα με το περιεχόμενο του στίχου αλλά ήταν η εποχή και οι καταστάσεις που συνέπεσαν.



 Η τελευταία φορά που βούρκωσα στο άκουσμα ενός κομματιού.

Πάντα κλαίω με το "Ήτανε μια φορά". Νιώθω ότι περιέχει όλες τις αγωνίες και τα πάθη του ελληνικού λαού, για την εξασφάλιση της ανεξαρτησίας του, τη μάχη με τη θάλασσα, τη διατήρηση των αξιών του. Περιέχει ακόμα ευθείες αναφορές στην προσμονή της Πηνελόπης, που το κάνει ακόμα πιο διαχρονικό.




Αυτό το κομμάτι θέλω να παίζουν την ημέρα της κηδείας μου στο repeat

Δεν ξέρω... Ίσως δεν έχει γραφτεί ακόμα.


O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
φωτ: Karolina Tsirogianni


Ο πρώτος προσωπικός δίσκος του Ευθύμη με τίτλο ΕΚΔΟΧΗ ΕΨΙΛΟΝ κυκλοφορεί από την Chicken Run Records. Μέσα στην άνοιξη θα διοργανωθούν 2 μεγάλες συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με αφορμή τα 20 χρόνιας δισκογραφίας του.
 Περισσότερα για την τελευταία δουλειά του Ευθύμη στο official site και στην σελίδα του στο Facebook

 

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM