Έφυγε από τη ζωή η τραγουδίστρια του ελαφρού Νάντια Κωνσταντοπούλου

Έφυγε από τη ζωή η τραγουδίστρια του ελαφρού Νάντια Κωνσταντοπούλου Facebook Twitter
1
Έφυγε από τη ζωή η τραγουδίστρια του ελαφρού Νάντια Κωνσταντοπούλου Facebook Twitter

Έφυγε χθες από τη ζωή (ανακοινώθηκε σήμερα) η σπουδαία ερμηνεύτρια του ελαφρού τραγουδιού Νάντια Κωνσταντοπούλου.

Η Κωνσταντοπούλου είχε γεννηθεί στην Αθήνα το 1936 και υπήρξε για χρόνια η πιο στενή συνεργάτιδα (και στιχουργός) ενός από τους καλύτερους συνθέτες της εποχής της, του Τάκη Μωράκη (1916-1991), με τον οποίον παντρεύτηκαν το 1961.

Εμφανίστηκε για πρώτη φορά επαγγελματικά το 1958, και την επόμενη χρονιά κάνει το ντεμπούτο της στη δισκογραφία με το «Θα σ' αγαπώ κάθε μέρα» [Ζοζέφ Κορίνθιος – Νίκος Φατσέας].

Έφυγε από τη ζωή η τραγουδίστρια του ελαφρού Νάντια Κωνσταντοπούλου Facebook Twitter

Στη συνέχεια θα ερμηνεύσει τραγούδια του Τάκη Μωράκη βασικά, συμμετέχοντας σε διάφορα φεστιβάλ κερδίζοντας πολλά βραβεία, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.

Για παράδειγμα, το 1963, κατέκτησε το «Βραβείο Ευρώπης» στο Φεστιβάλ του Σαιν Βενσάν (Γαλλία) με το τραγούδι «Αγαπώ έναν τύπο», ενώ το 1964 έλαβε Α' Βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με το «Ποιος» [Τάκης Μωράκης – Νάντια Κωνσταντοπούλου], που είχε τραγουδήσει και η Κλειώ Δενάρδου (εκείνη την εποχή τα τραγούδια αποδίδονταν από δύο ερμηνευτές).

Συνεργάστηκε επίσης με τον συνθέτη Ανδρέα Χατζηαποστόλου, ενώ οι μεγάλες επιτυχίες της συνεχίστηκαν και στην δεκαετία του '70.

Έφυγε από τη ζωή η τραγουδίστρια του ελαφρού Νάντια Κωνσταντοπούλου Facebook Twitter

Ανάμεσα στα πιο γνωστά τραγούδια της εκείνης τής περιόδου ανήκει οπωσδήποτε «Η Μαριλού» (1972), που αποτελούσε διασκευή του ισραηλίτικου "Shoov e'et hem", σε μουσική Nurit Hirsh και στίχους Dudu Barak, που είχε τραγουδήσει η Ilanit στην 4η Ολυμπιάδα Τραγουδιού (9-11/7/1971) στο Παναθηναϊκό Στάδιο (το τραγούδι είχε βρεθεί στην τρίτη θέση, αλλά άρεσε στο ελληνικό κοινό, και γι' αυτό διασκευάστηκε από τον Μωράκη λίγο αργότερα).

Άλλες επιτυχίες εκείνων των χρόνων (πάντα σε μουσικές ή διασκευές του συζύγου της και στίχους δικούς της) ήταν οι «Μια καντιλάκ γκρενά», «Ίσως» και «Πες μπαλαλάικα», ενώ εντύπωση θα προξενήσει η άποψή της για την ωραία μπαλάντα του Κώστα Χατζή και της Σώτιας Τσώτου «Από τ' αεροπλάνο» (1974).

Τραγούδησε και Χατζιδάκι η Νάντια Κωνσταντοπούλου (σε δεύτερη εκτέλεση, με τον μοναδικό εξωστρεφή τρόπο που εκείνη γνώριζε) την «Μαύρη Φορντ» (1977), έχοντας τακτικές δισκογραφικές παρουσίες μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του '90.

Με εντυπωσιακή εμφάνιση, με πάντα προσεγμένο ρεπερτόριο και μένοντας πιστή στο είδος του τραγουδιού που της άρεσε να υπηρετεί από την αρχή της καριέρας της, η Νάντια Κωνσταντοπούλου θα μείνει στη μνήμη μας για τη μοναδική φωνή της (απλώς φωνάρα!) και βεβαίως για τους χαμηλούς τόνους που διέκριναν την πολυετή παρουσία της στη σκηνή και τη δισκογραφία.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια