Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
25.04.2017
Ο Κώστας Παντούλας σχεδίασε το εξώφυλλο του νέου LP του Prins Obi,...
ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

Ο Κώστας Παντούλας σχεδίασε το εξώφυλλο του νέου LP του Prins Obi, "The age of Tourlou"

Αυτός είναι ο άνθρωπος πίσω από το ιδιαίτερο cover της νέας προσωπικής δουλειάς του frontman των Baby Guru, που κυκλοφορεί στις 22/4

«Γνωρίζοντας τον Obi, αλλά και τις επιρροές του μουσικά και όχι μόνο, κατά την ακρόαση άρχισαν να σχηματίζονται μπροστά μου εικόνες από αστρικά σκάφη και comic book χαρακτήρες».
«Γνωρίζοντας τον Obi, αλλά και τις επιρροές του μουσικά και όχι μόνο, κατά την ακρόαση άρχισαν να σχηματίζονται μπροστά μου εικόνες από αστρικά σκάφη και comic book χαρακτήρες».

 

Ο πρίγκιπας της ψυχεδελικής σκηνής της Αθήνας και frontman των Baby Guru, Prins Obi, ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το δεύτερο LP του μετά το εξαιρετικό «Notions» του 2014, πάντα με τους Dream Warriors στο πλευρό του (την μπάντα του που πλαισιώνεται επίσης από μέλη των Baby Guru). Αυτό που εδώ και κάποιους μήνες, απ' όταν ο Obi άρχισε να τιζάρει την επερχόμενη δουλειά του, έχει εντυπωσιάσει είναι το ιδιαίτερο cover του LP.

 

Ο Prins Obi κάθεται σε έναν σωρό διαφόρων «επιρροών», τις οποίες αγκαλιάζει η τεράστια, σαν θόλος, κόκκινη κάπα του, βασιλεύοντας στην εποχή του τουρλού, την εποχή που όλοι είναι λίγο απ’ όλα, ακούν λίγο απ’ όλα, αγαπούν και μισούν ό,τι υποδεικνύουν τα trends στο Facebook και στο Twitter. Ο κομίστας Κώστας Παντούλας και προσωπικός φίλος του Prins Obi άκουσε ένα βράδυ τον δίσκο, κατάλαβε την πολυσημία της νέας του δουλειάς και εμπνεύστηκε αμέσως αυτή την εικόνα.

 

Νιώθω ότι επαναφέραμε κάτι από τις παλιές καλές εποχές του βινυλίου, τη συνεργασία καλλιτέχνη και μουσικού – αναλογική μουσική, χρώμα και σχέδιο στο χαρτί για να ντύσουν αυτή την όμορφη δουλειά.

 

«Με τον Obi γνωριζόμαστε από το 2008 μέσω του αδερφού μου του Αποστόλη (ο Bitman από τους Word of Mouth). Με είχε προσεγγίσει, επειδή ήθελε να φιλοτεχνήσω το εξώφυλλο του δίσκου μιας παλαιότερης μπάντας στην οποία ανήκε. Λόγω της κοινής μας ενασχόλησης με τα κόμικς και την geek κουλτούρα, καθώς και του ενθουσιασμού μας με το πεδίο της επιστημονικής φαντασίας βρήκαμε μια κοινή γλώσσα. Καθώς και οι δύο είμαστε δημιουργοί, προέκυψε και η συνεργασία μας για το εξώφυλλο. Μετά από καιρό συναντηθήκαμε, μου μίλησε για τον καινούργιο, προσωπικό του δίσκο και του ζήτησα αμέσως να τον ακούσω. Το ίδιο βράδυ, λοιπόν, άκουσα όλο το υλικό και κατάλαβα τον ενιαίο χαρακτήρα και την πολυσημία του από το πρώτο άκουσμα. Γνωρίζοντας τον Obi αλλά και τις επιρροές του μουσικά και όχι μόνο, κατά την ακρόαση του άλμπουμ άρχισαν να σχηματίζονται μπροστά μου εικόνες από αστρικά σκάφη και comic book χαρακτήρες. Τέλος, είδα τον Prins Obi, στο εξώφυλλο, να κάθεται πάνω σε όλα αυτά, να μπαίνει πάνω και από τον ακροατή σαν πρίγκιπας, και στο οπισθόφυλλο να ταπεινώνεται από τον ακροατή σαν γυμνός βασιλιάς. Με το πέρας της ακρόασης του περιέγραψα ακριβώς την εικόνα που σχηματίστηκε στο μυαλό μου κι ενθουσιάστηκε».

 

Ο κομίστας Κώστας Παντούλας.
Ο κομίστας Κώστας Παντούλας.

 

Ο θρόνος των επιρροών από τον οποίο επιβλέπει το βασίλειο του τουρλού ο Prins Obi είναι ένα συνονθύλευμα των αναφορών και των δύο δημιουργών. Μάλιστα, μέσα στο βουνό κρύβονται πολλά αγαπημένα τους πράγματα.

«Κάπου είναι κρυμμένο ένα Alien, ένα όπλο από το "Space 1999" και πανγαλαξιακά όντα από το Marvel Universe (κυρίως επιρροές από τον Steve Ditko και τον Jim Starlin). Αυτές, και πολλές άλλες, είναι δικές μου επιλογές. Βέβαια, αφού μιλάμε για Age of Tourlou, παραγγείλαμε από το ίδιο μενού με τον Obi. Πολλές από τις επιλογές είναι δικές του. Ακούγοντας τον δίσκο, προσπάθησα να βγάλω την ένταση, την αφαίρεση και την ωριμότητα της δουλειάς του Γιώργου».

 

Όσοι επισκέφτηκαν την documenta, συγκεκριμένα την έκθεση στο Ωδείο Αθηνών, θαύμασαν, ανάμεσα στα διάφορα εκθέματα, το έργο του Daniel Knorr «Βιβλίο Καλλιτέχνη», το οποίο είναι από τα πιο πολυπαιγμένα στο Instagram. Το βουνό του Knorr από σκουπίδια της Αθήνας θυμίζει λίγο το εξώφυλλο. Ο ίδιος o Obi πόσταρε στην επίσημη σελίδα του στο Facebook φωτογραφία  του έργου, αστειευόμενος με αυτήν τη χαριτωμένη σύμπτωση. Ο Κώστας Παντούλας σχολιάζει: «Έψαξα να το βρω, καθώς δεν το γνώριζα, και καταλαβαίνω ότι μπορεί να μπερδέψει η ομοιότητα με το σχήμα του βουνού, όμως, πέρα από αυτό, δεν υπάρχει κάτι άλλο κοινό ανάμεσα στα δύο έργα. Βασική μου επιρροή στο σχέδιο ήταν ο George Perez και ο τρόπος που χειρίζεται αυτό το "τουρλού" των χαρακτήρων και της ωραίας υπερβολής για το super hero genre».

 

«Νιώθω ότι επαναφέραμε κάτι από τις παλιές καλές εποχές του βινυλίου, τη συνεργασία καλλιτέχνη και μουσικού – αναλογική μουσική, χρώμα και σχέδιο στο χαρτί για να ντύσουν αυτή την όμορφη δουλειά. Το πιο σημαντικό πάντοτε είναι το περιεχόμενο του δίσκου, αλλά, αν συνοδεύεται από μια όμορφη εικόνα, αποκτά μια δεύτερη αύρα», λέει ο κομίστας για να περιγράψει τη δική του συμβολή στη γενική αισθητική του δίσκου.

 

«Νιώθω ότι επαναφέραμε κάτι από τις παλιές καλές εποχές του βινυλίου, τη συνεργασία καλλιτέχνη και μουσικού, αναλογική μουσική, χρώμα και σχέδιο στο χαρτί για να ντύσουν αυτή την όμορφη δουλειά».
«Νιώθω ότι επαναφέραμε κάτι από τις παλιές καλές εποχές του βινυλίου, τη συνεργασία καλλιτέχνη και μουσικού, αναλογική μουσική, χρώμα και σχέδιο στο χαρτί για να ντύσουν αυτή την όμορφη δουλειά».

 

— Έχεις ξανασχεδιάσει εξώφυλλο για δίσκο;

Παλιότερες δουλειές μου περιλαμβάνουν εξώφυλλα για τη συλλογή «Γεροντοπείσματα»του Δημήτρη Καρρά με συμμετοχές του Βασίλη Παπακωνσταντίνου, του Νικήτα Κλιντ, του Σωκράτη Μάλαμα και πολλών άλλων. Επίσης, έχω κάνει δουλειά για τους Hattie Green, Ex-Girlfriend's Perfume κ.ά. Ποτέ δεν λέω όχι σε καλές δουλειές, πόσω μάλλον όταν θα δω τη δική μου τυπωμένη σε βινύλιο.

 

— Διαβάζοντας το βιογραφικό σου, είδα πολλά προσωπικά πρότζεκτ και συνεργασίες. Αυτή την περίοδο με τι ασχολείσαι;

Πρόσφατες δουλειές μου στο σχέδιο με σεναριογράφους από το εξωτερικό είναι τα «Lost in Space (AGP)», «Dead and Forgotten», «Sharks on a Train», «Decay of Sanity». Αυτό το διάστημα όμως ξεκινάω μαζί με τον συνεργάτη μου τη λειτουργία ενός site (www.ad4art.com), σκοπός του οποίου είναι να φέρνει σε επικοινωνία καλλιτέχνες με εταιρείες και ανεξάρτητους σεναριογράφους (ιδιώτες), ώστε να διευκολύνει καλλιτέχνες σε όλον τον κόσμο στην εύρεση εργασίας.

 

«Είδα, στο εξώφυλλο, τον Prins Obi να κάθεται πάνω σε όλα αυτά, να μπαίνει πάνω και από τον ακροατή σαν πρίγκιπας, και στο οπισθόφυλλο να ταπεινώνεται από τον ακροατή σαν γυμνός βασιλιάς».
«Είδα, στο εξώφυλλο, τον Prins Obi να κάθεται πάνω σε όλα αυτά, να μπαίνει πάνω και από τον ακροατή σαν πρίγκιπας, και στο οπισθόφυλλο να ταπεινώνεται από τον ακροατή σαν γυμνός βασιλιάς».

Η Φιλίππα Δημητριάδη είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε το 1990 στην Αθήνα, όπου μεγάλωσε και ζει μέχρι σήμερα. Σπούδασε Πολιτική Επιστήμη και Ιστορία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Καλύπτει κυρίως θέματα αστικής κουλτούρας.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ