O πρώτος δίσκος που αγάπησε η Anna Mystic

O πρώτος δίσκος που αγάπησε η Anna Mystic Facebook Twitter
Τον αγαπώ τελικά αυτόν τον δίσκο γιατί με την γοητεία του και το «καινούργιο» που έφερε τότε στον μουσικό μου ορίζοντα, μου άλλαξε πορεία, με πήρε ταξίδι και σε άλλα είδη και με έμαθε να είμαι ανοιχτή στο νέο ήχο και λιγότερο δογματική....
0
ΑΠΟ ΤΗΝ ANNA MYSTIC

Δεν μπορώ να ξεχωρίσω έναν μόνο δίσκο από το παρελθόν, κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατον, γιατί έχω αγαπήσει και αγαπώ ακόμη πολλούς και διαφορετικούς δίσκους μεταξύ των, από διαφορετικά είδη και εποχές. Ευτυχώς η αγάπη μου για την συγκεκριμένη μουσική όχι μόνο δεν μειώθηκε μέσα από τα χρόνια της επαφής μου με αυτήν αλλά το αντίθετο, το οποίο όμως τώρα ως αποτέλεσμα έχει να βρίσκομαι σε αμηχανία έχοντας να επιλέξω έναν δίσκο μόνο.

Έτσι θα προτιμήσω να αναφερθώ σε έναν δίσκο που και τον αγαπώ πολύ αλλά και που ταυτόχρονα με επηρέασε βαθύτατα. Είναι το LP των Zulu Warriors με τίτλο Warrior Dub. Το label είναι το W.A.U.! MR MODO RECORDS και κυκλοφόρησε το 1989. Θυμάμαι ότι τον αγόρασα από το Metropolis, αν θυμάμαι καλά το 1992. Για μένα ήταν ο πρώτος καθαρόαιμος, όπως διαπίστωσα αργότερα, δίσκος Steppers-Dub που αγόρασα στη ζωή μου. Όταν τον έβαλα να παίξει στο πικάπ δεν ήξερα τίποτα σχετικά με αυτόν και δεν κατάφερα να μάθω και για αρκετά χρόνια μετά. Να υπενθυμίσω ότι το internet δεν είχε μπει ακόμη στη ζωή μας.

Όταν λοιπόν άρχισε η ακρόαση του δίσκου η έκπληξη μου ήταν μεγάλη. Δεν ήμουν σίγουρη ότι καταλάβαινα αυτό που άκουγα γιατί η φόρμα και η παραγωγή του δίσκου με ξένιζαν από την μία αλλά από την άλλη δεν μπορούσα να σταματήσω να τον ακούω γιατί με γοήτευε τρομερά! Δεν έμοιαζε με το Reggae Dub όπως το ήξερα μέχρι τότε, είχε χτυπήματα μπότας και στα 4/4 του μέτρου, το οποίο είναι και το χαρακτηριστικό των Steppers Dub κομματιών αλλά ταυτόχρονα ήταν Reggae και μάλιστα Roots Reggae… Η θεματολογία των στίχων στα λίγα αλλά εξαιρετικά φωνητικά που έχει, παραμένει μέσα στα πλαίσια της Roots Reggae κουλτούρας. Το εξώφυλλο επίσης παραπέμπει σε παλαιοτέρα από την εποχή του Τζαμαϊκάνικα εξώφυλλα της δεκαετίας του ’70.

O πρώτος δίσκος που αγάπησε η Anna Mystic Facebook Twitter

Αυτός ο «αστικός» σκληρός ήχος των Steppers Dub με έμφαση στα μπάσα και στο ρυθμό είναι Βρετανικής προέλευσης καταρχήν. Θα εξελιχθεί ηχητικά μέσα από την κουλτούρα των νεότερων Βρετανικών Sound Systems όπως αυτά του Jah Shaka και του Aba Shanti-I και θα εξαπλωθεί σε Ευρώπη και Ιαπωνία. Παραλείποντας πολλά, θα πάω δέκα χρόνια αργότερα όταν περίπου στα τέλη των ‘90s αρχές 2000 εμφανίζεται στην Βρετανική ηλεκτρονική μουσική σκηνή το Dubstep παράγωγο είδος των 2 Step Garage, Drum ‘n’ Bass και Steppers Dub.

Τον αγαπώ τελικά αυτόν τον δίσκο γιατί με την γοητεία του και το «καινούργιο» που έφερε τότε στον μουσικό μου ορίζοντα, μου άλλαξε πορεία, με πήρε ταξίδι και σε άλλα είδη και με έμαθε να είμαι ανοιχτή στο νέο ήχο και λιγότερο δογματική. Με επηρέασε για πάντα καθότι 23 χρόνια μετά το Steppers Dub είναι από τα αγαπημένα μου είδη να παίζω και δεν είναι κάτι που φαίνεται ότι θα αλλάξει. Ή μήπως όχι και απλώς δεν έχει τύχει να φτάσει στα αυτιά μου ένας ανάλογος δίσκος; Θα δείξει…

ΥΓ: Ο δίσκος φυσικά υπάρχει ακόμη και αναπαύεται στο ράφι του, καθότι τον αγόρασα και ψηφιακά. Τον ακούω ακόμη και πρόσφατα έπαιξα το κομμάτι Zulu 2000.

Info:

H Anna Mystic θα παίξει μουσική στο πρώτο Back A Yard party που θα γίνει την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου στο υπόγειο του LAB (Loukoumi Arts Basement) στο Μοναστηράκι μαζί με τους Blend Mishkin,  Bass Delight, BigShine μέλος των SKGs Dub Alliance και το Βρετανό dj και παραγωγό JSTAR. Περισσότερα για την Anna Mystic στην σελίδα της στο Facebook

 



Επιμέλεια:
Βαγγέλης Μακρής


0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τόλγκα Τουζούν

Μουσική / Τόλγκα Τουζούν: «Ξέρω ότι η μουσική που γράφω δεν θα γίνει ποτέ δημοφιλής»

Ο δημιουργός του ορατορίου «Φάλαινα στην πόλη ή Γιατί το έκανες αυτό;» που παρουσιάζεται στο 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής μιλάει για τη σχέση του με τη σύγχρονη μουσική σκηνή τόσο στη χώρα του, την Τουρκία, όσο και διεθνώς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ