Η Angie τραγούδησε για μια δυσλειτουργική ελληνική οικογένεια στα τέλη του '80, δίνοντας φτερά στις εφηβικές ψυχές

Η Angie τραγούδησε για μια δυσλειτουργική ελληνική οικογένεια στα τέλη του '80, δίνοντας φτερά στις εφηβικές ψυχές Facebook Twitter
Η Άντζι ήταν ένα κορίτσι της εποχής, μαθήτρια (Λυκείου) προφανώς, που έσκασε από το πουθενά με δυο απανωτά δισκάκια.
0

Δεν ξέρω πόσοι θυμούνται το «Φοβάμαι» της Angie από τα τέλη του '80 – από το '88 για την ακρίβεια. Κάπου το πήρε τ' αυτί μου πριν λίγες μέρες, στο ραδιόφωνο, στο αυτοκίνητο, κι ένοιωσα κάτι, χωρίς να μπορέσω να το προσδιορίσω ακριβώς. Αν και είχα σχεδόν 30 χρόνια να τ' ακούσω, το θυμήθηκα αμέσως. Δεν είμαι σίγουρος πόσο «μεγάλη επιτυχία» ήταν (αν εξαργυρώθηκε δηλαδή στα ταμεία), ξέρω όμως ότι το άκουγα συνέχεια σε μια καφετέρια που σύχναζα στα τέλη των έιτις (μαζί με το «Δικαίωμα για μία + μία» του Ρακιντζή και το «Άσπρο μαύρο» της Αλέξιας), όπως και στο ραδιόφωνο, στο άρτι τότε «ελεύθερο», αλλά και στο κρατικό – παρότι δεν πρέπει να είχα δει το βιντεοκλίπ, που το είδα για πρώτη φορά τώρα στο YouTube και θα το σχολιάσουμε στη συνέχεια.

Η Άντζι ήταν ένα κορίτσι της εποχής, μαθήτρια (Λυκείου) προφανώς, που έσκασε από το πουθενά με δυο απανωτά δισκάκια. Μεγάλους δίσκους εννοώ. Ο ένας ήταν το "Angie" [EMI/ Columbia, 1988], το άλμπουμ στο οποίο υπήρχε το «Φοβάμαι», και το «Μη μου λέτε... μη» [ΕΜΙ], την επόμενη χρονιά, το 1989, που έβγαλε κι εκείνο μια μικρότερη επιτυχία.

Κακή εποχή τα τέλη έιτις – αν θες να το δεις και έτσι. ΠΑΣΟΚ σε διάλυση και κοινωνία κάπως στα κάγκελα, πάντα Αυριανή, Κοσκωτάς, ακόμη πιο φτηνές βιντεοταινίες, φτηνή λαϊκοπόπ για τις κλαδικές, glossy και ΚΛΙΚ με το κιλό, κεκαρμένος Σαββόπουλος κι ένα νέο οικογενειακό και κοινωνικό μοντέλο, που αρχίζει να παρουσιάζει σημάδια φθοράς από τη γέννησή του κιόλας.

Στίχοι απλοί και κάπως cult, είναι αλήθεια, αλλά ο στόχος δεν χανόταν –το σύνολο κοιτάμε–, καθώς όταν η Angie τραγουδούσε «φοβάμαι» και «για να μην τρελαθώ» αποδεικνυόταν πειστικότατη, και μάλιστα δίχως να βοηθιέται από την ερμηνευτική της γκάμα.

Κι έρχεται ένα τραγουδάκι λοιπόν (μουσική Παναγιώτης Ρουμελιώτης, στίχοι Παύλος Μπέλλος) να πει μιαν ιστορία από τη μεριά ενός παιδιού, μιας έφηβης, που ζει μέσα σε μια διαλυμένη οικογένεια και που την κάνει (την έφηβη) να τρελαίνεται και να φοβάται.

Μουσικά το τραγούδι μπορεί να παραπέμπει στο "Shadow on the wall" (1983) του Mike Oldfield και του Roger Chapman, ενσωματώνοντας όμως πολύ επιτυχημένα τους πιο μοντέρνους, τότε, ήχους από τα σύνθια, που, μαζί με τις σλαπιές και τα rock passages στην κιθάρα, ενδυνάμωναν την αγανάκτηση και την απελπισία που άφηναν τα λόγια.

Η Angie τραγούδησε για μια δυσλειτουργική ελληνική οικογένεια στα τέλη του '80, δίνοντας φτερά στις εφηβικές ψυχές Facebook Twitter
Στίχοι απλοί και κάπως cult, είναι αλήθεια, αλλά ο στόχος δεν χανόταν

Στίχοι απλοί και κάπως cult, είναι αλήθεια, αλλά ο στόχος δεν χανόταν –το σύνολο κοιτάμε–, καθώς όταν η Angie τραγουδούσε «φοβάμαι» και «για να μην τρελαθώ» αποδεικνυόταν πειστικότατη, και μάλιστα δίχως να βοηθιέται από την ερμηνευτική της γκάμα.

Το αποτέλεσμα ήταν κάτι παραπάνω από ευπρόσωπο – για ένα ποπ τραγούδι λέμε εξάλλου, που αγαπήθηκε στα έιτις και που, και τώρα, διατηρεί ακέραια τα vibes του.

Γυρίστηκε και βιντεοκλίπ, κατά τα ειωθότα της εποχής (προβλήθηκε και στην κρατική TV στην εκπομπή του Θάνου Μικρούτσικου για το ελληνικό τραγούδι «Το θέμα είναι») κι εδώ υπάρχει η προσπάθεια να απεικονιστεί ο εσωτερικός κόσμος της Angie, μέσα από ένα σκηνικό που παρέπεμπε σε κάτι ανάμεσα από... Cronenberg, David Lynch και Tobe Hooper, με τους ψυχαναλυτικούς συμβολισμούς να είναι κάπως χονδροειδείς, αλλά όχι χονδροειδέστεροι εκείνων των ταινιών του Δαλιανίδη π.χ. (δες «Ισόβια», 1988). Η ατυχής στιγμή του βίντεο είναι πάντως εκεί προς το τέλος, όταν ξεσκίζεται η Angie στο χορό κοπιάροντας τη Μαντόνα. Αχρείαστο, χωρίς τούτο να σημαίνει πως θα έπρεπε να... πηδήσει κι απ' το Ζάλογγο.

ANGIE-ΦΟΒΑΜΑΙ-1988 

Είχε βγει και σε 12ιντσο maxi (με τέσσερα κομμάτια) το «Φοβάμαι», για χρήση στα κλαμπ και, περιττό να το πω, η κριτική της εποχής το είχε θάψει. Ο Αργύρης Ζήλος, για παράδειγμα, στον Ήχο (Δεκέμβριος '88) είχε γράψει: «ANGIE 'Φοβάμαι/ Όχι-όχι' EMI: Χορευτικά τραγουδάκια για προσχολικές ηλικίες», βαθμολογώντας το με 1 αστέρι στα 10. Εντάξει, κι εγώ, τότε, δεν θα έβαζα... έναν ουρανό μ' αστέρια, αλλά σίγουρα θα 'ριχνα κάτι παραπάνω απ' τον Αργύρη. Anyway...

Άντζι σήμερα γουστάρω πολύ το τραγούδι σου, παρότι τότε το αντιμετώπιζα και κάπως σαν earworm. Ιδίως όταν σ' ακούω να τραγουδάς «ποιος θα βάλει τάξη, ποιος θα τα ταιριάξει;»... μελαγχολώ και μ' αρέσει.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM