Η Adele τα σπάει (τα ταμεία και τα ρεκόρ των βρετανικών chart! )

0

 

Το άλμπουμ της 25, Νο 1 στο iTunes chart σε 106 από τις 119 χώρες, μόνο την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του στο Ηνωμένο Βασίλειο πούλησε 300.000 αντίτυπα σημειώνοντας μία από τις υψηλότερες επιδόσεις όλων των εποχών.

Η επιτυχία του 25 είναι αντίστοιχή του Hello, του πρώτου single του δίσκου που έγινε πλατινένιο και είναι το τραγούδι με τις ταχύτερες πωλήσεις της χρονιάς.

Οι αριθμοί αυτοί είναι από μόνοι τους εντυπωσιακοί αλλά αν συνυπολογιστούν οι ραγδαία πτωτικές πωλήσεις στην δισκογραφία τα τελευταία πέντε έτη τότε καθίσταται σαφές ότι κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει μια τέτοια επιτυχία για ένα album που κυκλοφορεί το 2015. Εν μέρει και εξαιτίας της ανόδου του streaming στην Βρετανία οι πωλήσεις των ψηφιακών album έχουν πέσει κατά 9% και των φυσικών προϊόντων κατά 7% το 2014. Οι αριθμοί διασφαλίζουν στην Adele μαζί με τον Ed Sheeran και τον Sam Smith μια θέση ανάμεσα στο 1% των καλλιτεχνών που σταθερά σημειώνουν υψηλές πωλήσεις σε αντίθεση με το υπόλοιπο 99% των οποίων οι πωλήσεις είναι σε ελεύθερη πτώση. Σύμφωνα με τους ειδικούς της μουσικής βιομηχανίας πάντα υπήρχε αυτή η "οικονομία των superstar καλλιτεχνών" όμως οι αλλαγές στις μουσικές πλατφόρμες και την κατανάλωση έχουν μεγαλώσει το χάσμα μεταξύ των δύο ομάδων.

Η μεγάλη επιτυχία της Adele εξηγείται από την ευρεία δημογραφικά βάση του κοινού της και το ότι ήδη με το προηγούμενο album της, το 21, έπεισε πολλούς να αγοράσουν ξανά δίσκους. Το ζήτημα είναι όμως ότι πολλοί από τους "παραδοσιακούς" αγοραστές θα δυσκολευτούν λίγο περισότερο να προμηθευτούν το 25 καθώς οι μεγάλες αλυσίδες έχουν κλείσει τα περισσότερα από τα φυσικά καταστήματα τους. Πολλοί ισχυρίζονται ότι αυτός θα είναι ο δίσκος που "θα σώσει την μουσική βιομηχανία" αλλά ακόμα κι αν σπάσει τα ταμεία θα είναι ο ένας κούκος που δεν φέρνει την άνοιξη.

Ο Mark Mulligan, αναλυτής της μουσικής βιομηχανίας λέει ότι "Θα αποτελεί την εξαίρεση. Δεν θα αντικατοπτρίζει το που βαδίζει η δισκογραφία, και ένα επιτυχημένο από πλευράς πωλήσεων album δεν σημαίνει ότι ο κόσμος θα αρχίσει να αγοράζει δίσκους ξανά".

Ακολουθώντας το περυσινό παράδειγμα της Taylor Swift η Adele επέλεξε επίσης να μην κυκλοφορήσει το 25 στο Spotify, τουλάχιστον προς το παρόν, ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις της ενώ η κίνηση αυτή δεν θα της δημιουργήσει κανένα πρόβλημα καθώς οι ακροατές της ανήκουν στις μεγαλύτερες ηλικιακά γενιές που αγοράζουν ακόμα και φυσικό και ψηφιακό προϊόν. Η εταιρεία σε δήλωση της ανέφερε ότι αγαπά και εκτιμά την Adele όπως και οι 24 εκ. θαυμαστές της που χρησιμοποιούν την υπηρεσία τους κι ελπίζει ότι σύντομα θα τους επιτρέψει να απόλαμβάνουν το 25 στο Spotify όπως το 19 και το 21.

Οι αναλυτές υποστηρίζουν επίσης ότι η εκδημοκρατικοποίηση της μουσικής βιομηχανίας, δηλαδή το το ότι οποιοσδήποτε μπορεί να ανεβάσει την μουσική του και να την διανείμει μέσω streaming, έχει οδηγήσει σε μια πληθώρα επιλογών που κατακλύζει όσους αναζητούν καλή μουσική. Κατά συνέπεια καλλιτέχνες όπως η Adele που έχει την στήριξη της δισκογραφικής της και την δημοσιότητα που χρειάζεται κατορθώνει να ξεχωρίσει ανάμεσα σε όλον αυτό τον "θόρυβο". Η υπερπροσφορά μουσικής οδηγεί τελικά στο να στενεύουν οι ορίζοντες των ακροατών αντί να διευρύνονται γιατί είναι εξαιρετικά δύσκολο να ανακαλύψει κανείς νέους αξιόλογους καλλιτέχνες. Επίσης έχουν εκλείψει πια οι πραγματικά εμμονικοί με την μουσική και επιδραστικοί ραδιοφωνικοί παραγωγοί που θα εστιάσουν αμιγώς στην μουσική παρά στο περιτύλιγμα της. Έτσι οι περισσότεροι ακροατές επηρεάζονται από τις δημοφιλείς playlists και ότι παίζεται στο ραδιόφωνο κάτι που εν συνεχεία αντικατοπτρίζεται στις αγορές τους.

Ωστόσο ο Andrew Dubber, καθηγητής μουσικής καινοτομίας στο Πανεπιστήμιο του Birmingham επιμένει ότι οι πωλήσεις των δίσκων είναι μια εξαιρετικά ξεπερασμένη μέθοδος για την αξιολόγηση της επιτυχίας των καλλιτεχνών καθώς πλέον τα έσοδα τους δεν προέρχονται από εκεί αλλά από τα δικαιώματα που εισπραττουν για διαφημίσεις, τηλεόραση και κινηματογράφο, συναυλίες κ.α. "Πιστεύω πως οι ηχογραφήσεις θα γίνουν ολοένα και λιγότερο σημαντικές από απόψεως εσόδων όσο περνάει ο καιρός. Έτσι αυτοί οι αριθμοί σταδιακά θα πάψουν ακόμα περισσότερο να αντικατοπτρίζουν την υγεία της μουσικής βιομηχανίας."

Στοιχεία από τη Guardian.

 

bonus track: Miss Piggy goes Adele

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM