Απεργία την Πρωτομαγιά

Η περίπτωση Μήτσος

Η περίπτωση Μήτσος Facebook Twitter
Φωτογραφία: Julia Autz, Transnistrien / www.juliaautz.com
5
Η περίπτωση Μήτσος Facebook Twitter
Φωτογραφία: Julia Autz, Transnistrien / www.juliaautz.com

Ο Μήτσος είναι περίπτωση. Δεν ξέρεις ποτέ τι θα κατεβάσει η γκλάβα του˙  παλικάρι μπάνικο και σουρτούκι ασυμμάζευτο, χωρίς μόνιμη παρέα και κολλητηλίκια, όπου τον πάει το κύμα, για όσο τον πάει, και μετά γι’ αλλού.
Με τα κορίτσια επί τα αυτά.
Άλλοι γκανιάζουν να σταυρώσουν γκόμενα, αυτουνού του τρέχουν τα κορίτσια και δεν καίγεται, κι όταν καίγεται, δεν είναι για πολύ.


Περίπτωση Μήτσος (1).
Από δω την είχε, από κει την είχε, κάνα μήνα την πιλάτευε, λύσσαξε να την τουμπάρει, γιατί είναι σοβαρό κορίτσι η Ευγενία, όχι της ξεπέτας, στο τέλος την κατάφερε, κανόνισαν να περάσει κατά τις οχτώ να τον πάρει από το καφενείο για σινεμά.
Ο Μήτσος στο καφενείο είχε πλακωθεί στα κονιάκ με κάτι άλλους και η Ευγενία εμφανίστηκε λίγο πιο νωρίς και του χάλασε τη φτιάξη.
-Τι ώρα έχουμε ραντεβού; της λέει.
-Στις οχτώ.
-Και τι ώρα είναι τώρα;
-Μμμ, εφτάμισι.
-Τσακίσου φύγε κι έλα στις οχτώ.
Ούτε την ξανάδε, αλλά την είχε κιόλα ξεχάσει.


Περίπτωση Μήτσος (2).
Με τη Λέτα δεν είναι να κουβεντιάσεις, να πας βόλτα ή σινεμά, είναι γκόμενα που την πηδάς σε δυο κρεβάτια, στο ένα της κάνεις τη δουλειά και στο άλλο χοροπηδάς από τη χαρά σου. Ο Μήτσος την πήγε κατευθείαν σε ένα ξενοδοχείο στο Φάληρο.
Αυτή μπήκε στο μπάνιο να σενιαριστεί.
Ο Μήτσος άραξε στο κρεβάτι κι από τους λεπτούς διαχωριστικούς τοίχους του ξενοδοχείου άκουγε από το διπλανό δωμάτιο να πέφτει γαμήσι ηρωικό˙ ιδίως οι κραυγές του κοριτσιού, που έσκουζε σαν να το μαχαιρώνουν, αναστάτωσαν τον Μήτσο, τον έφτιαξαν για τα καλά.
Έτσι όπως ήταν ξαπλωμένος και άκουγε την πλαϊνή να υποφέρει, βάρεσε μια παχιά τόσο πετυχημένη που τα σκάγια κόντεψαν να χτυπήσουν το ταβάνι.
Η Λέτα ακόμα μπανιαριζόταν.
 Ο Μήτσος κατέβηκε στη ρεσεψιόν, πλήρωσε το ξενοδοχείο και έφυγε.  

Το μεσονύκτιον της χθες ο Ιωάννης Π., ετών 50, εμίσθωσεν τον τυφλόν Βάιον Κ., ετών 60, βιολιστήν, διά να παίξη επί τη ονομαστική εορτή της συζύγου του, η οποία είχε αποθάνει προ έτους, και οδήγησεν τον οργανοπαίκτην επί του τάφου της, όπου είχε εναποθέσει μία δαμιτζάναν οίνου και διάφορα εδέσματα, αλλά το επακολουθήσαν γλέντι ετερματίσθη, όταν ο τυφλός βιολιστής αντελήφθη πού ευρίσκεται και εγκατέλειψεν έντρομος την εορτήν.  

 

(Απόσπασμα από το νέο βιβλίο του Διονύση Χαριτόπουλου «Πειραιώτες», εκδόσεις Τόπος).  

Μ.Ηulot
5

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

4 σχόλια
Ωραιο σχολιο, μ εβαλε σε σκεψεις.Και σκεφτηκσ τα εξης:1) Και τα δυο βιβλια περιγραφουν την ζωη στον Πειραια της εποχης, επομενως αναπαραγουν το στυλ και την ομιλια της εποχης. Δεν εζησα τα χρονια, αλλα για καποιο λογο, νομιζω οτι αποδιδουν το πνευμα σωστα. Αν διαβασεις και καποιες ιστοριες του Τσιφωρου για τον Πειραια, θα δεις το ιδιο μοτιβο. Βασικα πιο πολυ Τσιφωρος ειναι παρα Μουρσελας, εκτος απο τις βρισιες. Αυτος δεν εβριζε. Ντρεπονταν.