Έρχεται το κορίτσι από τη Δανία

0

Άλλο έναν ρόλο πρόκληση καλείται να φέρει εις πέρας, ο ανερχόμενος και πολλά υποσχόμενος Έντι Ρεντμέιν. Ο πολύς κόσμος τον γνώρισε και αναγνώρισε με διθυραμβικά σχόλια ως μεγάλο ηθοποιό, στο ρόλο του Χόκινς, που έμελλε να του δώσει το πρώτο του Όσκαρ. Τώρα, υποψήφιος για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στα μεγάλα κινηματογραφικά βραβεία, αποδεικνύει ότι τα δύσκολα του πάνε πολύ. Οι πραγματικές ιστορίες πρωτοπόρων ανθρώπων επίσης. Ανθρώπων που ξεπέρασαν την εποχή τους, τον εαυτό τους και τόλμησαν εκεί που οι πολλοί θα είχαν σηκώσει τα χέρια ψηλά, αντιμέτωποι με ένα φαινομενικά αδιέξοδο. Η ιστορία του κοριτσιού από τη Δανία είναι ένα μάθημα ζωής που θα γοητεύσει και θα προβληματίσει.

Έρχεται το κορίτσι από τη Δανία Facebook Twitter

Πρόκειται για την κινηματογραφική διασκευή του μυθιστορήματος του Ντέιβιντ Έμπερσχοφ «Το Κορίτσι από τη Δανία» (κυκλοφόρησε το 2000 και μεταφράστηκε σε 20 γλώσσες, κεντρίζοντας εξαρχής το ενδιαφέρον του παραγωγού Γκάιλ Μούτρουξ), που εμπνέεται από τη ζωή της Λίλι Έλμπε, μία εκ των πρώτων τρανσέξουαλ γυναικών με καταγεγραμμένο ιστορικό χειρουργικών επεμβάσεων αλλαγής φύλου.

Αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο ζωγράφος Έιναρ Μόγκενς Βέγκενερ, σε ηλικία 22 χρονών παντρεύεται την 19χρονη ζωγράφο Γκέρτα Γκότλιμπ. Και οι δύο, έμελλε να γίνουν γνωστοί, με τον πρώτο να μεταμορφώνεται σε μούσα της γυναίκας του, όταν αρχικά χρειάστηκε να ποζάρει ως αντικαταστάτης για ένα γυναικείο πορτραίτο. Αυτό, θα ήταν η αρχή μιας περιπέτειας που θα σφράγιζε για πάντα την προσωπική και καλλιτεχνική τους πορεία. Ο γάμος τους, μια σχέση βαθιάς αγάπης, θα δοκιμαστεί αλλά τελικά θα γίνει ένας ύμνος στην ανιδιοτέλεια, στην απίστευτη γενναιοδωρία με μια παράλληλη πραγματική και ουσιαστική υποστήριξη. Γιατί πόσο εύκολο αλήθεια είναι μια γυναίκα, όχι μόνο να αντέξει αλλά και να υποστηρίξει την επιλογή του άνδρα της να ζει σαν γυναίκα; Πόσο εύκολο είναι να αντέξει την αλλαγή ζωής του συντρόφου της με την αναμενόμενη κοινωνική κατακραυγή που τη συνοδεύει; Μια επιλογή που τους εξανάγκασε σε φυγή και μετεγκατάσταση σε άλλη χώρα, συγκεκριμένα στο διαλλακτικό Παρίσι, προκειμένου να μπορούν να ζήσουν ελεύθεροι. Αυτός ως τρανσέξουαλ και αυτή ως λεσβία. Και αν όλα αυτά δείχνουν παράτολμα τώρα, φανταστείτε το 1930... Η αληθινή ιστορία αγάπης, μέσα από την ματιά του συγγραφέα, μεταξύ της πρωτοπόρου διεμφυλικής Λίλι Έλμπε και της Γκέρντα Βέγκενερ. (Διαβάζετε με δική σας ευθύνη -reality spoiler-: Χωρίς να επιθυμώ να μειώσω την ένταση της ταινίας, ψάχνοντας την πραγματική ιστορία, η Γκέρντα ήταν αμφισεξουαλική, που δεν ενοχλήθηκε τόσο από την αλλαγή φύλου του ανδρός της, με την σχέση τους, περισσότερο αδελφική, να χαλαρώνει μετά και την ακύρωση του γάμου τους.)

Έρχεται το κορίτσι από τη Δανία Facebook Twitter

Έρχεται το κορίτσι από τη Δανία Facebook Twitter

Έρχεται το κορίτσι από τη Δανία Facebook Twitter

Ο πρωταγωνιστικός ρόλος, ήταν αρχικά να δοθεί σε γυναίκα, με υποψήφια πρώτη, την Νικόλ Κίντμαν που θα έκανε και την παραγωγή. Όσο δε για τον ρόλο της Γκέρντα, πέρασαν ως υποψήφια ονόματα το πάνθεον των σταρ, ξεκινώντας με τις Σαρλίζ Θέρον, Γουίνεθ Παλτρόου, Ούμα Θέρμαν, Μαριόν Κοτιγιάρ και Ρέιτσελ Βάις. Αντίστοιχα είχαμε και διάφορους υποψήφιους σκηνοθέτες όπως οι Τόμας Άλφρεντσον και Λάσε Χάλστρομ.Τελικά όμως, μετά από χρόνια συζητήσεων και αλλαγών των συντελεστών, η ταινία δόθηκε στον βραβευμένο Βρετανό Τομ Χούπερ που τον γνωρίσαμε στο «Ο Λόγος του Βασιλιά» (King’s Speech). Για την ιστορία, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής είχαν συνεργαστεί και παλαιότερα, στην κινηματογραφική διασκευή του μιούζικαλ «Οι Άθλιοι» (Les Miserables) και παλαιότερα στην τηλεοπτική σειρά «Ελίζαμπεθ Ι» (Elizabeth I).

Έρχεται το κορίτσι από τη Δανία Facebook Twitter
Έρχεται το κορίτσι από τη Δανία Facebook Twitter

Στην ταινία, πέρα από τον Έντι Ρεντμέιν, εμφανίζονται η Αλίσια Βικάντερ, ο Ματίας Σένερτς, ο Μπεν Γουίσο και η Άμπερ Χερντ. Και επειδή όπως λέει και ο σοφός λαός «όλα του γάμου δύσκολα», ο Έντι Ρέντμεϊν και η Αλίσια Βικάντερ, αν και άσχετοι με την ζωγραφική τέχνη, υποχρεώθηκαν σε μαθήματα για τις ανάγκες του ρόλου. Έχει ενδιαφέρον, ότι η ταινία που εξιστορεί τη ζωή των δύο αυτών ζωγράφων, έριξε φως σε αυτήν την περίοδο και ειδικότερα σε αυτούς τους δύο δημιουργούς για τους οποίους θα γίνει μεγάλη έκθεση στην γενέτειρά τους Κοπεγχάγη.

Στις αίθουσες από 28 Ιανουαρίου

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ