ΒΕST OF 2015 | Οι 10 καλύτερες ταινίες του 2015, όπως τις επέλεξε ο κριτικός της LIFO

ΒΕST OF 2015 | Οι 10 καλύτερες ταινίες του 2015, όπως τις επέλεξε ο κριτικός της LIFO Facebook Twitter
Nιότη
0

 

1/ Νιότη

του Πάολο Σορεντίνο

 

Παρά τις αντιρρήσεις γύρω από τον Σορεντίνο (φιλοδοξία, υπερβολή, επανάληψη), το εύρος της εξερεύνησης των χαρακτήρων δίνει μια τσαλακωμένη γοητεία στα τακτοποιημένα έργα του. Στη Νιότη, ο σκηνοθέτης και ο μαέστρος κινούνται παράλληλα και αταίριαστα, και κανείς δεν μπορεί να προδικάσει την έκβαση της ζωής τους, σε μια μικρογραφία του βίου τους, στις μαγευτικές Άλπεις, Η Νιότη είναι μια ταινία για τα κούφια λόγια και τα κρυφά αισθήματα, όπως υπαγορεύονται από την ματαιοδοξία της σπουδαιοφάνειας και την αυταπάτη της νεότητας.

2/ Ο Γιος του Σαούλ

του Λάσλο Νέμες


Αφαιρετικό και ανατριχιαστικό, έθεσε νέους κανόνες σε ένα γνωστό είδος δράματος, με αξέχαστο ήρωα και τρομακτική κινηματογράφιση. Μια ταινία-κόλαση.

3/ Χωρίς Μέτρο

του Ντέϊμιαν Σαζέλ


Δομημένη σαν αθλητική ταινία, η περιπέτεια του Ντέϊμιαν Σαζέλ φέρνει αντιμέτωπες την τζαζ (που δεν γνωρίζει αφέντη) και την εξουσία, που σέρνεται κρυφά και απειλεί την αυθεντική μουσική δημιουργία. ο Τζ. Κ. Σίμονς στην ερμηνεία της χρονιάς.

4/ Τα Μυαλά που Κουβαλάς

του Πιτ Ντόκτερ


Με το Toy Story, πριν από 20 χρόνια, η Pixar αναρωτήθηκε αν τα παιχνίδια έχουν αισθήματα, Με το Finding Nemo, αν οι καρχαρίες έχουν αισθήματα. Με το Wall-E, αν τα ρομπότ έχουν αισθήματα. Με τα Μυαλά που Κουβαλάς, εξερεύνησαν τα αισθήματα των αισθημάτων! Αποθέωση.

5/ Εμφυτο Ελάττωμα

του Πολ Τόμας Άντερσον


Λίγοι είδαν και ακόμη λιγότεροι κατάλαβαν τη διασκευή του Πίντσον από τον Άντερσον. Δώστε άλλη μια ευκαιρία σε έναν ψυχοτροπικό λαβύρινθο που διαθέτει πάμπολλους, σπαρταριστούς χαρακτήρες, 70ς ατμόσφαιρα, πίκρα, σασπένς, χιούμορ, σε σπουδαίο σινεμασκόπ.

6/ Σε Ακολουθεί

του Ντέϊβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ


Το πρώτο θρίλερ που συστήνω ανεπιφύλακτα από την εποχή του σουηδικού Άσε το Κακό να Μπει, το Σε Ακολουθεί βλέπει φρέσκα τον κινηματογραφικό συσχετισμό του σεξ με τον θάνατο, εκτός συγκεκριμένων χρονικών και τοπικών στοιχείων, φοβίζει πραγματικά και ενσωματώνει παλιά, καλά τρικ με μια ρευστή απειλή, μοντέρνα και εξαιρετικά σχεδιασμένη. Η ανεξάρτητη ταινία της χρονιάς και ένα από τα καλύτερα θρίλερ του 21ου αιώνα.

7/ Αστακός

του Γιώργου Λάνθιμου


Με τέτοιο σενάριο από τον Ευθύμη Φιλίππου (που μαζί με το Chevalier, βρίσκεται σε δαιμονιώδη, μεστή δημιουργικότητα), ο Γιώργος Λάνθιμος δεν θα μπορούσε να αστοχήσει, στο αγγλόφωνο ντεμπούτο του. Διότι, εκτός από τη σουρεαλιστική σύλληψη, και το σκοτεινό χιούμορ, στον Αστακό υπάρχει αίσθημα και συγκίνηση.

8/ Timbuktu

του Αμπντεραμάν Σισακό


Βαθιά πολιτικό και νοσταλγικό για μια εποχή (και την ιστορικότερη πόλη του Μάλι) που σβήστηκε βίαια από τον χάρτη από τους ζηλωτές ισλαμιστές, το Τιμπουκτού αντιπαραβάλλει υπέροχες εικόνες του τόπου, με πρόσωπα που αποβάλλονται βάρβαρα από την ανθρωπιά τους.

9/ Το Αλάτι της Γης

του Βιμ Βέντερς


Μήπως ο Βιμ Βέντερς είναι καλύτερος στα ντοκιμαντέρ απ' ότι στη μυθοπλασία; Στην πρόσφατη φάση της καριέρας του, σίγουρα. Στο Αλάτι της Γης, ένας κινηματογραφιστής αφήνει έναν σπουδαίο φωτογράφο και ψυχαναλυθεί αυτοβιογραφούμενος- και τούμπαλιν. Βέντερς και Σαλγκάδο, άνθρωποι της εικόνας, σε μια ταινία με εικόνες που κόβουν την ανάσα, όχι μόνο για την ομορφιά, αλλά κυρίως για την ιστορία που κουβαλά η καθεμία.

10/ Carol

του Τοντ Χέϊνς


Η Λάνα Τέρνερ συναντά την νεαρή Όντρεϊ Χέμπορν στο ψύχραιμο, λαμπερό μελό του Τοντ Χέϊνς, με τον τρόπο που γυρίζονταν οι ταινίες παλιά, αλλά με τα θέματα που θίγει το σινεμά σήμερα. Η Κέϊτ Μπλάνσετ καπνίζει υπέροχα και η Ρούνι Μάρα κρύβεται μαεστρικά στον χαρακτήρα της και ανθίζει αντιδρώντας.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ