Ο Δημήτρης Σ. Πατέλης είναι επίκουρος καθηγητής φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Είναι μέλος της Διεθνούς Ερευνητικής Ομάδας "Η Λογική της Ιστορίας" και του "Ομίλου Επαναστατικής Θεωρίας".
Ο Δημήτρης Σ. Πατέλης είναι επίκουρος καθηγητής φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Είναι μέλος της Διεθνούς Ερευνητικής Ομάδας "Η Λογική της Ιστορίας" και του "Ομίλου Επαναστατικής Θεωρίας".

 

Υπάρχει η αντίληψη πως άτομα που κάνουν επαναπροσδιορισμο φύλου ήταν εγκλωβισμένα στο λάθος φύλο. "Αλλάζοντας", βρίσκουν επιτέλους τον εαυτό τους, και ο κίνδυνος για απόπειρα αυτοκτονίας μειώνεται δραματικά. 

 

Όμως ο Εισηγητής αν. Καθ. Πολυτεχνείου Κρήτης Δημήτρης Πατέλης νομίζει ότι αντί για να προσφέρει χειραφέτηση, ο επαναπροσδιορισμός φύλου στην πραγματικότητα χειραγωγεί. 

 

Πώς το ξέρει άραγε με τέτοιο απόλυτο τρόπο; Έχει κάνει ο ίδιος και το γνωρίζει από πρώτο χέρι; Ή μίλησε με άτομα που έκαναν; Απ' ό,τι φαίνεται όχι και όχι. Το βρήκε στο ίντερνετ. Γι' αυτό ίσως και μέσα στα λίγα αυτά λεπτά έκανε τόσα λάθη και λογικά άλματα, και κατάφερε να συμπυκνώσει τόσα προσβλητικά πράγματα για μερίδα ανθρώπων, χωρίς να δείχνει να έχει καμία ενσυναίσθηση για αυτούς. 

 

Η ρητορική του Εισηγητή αν. Καθ. Πολυτεχνείου Κρήτης Δημήτρη Πατέλη στο 4ο μάθημα από τη σειρά "10 απλά μαθήματα Σύγχρονης Επαναστατικής Θεωρίας. Κλασικός μαρξισμός και Λογική της Ιστορίας."
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Νοέμβριος του 2015.

 

Το συνωμοσιολογικό του σύμπαν περιλαμβάνει παραγωγικές δυνάμεις του καπιταλισμού, αλλοτριωτικές συνδέσεις με το παγκόσμιο εμπόριο, χρηματοδοτήσεις των βασικών μονοπωλίων, που καταφέρνουν να υποτάξουν τους ανθρώπους προωθώντας τα LGBTQ δικαιώματα. Καταλήγει -από μαρξιστικό δρόμο- σε συμπεράσματα που συνηθίζαμε να ακούμε απ' την ακροδεξιά. 

 

Τα ίσα δικαιώματα για όλους τους ανθρώπους σύμφωνα με τον κο Πατέλη τα προωθούν οι ΗΠΑ που θέλουν να μας επιβάλλουν τις γκέι παρεκκλίσεις. Άρα, κακώς δίνονται ίσα δικαιώματα σε όλους, δεν είναι προοδευτικό αυτό. «Άλλο η ανάγκη κι άλλο η επιθυμία», λέει ενώ χαρακτηρίζει «Γενοκτονία» το να αλλάζουν άτομα σε μικρή ηλικία φύλο (πράγμα που γίνεται για να προλάβουν την εφηβεία, μειώνοντας τις παρενέργειες και τις απόπειρες αυτοκτονίες) κάνοντας τη λέξη Γενοκτονία να χάσει πια κάθε πιθανό νόημά της. Μαθαίνουμε επίσης ότι γίνεται βιολογικός εκφυλισμός του ανθρώπινου γένους στις πιο ανεπτυγμένες καπιταλιστικές κοινωνίες που χρηματοδοτούν με βιομηχανικό τρόπο τα LGBTQ πρότυπα. 

 

«Κάντε μια αναζήτηση στο διαδίκτυο να δείτε ποιος τα χρηματοδοτεί» λέει, και για να μας γλιτώσει απ' τον κόπο, προσθέτει: «Την έκανα εγώ». Λογικό. Αν πρόκειται για ψάξιμο στο ίντερνετ, ο κύριος Πατέλης είναι πρώτος και καλύτερος. Τα βασικά μονοπώλια λοιπόν, η Microsoft, η IBM τα χρηματοδοτούν. Υπάρχουν και ειδικά πακέτα ταξιδιωτικά για τους LGBTQ! «Όλα αυτά είναι βέβαια πρωτεύουσα επιλογή των πιο επιθετικών κύκλων της σημερινής ολιγαρχίας χρηματιστικής του κεφαλαίου!» μαθαίνουμε. 

 

Σαν η ανάγκη για την αγάπη και το σεξ μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου να μην υπήρχε από τότε που υπάρχει άνθρωπος, αλλά να φτιάχτηκε μόλις τους τελευταίους αιώνες απ' τον καπιταλισμό. 

 

Ο καθηγητής είναι διαβασμένος, χρησιμοποιεί εντυπωσιακές λέξεις και ταιριαστούς όρους και πιθανότατα νομίζει ότι μπορεί να μιλά για τα εκατομμύρια των συνανθρώπων του σαν να μην ξέρουν αυτοί για τον εαυτό τους, αλλά αυτός ο ίδιος. 

 

Αν καταφέρετε να τον ακούσετε όλο όπως εγώ, συγχαρητήρια. Αν δεν αντέξετε όμως να σας πω πως ο καθηγητής καταλήγει με την επαναστατική του θεωρία λέγοντας ότι «ο άνθρωπος που θα υποστεί αυτήν συνειδησιακή ασυνείδητη μετάλλαξη, λόγω αυτού του τύπου της χειραγώγησης, και θα προσπαθήσει να έχει αντίστοιχη κατασκευή με παρεμβάσεις ιατρικού και παραϊατρικού τύπου πάνω στο σώμα του, θα είναι τόσο καταρρακωμένος, που δεν θα μπορεί να κάνει τίποτα. Μα τίποτα! Είναι αδύνατο να σηκώσει κεφάλι ως προς τα επαναστατικά θεμελιώδη προτάγματα.»

 

Με δυο λόγια, οι κακοί καπιταλιστές, θέλουν να αλλάξουν φύλο σε όσους περισσότερους γίνεται, γιατί αλλάζοντας φύλο παθαίνουν κάποιου είδους λοβοτομή, δεν αντιδρούν σε τίποτα, και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Αυτά πιστεύει δηλαδή ο καθηγητής για τα άτομα που άλλαξαν φύλο (λες και γνώρισε πολλά απ' αυτά) ότι είναι πια άβουλα όντα, καταρρακωμένα, σε αφασία. 

 

Είναι τα στερεότυπα όπως αυτά που διαιωνίζει ο καθηγητής που βάζουν στο περιθώριο τους 'διαφορετικούς' ανθρώπους, δυσκολεύοντας τη ζωή τους, μειώνοντας και τις πιθανότητες να βρουν «καλές» δουλειές. Και μετά βέβαια θα έρχεται κάποιος καθηγητής να λέει "μα δείτε τους, είναι στο περιθώριο, δεν κάνουν σοβαρές δουλειές, είναι καταρρακωμένοι".

 

Που οι περισσότεροι δεν είναι καν καταρρακωμένοι ή άβουλοι, όπως ίσως τον βολεύει να νομίζει. Ας πάει να γνωρίσει, πχ. την Πάολα Ρεβενιώτη -πρότυπο αγωνιζόμενου, επαναστατικού, αναρχικού ατόμου εδώ και δεκαετίες-, κι ας αφήσει τις προσβλητικές του θεωρίες συνωμοσίας για τον εαυτό του, όχι για το δημόσιο πανεπιστήμιο...

 

 

ΥΓ. Το δημοφιλέστερο σχόλιο στο YouTube: 

«Την επόμενη φορά που θα κάνουμε καμία ανωμαλία, μην ξεχάσουμε να πάρουμε τηλέφωνο τον Πατέλη, γιατί μπορεί να μην πρόκειται για καύλα, αλλά για εκτατική ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων του καπιταλισμού!»

 

ΥΓ2.:  Και μια άποψη από μια άμεσα ενδιαφερόμενη, την Μαρίνα Γαλανού.

  

(...)

 

Και δεν συμφωνώ καθόλου με όσες και όσους αντιμετωπίζουν τη ρητορική αυτή με τα χαρακτηριστικά της γραφικότητας ή του γελοίου. Ή, αν θέλετε να το πούμε διαφορετικά, ναι, μπορεί να υπάρχουν έντονα αυτά τα χαρακτηριστικά, ωστόσο εδώ έχουμε να κάνουμε με καθαρή ρητορική μίσους, που αποδίδει αρνητικά, μειωτικά χαρακτηριστικά σε ανθρώπους με βάση μόνο μία ιδιότητα: την ταυτότητα φύλου — ή, για να το πούμε πιο απλά, με βάση την τρανς κατάσταση.

 

Ας προσπαθήσουμε να φανταστούμε πώς μπορεί να ένιωσε ένας φοιτητής ή μία φοιτήτρια αυτού του ανθρώπου, αν ήταν γκέι, λεσβία, τρανς ή ίντερσεξ. Πόσο φρικτά θα αισθάνθηκε, ποιες πιθανές ενοχές, αυτοθυματοποίηση ή και ακόμη χειρότερα συναισθήματα, που δεν θέλω να τα περιγράψω γιατί, όπως είναι γνωστό, τα κρούσματα αυτοκτονιών είναι ιδιαίτερα υψηλά ανάμεσα στους τρανς ανθρώπους. Φανταστείτε να άκουγε αντίστοιχα πράγματα κάποιο παιδί που ακόμη παλεύει με τον εαυτό του και την ταυτότητά του σε μία σχολική αίθουσα.

 

Ούτε συμφωνώ με όσες και όσους, θέλοντας να τον υποβιβάσουν, μιλούν για «καθηγητάκο» ή χρησιμοποιούν όποιον άλλο μειωτικό χαρακτηρισμό. Γιατί απέναντι στη ρητορική του μίσους, τον ρατσιστικό λόγο, τη μισαλλοδοξία, πρέπει να προτάξουμε πολιτικές και όχι χαρακτηρισμούς: τις πολιτικές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τον ορθολογισμό. Το οφείλουμε απέναντι σε όλα τα παιδιά που μεγαλώνουν σήμερα, για να μην αντιμετωπίσουν την ίδια μισαλλοδοξία, τις ίδιες διακρίσεις, τον ίδιο ρατσισμό.

 

Πριν από λίγες ημέρες, η τρανς κοινότητα τίμησε τη Διεθνή Ημέρα Τρανς Μνήμης. Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη διοργανώθηκαν ημερίδες προς τιμήν των 272 τρανς ανθρώπων που δολοφονήθηκαν μέσα στη χρονιά λόγω της μισανθρωπίας που αντιμετωπίζουν οι τρανς. Υπολογίζεται ότι κάθε 36 ώρες ακόμη ένας τρανς άνθρωπος, σε κάποια γωνιά του πλανήτη μας, προστίθεται στον βωμό αυτού του μίσους. Και οι καταγραφές αυτές αντικατοπτρίζουν στο ελάχιστο το πραγματικό πρόβλημα, καθώς σε πολλές χώρες δεν υπάρχουν καν καταγραφές, ή οι τρανς δεν καταγράφονται με την πραγματική τους ταυτότητα.

 

Γι' αυτούς τους ανθρώπους οφείλουμε να σταθούμε με σθένος και ισχυρό πολιτικό λόγο απέναντι στη ρατσιστική ρητορική που δίνει τροφή στο φονικό φίδι.

 

(Όλο το άρθρο της, που ξεκινάει ως εξής: «Ως τρανς γυναίκα έχω κατηγορηθεί για μία πλειάδα πραγμάτων στη ζωή μου» βρίσκεται εδώ.)

 

 ΥΓ.3 Διαβάστε επίσης και την άλλη άποψη: Για το εγχείρημα διαδικτυακής διαπόμπευσης του Δ. Πατέλη (Ανακοίνωση της οργανωτικής ομάδας των 10 απλών μαθημάτων Σύγχρονης Επαναστατικής Θεωρίας)