Πώς να μιλάς σε αγνώστους στα καφέ, αντί να κοιτάς νευρικά την οθόνη του κινητού σου

Πώς να μιλάς σε αγνώστους στα καφέ, αντί να κοιτάς νευρικά την οθόνη του κινητού σου Facebook Twitter
Οι ιδιοκτήτες του Βirch Coffee
3

 

Πώς να μιλάς σε αγνώστους στα καφέ, αντί να κοιτάς νευρικά την οθόνη του κινητού σου Facebook Twitter

Το Birch Coffee στη Νέα Υόρκη θυμίζει το αρχετυπικό hip café: επένδυση με τούβλα, σκούρο βερνίκι στα ξύλινα στοιχεία, ιδιαίτεροι φωτισμοί και βιβλία σε εντοιχισμένα ράφια. Ωστόσο τα laptop δεν είναι πανταχού παρόντα, το wifi είναι διαθέσιμο μόνο μετά τις 17:00 τις καθημερινές και δεν υπάρχουν παντού πρίζες.

Και τι μπορείς να κάνεις εκεί δηλαδή όσο πίνεις τον latte σου αν όχι να χαζεύεις/δουλεύεις στο κινητό ή οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή σου; Δίπλα από το ταμείο υπαρχει ένας ασπρόμαυρος πίνακας που ενθαρρύνει τους πελάτες να τοποθετήσουν μία από τις πλαστικοποιημένες κάρτες στο τραπέζι τους και να πιάσουν συζήτηση με τους ανθρώπους γύρω τους. Οι κάρτες υποδεικνύουν θέματα συζητήσεως όπως:

Ρώτησε με σχετικά με....το τραγούδι εισόδου μου αν ήμουν επαγγελματίας παλαιστής.

 

Μίλησε μου σχετικά με...κάποιο βιβλίο που θα έπρεπε να διαβάσω και θα μου αλλάξει την ζωή.

 

Σαφώς η φιλική αυτή προσέγγιση δεν έχει απήχηση σε όλους, ιδίως εκείνους που είναι δύσθυμοι πριν καταναλώσουν τον πρώτο καφέ της ημέρας. Τα σχόλια των επισκεπτών στο Yelp και το Foursquare είναι ανάμεικτα. Κάποιοι χαρακτήρισαν αυτή την γλυκερή φιλικότητα ως κάτι τρομακτικό. Κάποιος έγραψε "Παράξενη φάση αυτές οι κάρτες για την έναρξη συζητήσεων στα τραπέζια αλλά σερβίρουν υπέροχο flat white!"

Πώς να μιλάς σε αγνώστους στα καφέ, αντί να κοιτάς νευρικά την οθόνη του κινητού σου Facebook Twitter

Ωστόσο αυτές οι κάρτες είναι ένας τρόπος προκειμένου τα café να αντιμετωπίσουν την έλλειψη κουβέντας που συνόδευσε την έλευση της ψηφιακήςς εποχή. Αντί για εφημερίδες και βιβλία σήμερα συναντάμε μια θάλασσα οθόνων που λούζουν με γαλάζιο φως τα πρόσωπα των θαμώνων. "Πιστεύουμε ότι τα καφενεία δημιουργήθηκαν ως εστίες επαφής, επικοινωνίας και για να γνωρίζει κανείς καινούργιους ανθρώπους" λέει ο συνιδιοκτήτης του Birch Coffee Jeremy Lyman. "Όταν όλοι είναι απορροφημένοι στο laptop τους αυτό δεν συμβαίνει. Προσπαθούμε να εισάγουμε καινούς τρόπους ώστε οι άνθρωποι να βγάλουν για λίγο τις πανοπλίες τους.»Οι ερωτήσεις προσφέρουν αθώες ευκαιρίες για να σπάσει κανείς τον πάγο και οι ιδιοκτήτες λένε ότι έχουν ακούσει γλυκιές ιστορίες για πελάτες που άρχισαν να βγαίνουν αφού έπιασαν την κουβέντα με τον τρόπο αυτό.

 

Οι καρτούλες αυτές υποδεικνύουν επίσης με πολλούς διαφορετικούς τρόπους ότι το wifi είναι μια πληγή για τους ιδιοκτήτες των café. "Τα μόνα αρνητικά σχόλια που έχουμε λάβει ποτέ πάντα έχουν να κάνουν με το wifi." λέει ο Lyman, "παραπονιούνται για την σύνδεση ή την έλλειψη πρίζας." Όταν άνοιξε το Birch πριν από ενάμιση χρόνο, και πριν την εφαρμογή της νέας τους πολιτικής για το wifi, οι κάρτες ήταν ένας τρόπος να πειστούν οι πελάτες να μοιραστούν το τραπέζι τους. "Προσφέραμε μια ώρα ελέυθερου wifi με κάθε αγορά και λέγαμε ότι αν μοιραστείς το τραπέζιι σου με κάποιον άλλο έχεις μία επιπλέον ώρα." Την περίοδο εκείνη οι κάρτες έγραφαν "Ας ταξιδέψουμε μαζί στον παγκόσμιο ιστό" ή "Έλα να σερφάρουμε". Δεν είχαν όμως μεγάλη επιτυχία κι έτσι προέκυψε η περιορισμένη διαθεσιμότητα wifi.

To Birch είναι μόνο ένα από τα πολλά παραδείγματα του πως λιγότερο Internet μεταφράζεται σε μεγαλύτερα εσοδα παρά την αρχική αίσθηση ότι θα συμβεί το αντίθετο. Από το Λος Άντζελες ως το Μπρούκλυν, ακόμα και στον τεχνολογικό παράδεισο του Πάλο Άλτο, πολλά café βάζουν χρονικά όρια στην χρήση του wifi, περιορίζουν τους χρήστες υπολογιστή σε συγκεκριμένες θέσεις ή ακόμα φτάνουν στο σημείο να καλύψουν τις πρίζες για να αποθαρρύνουν εκείνους που σκοπεύουν να «κατασκηνώσουν» ή να χρησιμοποιήσουν το κατάστημα ως αυτοσχέδιο γραφείο, αλλιώς γνωστό ως "coffice".

Σε ένα café στο Βερμόντ η ιδιοκτήτρια Jodi Whalen απαγόρευσε όλων των ειδών τις οθόνες. Όταν άρχισε να προσφέρει απεριόριστο internet οι πελάτες περνούσαν όλη την ημέρα τους εκεί. Όπως δήλωσε η ίδια: "Χάναμε συνεχώς χρήματα." Για πολλούς ιδιοκτήτες τα έσοδα προέρχονται από τα γεύματα κι όχι από τους καφέδες, οπότε εκτός κι αν οι μόνιμα συνδεδεμένοι πελάτες παραγγέλνουν ένα σάντουιτς κάθε μισή ώρα, τα καταστήματα αυτά δεν βγάζουν όσα χρήματα θα μπορούσαν. Η απαγόρευση των laptop αύξησε τα έσοδα της Whalen και είχε το πρόσθετο πλεονέκτημα του να εξαλείψει τα ζόμπι που κοιτούσαν αέναα την οθόνη τους.

Φυσικά οι φλύαρες κάρτες του Birch Coffee δεν είναι για όλους. Μπορεί απλά να θέλεις να πιεις τον καπουτσίνο σου και να μην δίνεις δεκάρα για το ποιο τραγούδι θα επέλεγε ο απέναντι σου για μουσική επένδυση της ζωής του. Αλλά το να κάνεις ένα διάλειμμα από την οθόνη σου που και που δεν είναι καθόλου κακή ιδέα.

Urban Culture
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέντε διαφορετικές βόλτες στην Αθήνα

Αθήνα / Πέντε διαφορετικές βόλτες στην Αθήνα

Πέρα από τα πάρκα και τους λόφους της Αθήνας, που όλοι γνωρίζουμε και επισκεπτόμαστε συχνά, υπάρχουν πολλές ακόμα ενδιαφέρουσες εναλλακτικές διαδρομές που αξίζει να εξερευνήσουμε.
ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ: Α. ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, Γ. ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ, Λ. ΛΙΑΚΑΚΟΥ, M. HULOT, Γ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Δέκα σημεία του Πειραιά που δεν γνωρίζουν οι Αθηναίοι

Urban Culture / Δέκα σημεία του Πειραιά που δεν γνωρίζουν οι Αθηναίοι

Ένα μικρό οδοιπορικό σε περισσότερο ή λιγότερο γνωστά τοπόσημα και γειτονιές του Πειραιά που παρουσιάζουν ιστορικό, αρχιτεκτονικό, κοινωνιολογικό αλλά και πολιτιστικό ενδιαφέρον με «ξεναγό» τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου, Νίκο Διαμαντή.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύχτα είναι μεγάλη στο λιμάνι του Πειραιά

Urban Culture / Η νύχτα είναι μεγάλη στο λιμάνι του Πειραιά

Μια βόλτα τον χειμώνα στο βραδινό λιμάνι μοιάζει με μεταμεσονύκτια προβολή στο σινεμά. Μόνο που εδώ η εικόνα και ο ήχος δεν έρχονται από την οθόνη αλλά από την «αστική ευθύνη» που έχει η πρωτεύουσα να υποδέχεται και να αποχαιρετά εμπορεύματα, ταξιδευτές και νησιώτες σε μια αδιάκοπη ανθρωπολογική ταλάντωση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Ο Στέφανος ερωτεύτηκε τα picó με την πρώτη ματιά

Μουσική / Ο Στέφανος και το picó του: Η κουλτούρα του καρναβαλιού της Κολομβίας έφτασε στην Αθήνα

Ένας Ελληνοαρμένιος από την Αιθιοπία θέλει να μετατρέψει την αθηναϊκή νύχτα σε ένα μεγάλο πάρτι σαν αυτά που γίνονται στο καρναβάλι της Καραϊβικής Ακτής της Κολομβίας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι Αθηναίες κυκλοφορούν "οπλισμένες": Neon, γκλιτεράτα μπρελόκ και γατο-σιδηρογροθιές - Μικροπράγματα

Urban Culture / Οι Αθηναίες κυκλοφορούν «οπλισμένες»: Neon, γκλιτεράτα μπρελόκ και γατο-σιδηρογροθιές

Έξι Αθηναίες μάς μιλούν για τα όχι και τόσο αθώα μπρελόκ αυτοάμυνάς τους, για αυτές τις φούξια γάτες που κρεμούν στα κλειδιά τους για να μη φοβούνται να επιστρέψουν μόνες στο σπίτι τα βράδια.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Τι συμβαίνει με το lean στην Ελλάδα;

Ρεπορτάζ / Lean: Το ναρκωτικό της γενιάς του τραπ

Το κωδεϊνούχο κοκτέιλ που συνδέθηκε με την κουλτούρα του τραπ είναι ένα φτηνό ναρκωτικό και πολύ εύκολο στην παρασκευή του, που έχει γίνει το αγαπημένο των εφήβων και των νεαρών ηλικιών. Και είναι ένα πολύ δημοφιλές ναρκωτικό που για την Ελλάδα είναι σαν να μην υπάρχει.
M. HULOT

σχόλια

2 σχόλια
κοιτα σε εμας δεν υπαρχει αυτο ακομα τοσο εντονα.. σπανια βλεπεις καποιον μονο του σε καφε. δεν το εχουμε στην καθημερινοτητα μας. αν δεν εχουμε ατομο να παμε μαζι του για καφε καθομαστε σπιτι μας απλα..
Εγώ πάντως, το συνηθίζω. Αν τύχει να είμαι στο κέντρο για δουλειές, θα πιω κι έναν καφέ πριν φυγω/στο ενδιάμεσο. Συνήθως όμως, το κάνω για να διαβάσω ένα βιβλίο. Μου αρέσει να μου φέρουν τον καφέ σε ένα ωραίο τραπεζάκι και γω να διαβάζω το βιβλίο μου. Γενικά, παρατηρώ οτι οι περισσότεροι που κάθονται μόνοι τους για καφέ, είναι αυτοί που θέλουν να διαβάσουν. Πάντως, στο εξωτερικό συνηθίζεται περισσοτερο.