Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες

Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter
4
Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter

Η Εποπτική Αρχή Διαφήμισης στη Γαλλία (Autorite de Regulation Professionnelle de la Publicite- ARPP) κάλεσε τη Δευτέρα τον γαλλικό οίκο μόδας Yves Saint Laurent να τροποποιήσει δύο διαφημίσεις από την τελευταία του καμπάνια, καθώς σύμφωνα με δεκάδες οργισμένα παράπονα, «υποβαθμίζουν» τις γυναίκες.

Η μία από τις διαφημίσεις, που έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, δείχνει μια γυναίκα με γούνινο παλτό και διχτυωτό καλσόν σε μια προκλητική πόζα με τα πόδια ανοιχτά. Στη δεύτερη, ένα άλλο μοντέλο φορώντας μόνο ένα κορμάκι, διχτυωτό καλσόν πάλι και ψηλοτάκουνες γόβες που παραπέμπουν σε πατίνια, φαίνεται να σκύβει ακουμπώντας πάνω από ένα σκαμπό. 

Η διαφημιστική καμπάνια που έχει πρωταγωνίστριες πολύ αδύνατα μοντέλα σε άκρως αισθησιακές πόζες πυροδότησε την μαζική κατακραυγή των χρηστών στα social media που ζητούν στον οίκο μόδας να τις αποσύρει. Λίγα 24ωρα πριν από την Ημέρα της Γυναίκας την 8η Μαρτίου, η εκστρατεία προκαλεί την κατακραυγή των χρηστών του Twitter και η ετικέτα #YSL Retire Ta Pub Dégradante [σ.σ. YSL απόσυρε την εξευτελιστική διαφήμισή σου] σαρώνει το Διαδίκτυο.

Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter

Τα παράπονα ήταν τόσα πολλά και έντονα που τελικά υπέπεσαν στην αντίληψη της ARPP, η οποία και έλαβε μέσω του ιστοτόπου της «περίπου 50 διαμαρτυρίες (που τις προκάλεσαν) ποικίλοι λόγοι»: «εξευτελιστικές φωτογραφίες», «γυναίκες-αντικείμενα», «ανάδειξη της ανορεξίας» κι «ακόμα υποκίνηση σε βιασμό μέσω της ιδέας των ανοικτών ποδιών»- όπως περιέγραψε.

Η ARPP επισήμανε σήμερα ότι αυτές οι αφίσες συνιστούν «μια αδιαμφισβήτητη παράβαση» και η επιτροπή δεοντολογίας θα αποφανθεί την Παρασκευή επί της συγκεκριμένης εκστρατείας, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Στεφάν Μαρτέν, γενικός διευθυντής του φορέα. «Υποβιβασμός της γυναίκας, (...) γυναίκα που προσφέρει τον εαυτό της... αυτή είναι η ποικιλία των εικόνων τις οποίες στέλνει αυτού του είδους η εκστρατεία στους νεαρούς πολίτες, που είναι περισσότερο ευάλωτοι» υπογράμμισε ο Στεφάν Μαρτέν. «Δεν είμαι βέβαιος ότι όλες οι γυναίκες πελάτισσες θέλουν να συνδέονται με αυτές τις εικόνες», κατέληξε.

Για την Ραφαέλ Ρεμί Λελέ, εκπρόσωπο τύπου της οργάνωσης Osez le Féminisme, «αυτή η διαφήμιση περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία μιας σεξιστικής διαφήμισης: υπερβολικό σεξουαλισμό, η γυναίκα υποβιβάζεται σε αντικείμενο, παίρνει στάσεις υποταγής... Σε επίπεδο συμβολισμού είναι βίαιη».

Σε επικοινωνία με το Γαλλικό Πρακτορείο ο οίκος Saint Laurent δεν θέλησε να σχολιάσει.

Υπενθυμίζεται πως η αντίστοιχη Εποπτική Αρχή Διαφήμισης της Μεγάλης Βρετανίας είχε απαγορεύσει το 2015 μία άλλη διαφήμιση τους συγκεκριμένου οίκου μόδας, που έδειχνε ένα υπερβολικά αδύνατο μοντέλο σε βαθμό που φαινόταν τα πλευρά της. 

* Με πληροφορίες από Reuters

Μόδα & Στυλ
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

3 σχόλια
Η φωτογραφία με το σκαμπό μου φάνηκε τελείως αδιάφορη και με όντως σχεδόν ανορεξικο μοντέλο. Η άλλη από που και ως που προκαλεί τον εξευτελισμό του γυναικείου φύλου; εγώ αυτό που βλέπω σαν υπονοούμενο είναι μια γυναίκα που έχει τον έλεγχο μιας πιθανώς ερωτικής πράξης (mistress θα ονομαζόταν).
Οι φωτογραφίες μου φάνηκαν αδιάφορες, τα μοντέλα δυστυχώς στα όρια της ανορεξίας αλλά ας έχουμε υπόψιν πως γενικότερα η βιομηχανία μόδας και όχι μόνο η YSL είναι κακός βραχνάς για τις γυναίκες επιβάλλοντας πολλές φορές εξωπραγματικά πρότυπα ομορφιάς...βέβαια αντίστοιχα πρότυπα παρουσιάζονται και για τους άντρες