Όταν οι Motörhead έπαιξαν για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 1988

Όταν οι Motörhead έπαιξαν για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 1988 Facebook Twitter
0

Όταν οι Motörhead έπαιξαν για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 1988 Facebook Twitter

 

Ο Lemmy αγαπούσε την Ελλάδα, αλλά και οι Έλληνες ροκάδες και μεταλλάδες έπιναν και θα πίνουν πάντα νερό στ’ όνομά του. Ο Lemmy υμνήθηκε απ’ όλους και υμνείτο υπό μονίμου βάσεως – κι αυτό είναι κάτι σπάνιο, για όσους ζουν πολλά χρόνια. Γιατί, να μην το ξεχνάμε αυτό, ο Ian Kilmister πάτησε τα 70, πριν μας χαιρετήσει…

Θυμάμαι στη δεκαετία του ’80, κυρίως, το πώς αντιμετώπιζαν οι έλληνες κριτικοί τους Motörhead. Ακόμη και οι πιο δύστροποι απ’ αυτούς, που θα έθαβαν ακόμη και τον… αριστουργηματικό δίσκο της μάνας τους ή της κόρης τους, είχαν πάντοτε να γράψουν διθυράμβους για τον Lemmy. Αναγνώριζαν σ’ αυτόν και στα τραγούδια του το πιο πούρο, αγνό και καθαρό rock n’ roll, που θα μπορούσε να (μας) δονεί μέχρι το άπειρο. Και είναι αλήθεια πως καμμία rock n’ roll μπάντα του κόσμου (ούτε καν οι Rolling Stones) δεν θα μπορούσε ποτέ να ξεπεράσει τα vibes των Motörhead στη σκηνή. Όποιος τους είχε δει, έστω και μια φορά live, το ξέρει…

Το 1988, τον Μάρτιο, οι Motörhead με τον Lemmy επισκέπτονται την Αθήνα. Δίνουν στο Σπόρτινγκ τρεις συναυλίες, η πρώτη εκ των οποίων (εκείνη που έτυχε να δω κι εγώ) ήταν το κάτι άλλο. Δεν έχει ξανακουστεί τέτοιος ήχος στη χώρα μέχρι τότε. Πώς δεν είχε γκρεμιστεί το Σπόρτινγκ μόνο ο θεός το ήξερε… Αφάνταστο και… αφόρητο μπουμπουνητό, που οδηγούσε τους χιλιάδες θεατές της σάλας στο παραλήρημα και την έκσταση…

Να τι είχε γράψει ένα νεανικό περιοδικό της εποχής το «Αγόρι» (#569, 6/4/1988) λίγες μέρες αργότερα:

«Με απόλυτη επιτυχία έγιναν στην Αθήνα και οι τρεις συναυλίες των “βασιλιάδων του απόλυτου ροκ” Motörhead. Την πρώτη μέρα (12/3) υπήρξαν ορισμένα προβλήματα:

Περίπου 200 νεαρά άτομα έφθασαν από τη Θεσσαλονίκη με σκοπό να παρακολουθήσουν το σούπερ γκρουπ, δίχως όμως να έχουν εφοδιαστεί με εισιτήρια εκ των προτέρων. Ως γνωστόν τα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί για την πρώτη συναυλία αρκετό καιρό πριν. Υπήρχαν μόνο για τη δεύτερη και τρίτη μέρα. Όμως, οι Θεσσαλονικείς, έπρεπε να επιστρέψουν πίσω την επόμενη μέρα Κυριακή. Το πρόβλημα ήταν μεγάλο.

 

Δεκάδες νεαροί Αθηναίοι θέλησαν να βρουν εισιτήρια για την πρώτη μέρα, μόνο που κι αυτοί το σκέφθηκαν την τελευταία στιγμή. Επίσης συγκεντρώθηκε μεγάλη μερίδα, νεαρών κυρίως ατόμων, που είχαν την επιθυμία να παρακολουθήσουν τις συναυλίες δωρεάν. Είναι το βίτσιο του Νεοέλληνα. Κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες ήταν επόμενο να υπάρξουν ορισμένες μικροσυμπλοκές μεταξύ ΜΑΤ και χεβιμεταλάδων, που η τύχη τους θέλει να τρώνε ξύλο.

 

Καθώς η αστυνομία είχε περικυκλώσει το τετράγωνο –του Σπόρτινγκ– και επέτρεπε μόνο σε όσους είχαν εισιτήριο να εισχωρήσουν μέσα σ’ αυτό, άρχισαν τα πρώτα επεισόδια, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν ορισμένοι νεαροί, οι οποίοι στην συνέχεια έσπασαν πέντε-έξι αυτοκίνητα στην τύχη, δυο-τρεις βιτρίνες και έριξαν βόμβα μολότοφ έξω από κοντινή τράπεζα, δίχως να προξενήσουν βαριές ζημιές. Κατά την διάρκεια όλων αυτών των συμβάντων οι Motörheadαποθεώνονταν από 2500 περίπου ακροατές, οι οποίοι τους κάλεσαν τρεις φορές στην σκηνή να ξαναπαίξουν μετά τη συναυλία. Ο Lemmy και η παρέα του δεν άργησαν να εμφανιστούν και να πουν κοφτά και σταράτα πως χρειάστηκαν αρκετά χρόνια μέχρι να έρθουν στην Ελλάδα, αλλά αν τους ζητηθεί θα ξανάρθουν και πάλι οποιαδήποτε στιγμή. Αυτό σημαίνει πως γούσταραν και με το παραπάνω. Όλα αυτά έγιναν στην πρώτη συναυλία 12/3/1988.

 

Όταν οι Motörhead έπαιξαν για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 1988 Facebook Twitter
Ο Γιάννης Κουτουβός παλιός συγκροτηματίας (Janis Gravel, The Gravel κ.λπ.), fan, «χεβυμεταλλικός» παραγωγός και δημοσιογράφος ανάμεσα στον κιθαρίστα των Motörhead Würzel και τον Lemmy (περιοδικό «Αγόρι»)

 

Η δεύτερη ήταν καλύτερη από πλευράς ήχου και συμπεριφοράς ακροατηρίου. Καταγράφηκαν αποσπάσματα της συναυλίας από το κανάλι 2 της ΕΤ για λογαριασμό του μουσικού TV προγράμματος “Μουσικό Καλειδοσκόπιο” του Κώστα Σγόντζου. Ο σταθμός Αθήνα 9,84 FM Stereo ήταν ο πρώτος που απέσπασε συνέντευξη για την εκπομπή “Heavy Metal 9,84”.

 

Η τρίτη συναυλία του συγκροτήματος (14/3) ήταν απογοητευτική από άποψη κόσμου, συμπεριφοράς και κυρίως από τον ήχο. Όμως πρέπει να τονίσω πως σε γενικές γραμμές αυτές οι συναυλίες ήταν απαραίτητες για την εκτόνωση της νεολαίας. Οι Motörheadήρθαν αργά στον τόπο μας, αλλά καλύτερα αργά παρά ποτέ. Έμειναν κατενθουσιασμένοι με το ελληνικό κοινό, και έδωσαν την υπόσχεση πως είναι σε θέση να ξανάρθουν “any fucking time”…».

Όταν οι Motörhead έπαιξαν για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 1988 Facebook Twitter
Απόκομμα εισιτηρίου από τη συναυλία των Motörhead στο Σπόρτινγκ, την Κυριακή 13/3/1988 (πηγή: geoppa.blogspot.gr)

Εκείνες οι συναυλίες των Motörhead υπήρξαν ιστορικές. Είναι αλήθεια πως τις γούσταραν πολύ και οι ίδιοι οι μουσικοί, που έπιαναν τις δονήσεις του κοινού μετατρέποντάς τες σε rock n’ roll ενέργεια. Έτσι, ήταν φυσικό κι επόμενο ο απόηχός τους να περάσει και σε δίσκο. Και μιλάμε για το δισκάκι με τα κομμάτια “Metropolis (Acropolis)/ Orgasmatron” [FM], που συνόδευε το LP τους “Nö Sleep At All” [Roadrunner, 1988].

Τα κλιπάκια από την εκπομπή του Σγόντζου θα μας βοηθήσουν να θυμηθούμε καλύτερα…

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT