Μέσα σ' ένα χρόνο, 1.600 νεκροί και 20.000 τραυματίες σε τροχαία. Φταίνε μόνο οι "καλομαθημένοι με τις Πόρσε";

Μέσα σ' ένα χρόνο, 1.600 νεκροί και 20.000 τραυματίες σε τροχαία. Φταίνε μόνο οι "καλομαθημένοι με τις Πόρσε"; Facebook Twitter
19

Ήταν κινηματογραφικό το δυστύχημα, και υπήρξε και βίντεο και ήταν και τραγική η ιστορία. Νομίζω όμως ότι είναι νωρίς, χωρίς να ξέρουμε γιατί ξέφυγε έτσι η Πόρσε, να ρίχνουμε όλα τα προβλήματα της ελληνικής οδήγησης "στα πλουσιόπαιδα".

Ανασύροντας μια παλιότερη συνέντευξη του Ιαβέρη, του ανθρώπου που αφιέρωσε τη ζωή του για να προωθεί την ασφαλή οδήγηση, μαθαίνω ότι μέσα σε ένα χρόνο είχαμε 1.600 νεκρούς και 20.000 τραυματίες σε τροχαία ατυχήματα. (Είναι σαν να πέφτει κάθε μέρα σε μια κατοικημένη περιοχή, ένα μικρό αεροσκάφος της αεροπλοΐας με 20 επιβάτες.)

Ενώ σε όλες τις χώρες έχουν μειωθεί τα τροχαία από 20% μέχρι και 99,5% (πχ. στη Σουηδία), στην Ελλάδα είχαμε αύξηση ως και 60%!

Τα πιο πολλά τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές με ταχύτητες κάτω από 45 χλμ την ώρα. Και τα περισσότερα θύματα που αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, είναι κάτω των 30 ετών. Σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία στοιχεία, το 60 με 70% των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, είναι ηλικίας 15 – 29. 

Αιτία; Οι τραγικοί δρόμοι και οι επικίνδυνοι οδηγοί που σε συνδυασμό με την άγνοια και την αδιαφορία οδηγούν σε ένα εγκληματικό αποτέλεσμα, όπως εξήγησε ο Ιαβέρης.

«Τον καρκίνο του δρόμου στη χώρα μας τον αντιμετωπίζουμε με παυσίπονο αντί χειρουργείου», είπε και έφερε ως παράδειγμα το γεγονός ότι, ενώ σε όλες τις χώρες έχουν μειωθεί τα τροχαία από 20% μέχρι και 99,5% (πχ. στη Σουηδία), στην Ελλάδα είχαμε αύξηση ως και 60%!

«Το αυτοκίνητο γίνεται όπλο, όταν μπαίνει ένα βλήμα» είπε χαρακτηριστικά ο Ιαβέρης και εξήγησε: «Μέσα στα τελευταία 100 χρόνια, στην Ελλάδα που πέρασε και δύο πολέμους, έχασαν την ζωή τους σε ώρα μάχης 70.000 ελληνόπουλα. Στα 60 τελευταία χρόνια με το αυτοκίνητο έχασαν τη ζωή τους 140.000 άνθρωποι, δηλαδή τα θύματα ήταν τετραπλάσια, ενώ 350.000 έμειναν ανάπηροι».

Μέσα σ' ένα χρόνο, 1.600 νεκροί και 20.000 τραυματίες σε τροχαία. Φταίνε μόνο οι "καλομαθημένοι με τις Πόρσε"; Facebook Twitter
«Αν θέλουμε άμεσα να μειώσουμε το οδικό έγκλημα, κάθε πρωί ας κοντοσταθούμε και ας σκεφτούμε πόσες αγκαλιές μας περιμένουν το απόγευμα»

Ο Ιαβέρης έθεσε και μια άλλη σημαντική παράμετρο, την οικονομική καθώς όπως είπε, «το 40% του κόστους στην υγεία, είναι από τροχαία. Τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν 12 δισ. ευρώ κάθε χρόνο. Στα 50 χρόνια σημαίνει 600 δισ. ευρώ πεταμένα ματωμένα, στην άσφαλτο. Και μετά λέμε πώς να εξοικονομήσουμε λεφτά και βάζουμε ισοδύναμα, όταν όλα αυτά τα χρήματα πετιούνται άδικα στο δρόμο».

Μόνο αν ληφθεί πρωτοβουλία σε υψηλό πολιτικό επίπεδο, μπορεί το εθνικό αυτό πρόβλημα να πάρει σοβαρές διαστάσεις: «Για να σταματήσει το έγκλημα και η γενοκτονία που συντελείται καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους, πρέπει η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας να πάει στο Μαξίμου και να ζητήσει από τον πρωθυπουργό να το πάρει πάνω του γιατί είναι μέγα εθνικό και πολιτικό ζήτημα», τόνισε και η πρόταση του αυτή έδειξε να έχει θετική αποδοχή από την Επιτροπή.

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

+ Ο Ιαβέρης έχει δώσει μια χρήσιμη συμβουλή σε όλους τους οδηγούς λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η λύση του προβλήματος είναι η αυτοεκτίμηση. Καθένας, πρέπει να ξέρει πόσο ανεκτίμητος και λατρεμένος είναι, και πόσο θα λείψει από τα παιδιά ή τους γονείς του, αν εμπλακεί σε μια ανόητη σύγκρουση, επειδή τα μυαλό του είναι στα κάγκελα. Αν θέλουμε άμεσα να μειώσουμε το οδικό έγκλημα, κάθε πρωί ας κοντοσταθούμε και ας σκεφτούμε πόσες αγκαλιές μας περιμένουν το απόγευμα».

Στο παρακάτω λινκ υπάρχει μια συλλογή υπογραφών για να ΜΗΝ μειωθούν άλλο τα πρόστιμα για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: 

Mικροπράγματα
19

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

11 σχόλια
Δυστυχως, εκτος απο τους κακους δρομους, το βασικο προβλημα ΚΑΙ σε αυτο ειναι η ελλειψη παιδειας και σεβασμου στον συνανθρωπο. Και αυτο δυστυχως δεν αλλαζει, ουτε σε 2 με 3 γενειες. Τριτοκοσμικες καταστασεις. Και καμμια σχεση με ταξικα.
Να παραμείνουν τα πρόστιμα υψηλά αλλά αν δεν υπάρξει εφαρμογή τους μέσω ελέγχων τίποτα δεν θα αλλάξει. Στις καθημερινές μου διαδρομές στην Αθήνα κάθε μέρα βλέπω τουλάχιστον 7-8 παραβιάσεις κόκκινου από δίκυκλα ΚΑΙ αυτοκίνητα Και λεωφορεία. Φρενάρεις όταν βλέπεις το φανάρι να αλλάζει σε πορτοκαλί και μόνο που δε σε βρίζουν οι από πίσω.Άσε που κινδυνεύεις να περάσουν από πάνω σου γιατί οι περισσότεροι ανοίγουν το γκάζι.
Τα ποσοστά των νεοελληναράδων που οδηγούν επικίνδυνα είναι πολύ υψηλά. Ως εκ τούτου η κάθε κυβέρνηση είναι απρόθυμη να πάρει μέτρα που θα τους τιμωρεί και θα τους περιορίζει, γιατί θα προκαλέσει δυσαρέσκεια η οποία θα εκδηλωθεί στις κάλπες.
Πέρα από την κάθε κυβέρνηση που έτσι σκέφτεται όπως λες, φταίμε κι εμείς που αντί να επιβραβεύσουμε τέτοιες κινήσεις με την ψήφο μας, ψηφίζουμε τους "άλλους" που μας υποσχέθηκαν πως θα είναι πιο χαλαροί...
Σε έναν αυτοκινητόδρομο της Ευρώπης, μια πόρσε που τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα θα "επιζήσει" το πολύ 10 λεπτά: οι κάμερες, τα συστήματα και το προσωπικό ασφαλείας μέχρι και ελικόπτερο θα σηκώσουν για να σταματήσουν έναν εν δυνάμει φονιά. Εδώ δεν τρέχει κάστανο και προφανώς οι αυτοκινητόδρομοι δεν έχουν προσωπικό ασφαλείας και άμεσης επέμβασης. Τα λεφτά μας από τα διόδια που πάνε τελικά;; Όσο και να χτυπιέται ο Ιαβέρης, αντί το κράτος να έχει την απαίτηση από έναν υπερφίαλο εικοσάχρονο με μια πόρσε στα χέρια να φέρεται συνετά και να σκέφτεται τις αγκαλιές που τον περιμένουν πίσω στο σπίτι, θα έπρεπε απλώς να ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.ΥΓ. Ελπίζω να υπάρχει κάποιος καλός δικηγόρος με ψυχή να αναλάβει αυτόν τον άμοιρο πατέρα γιατί ΕΠΙΜΕΝΩ, η αποζημίωσή του πρέπει να έρθει από τρεις μεριές: την οικογένεια του θύτη, τις ασφαλιστικές εταιρείες ΚΑΙ την εταιρεία/οργανισμό που ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ την εθνική οδό Αθηνών Λαμίας. Όταν τους τσούξει λίγο και χάσουν τα έσοδα μια δεκαετίας από διόδια θα ασχοληθούν παραπάνω με την ασφάλεια των οδηγών.
Κ. Δημοκίδη η φράση <<Νομίζω όμως ότι είναι νωρίς, χωρίς να ξέρουμε γιατί ξέφυγε έτσι η Πόρσε>> είναι λάθος, από το βίντεο - που ορθώς βγήκε στη δημοσιότητα - έχουμε την απόδειξη ότι η ταχύτητα του αυτοκίνητου ήταν υπερβολική, πάνω από 200χμω, άρα ότι και να έχει γίνει ευθύνεται σε ένα μεγάλο ποσοστό ο οδηγός της. Σε αλλά ευρωπαϊκά κράτη αν προκαλέσεις θανατηφόρο ατύχημα και έχεις πιει η οδηγείς με υπερβολική ταχύτητα προβλέπεται φυλάκιση, πρόσφατα το εφάρμοσε και η Κύπρος, αν δεν κάνω λάθος μάλιστα με 10 χρόνια. Όλα αυτά τα έχει πει και ο Ιαβέρης.
Στο λινκ που έχω βάλει, αναφέρονται μερικές πιθανότητες («τι έγινε αλήθεια, γιατί η Porsche μπήκε στο πάρκινγκ έχοντας χάσει ήδη τον έλεγχο; Λάστιχο με πολλά χιλιόμετρα; Αδιαθεσία του οδηγού; Προσπαθούσε να φωτογραφήσει το καντράν; Είχε πάει στην ευθεία της Θήβας να τελικιάσει; Απλά το "έχασε";») Πιθανότατα βέβαια η διάγνωση που κάνατεβλέποντας το βίντεο θα αποδειχθεί σωστή, δεν αντιλέγω, απλά εγώ δεν θέλω να 'βγάλω απόφαση' με εικασίες.
Οπως και σε αλλα πολλα πραγματα, ετσι και σε αυτο καλο θα ηταν να σταματησουμε να συγκρινομαστε με τους δυτικοευρωπαιους. Κοιταξτε προς τα ανατολικα και νοτια πως οδηγουν ασιατες και αφρικανοι τριτοκοσμικοι και θα δειτε περισσοτερες ομοιοτητες
Επίσης το άρθρο κάπου αυτοαναιρείται, καθώς τα υψηλά πρόστιμα μπορεί ίσως να συνετίσουν τους κοινούς - οικονομικά - θνητούς, αλλά σε καμμία περίπτωση τα "πλουσιόπαιδα".
συμφωνώ, γι' αυτό οι ποινές πρέπει να είναι άλλες που πονάνε ανεξάρτητα από την τσέπη. Να παίρνουν τις πινακίδες και το δίπλωμα για ικανό διάστημα και αν σκοτώσεις άνθρωπο παραβιάζοντας τον κοκ να πηγαίνεις για φόνο εκ προμελέτης και όχι αμελείας.