Έφυγε από τη ζωή η τραγουδίστρια του ελαφρού Νάντια Κωνσταντοπούλου

Έφυγε από τη ζωή η τραγουδίστρια του ελαφρού Νάντια Κωνσταντοπούλου Facebook Twitter
1
Έφυγε από τη ζωή η τραγουδίστρια του ελαφρού Νάντια Κωνσταντοπούλου Facebook Twitter

Έφυγε χθες από τη ζωή (ανακοινώθηκε σήμερα) η σπουδαία ερμηνεύτρια του ελαφρού τραγουδιού Νάντια Κωνσταντοπούλου.

Η Κωνσταντοπούλου είχε γεννηθεί στην Αθήνα το 1936 και υπήρξε για χρόνια η πιο στενή συνεργάτιδα (και στιχουργός) ενός από τους καλύτερους συνθέτες της εποχής της, του Τάκη Μωράκη (1916-1991), με τον οποίον παντρεύτηκαν το 1961.

Εμφανίστηκε για πρώτη φορά επαγγελματικά το 1958, και την επόμενη χρονιά κάνει το ντεμπούτο της στη δισκογραφία με το «Θα σ' αγαπώ κάθε μέρα» [Ζοζέφ Κορίνθιος – Νίκος Φατσέας].

Έφυγε από τη ζωή η τραγουδίστρια του ελαφρού Νάντια Κωνσταντοπούλου Facebook Twitter

Στη συνέχεια θα ερμηνεύσει τραγούδια του Τάκη Μωράκη βασικά, συμμετέχοντας σε διάφορα φεστιβάλ κερδίζοντας πολλά βραβεία, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.

Για παράδειγμα, το 1963, κατέκτησε το «Βραβείο Ευρώπης» στο Φεστιβάλ του Σαιν Βενσάν (Γαλλία) με το τραγούδι «Αγαπώ έναν τύπο», ενώ το 1964 έλαβε Α' Βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με το «Ποιος» [Τάκης Μωράκης – Νάντια Κωνσταντοπούλου], που είχε τραγουδήσει και η Κλειώ Δενάρδου (εκείνη την εποχή τα τραγούδια αποδίδονταν από δύο ερμηνευτές).

Συνεργάστηκε επίσης με τον συνθέτη Ανδρέα Χατζηαποστόλου, ενώ οι μεγάλες επιτυχίες της συνεχίστηκαν και στην δεκαετία του '70.

Έφυγε από τη ζωή η τραγουδίστρια του ελαφρού Νάντια Κωνσταντοπούλου Facebook Twitter

Ανάμεσα στα πιο γνωστά τραγούδια της εκείνης τής περιόδου ανήκει οπωσδήποτε «Η Μαριλού» (1972), που αποτελούσε διασκευή του ισραηλίτικου "Shoov e'et hem", σε μουσική Nurit Hirsh και στίχους Dudu Barak, που είχε τραγουδήσει η Ilanit στην 4η Ολυμπιάδα Τραγουδιού (9-11/7/1971) στο Παναθηναϊκό Στάδιο (το τραγούδι είχε βρεθεί στην τρίτη θέση, αλλά άρεσε στο ελληνικό κοινό, και γι' αυτό διασκευάστηκε από τον Μωράκη λίγο αργότερα).

Άλλες επιτυχίες εκείνων των χρόνων (πάντα σε μουσικές ή διασκευές του συζύγου της και στίχους δικούς της) ήταν οι «Μια καντιλάκ γκρενά», «Ίσως» και «Πες μπαλαλάικα», ενώ εντύπωση θα προξενήσει η άποψή της για την ωραία μπαλάντα του Κώστα Χατζή και της Σώτιας Τσώτου «Από τ' αεροπλάνο» (1974).

Τραγούδησε και Χατζιδάκι η Νάντια Κωνσταντοπούλου (σε δεύτερη εκτέλεση, με τον μοναδικό εξωστρεφή τρόπο που εκείνη γνώριζε) την «Μαύρη Φορντ» (1977), έχοντας τακτικές δισκογραφικές παρουσίες μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του '90.

Με εντυπωσιακή εμφάνιση, με πάντα προσεγμένο ρεπερτόριο και μένοντας πιστή στο είδος του τραγουδιού που της άρεσε να υπηρετεί από την αρχή της καριέρας της, η Νάντια Κωνσταντοπούλου θα μείνει στη μνήμη μας για τη μοναδική φωνή της (απλώς φωνάρα!) και βεβαίως για τους χαμηλούς τόνους που διέκριναν την πολυετή παρουσία της στη σκηνή και τη δισκογραφία.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια