Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr

Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Το μόνο που μπορώ να πω για το "Blade Runner" είναι πως πρόκειται για τη συνέχεια του original.
1

Η Sony φαινόταν αποφασισμένη να πραγματοποιήσει επιτέλους το κρυφό όνειρο, και μαζί τον φανερό φόβο πολλών οπαδών του «Blade Runner», και να βάλει μπροστά τη συνέχεια ή κάποια ιδέα που να σχετίζεται ευθέως με το αριστούργημα του Ρίντλεϊ Σκοτ. Διάφορες απόπειρες στο παρελθόν έπεσαν στο κενό, είτε μιλάμε για το «Blade Runner Down» του Στιούαρτ Χέιζελντιν (σύγκρουση με τα δικαιώματα του μυθιστορήματος του Φίλιπ Κ. Ντικ) είτε για τα σχέδια των Ρίντλεϊ και Τόνι Σκοτ για μικρού μήκους prequel, περίπου δέκα χρόνια πριν.


Ο Ντενί Βιλνέβ γνώριζε πως η ταινία θα γυριζόταν με ή χωρίς αυτόν στο τιμόνι. Είχε ανέκαθεν επιφυλάξεις για μεγάλα sci-fi που πάντα του πρότειναν, και με εξαίρεση την «Άφιξη» φοβόταν πως θα υστερούσε λόγω της πίεσης που θα δεχόταν. Για να αποδεχτεί την πρόκληση του «Blade Runner 2049» έθεσε κομψά κάποιους όρους: να κοιταχτεί στα μάτια με τον Σκοτ και να πάρει τις ευλογίες του, να δουλέψει περισσότερο πάνω στις ήδη δυνατές ιδέες του σεναρίου και να τις βελτιώσει αλλά και να νιώσει έτοιμος να επιβιβαστεί σε ένα μεγάλο κινηματογραφικό σκάφος, και να συνεισφέρει καλλιτεχνικά.

Το «Blade Runner 2049» είναι η πρώτη ταινία της οποίας το σενάριο έπρεπε να κλείνει προσεκτικά στο συρτάρι του κάθε βράδυ και να μη μιλάει γι' αυτή σε ανθρώπους που δεν ήταν στο set ή δεν ανήκαν στο επιτελείο της παραγωγής. 


Στη Βαρκελώνη, όπου τον συναντήσαμε, μας είπε πως ο Ρίντλεϊ Σκοτ δεν παρενέβη καθόλου, από δική του επιλογή. Βρισκόταν διακριτικά στη θέση του παραγωγού, από απόσταση, και δήλωσε πρόθυμος να βοηθήσει, όποτε χρειαζόταν. Αλλά δεν χρειάστηκε, όπως φαίνεται. Γνωρίζαμε πως ήταν αρκετά νωρίς για αποκαλύψεις (οι συνεντεύξεις έγιναν τέλη Ιουνίου) και ο Καναδός δημιουργός του «Μέσα από τις φλόγες», του «Prisoners» και του «Sicario» περιορίστηκε στο να δώσει λίγες λεπτομέρειες για την ταινία του.

«Το μόνο που μπορώ να πω για το "Blade Runner" είναι πως πρόκειται για τη συνέχεια του original. Προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε την ίδια ατμόσφαιρα, τον τόνο του φιλμ νουάρ της πρώτης ταινίας και την ίδια στιγμή να προσθέσουμε νέα στοιχεία, εξελίσσοντας την ιστορία».

Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter

Αν και δεν του αρέσει να προσέχει τι θα πει μήπως και του ξεφύγει κάποιο από τα κλειδιά της ταινίας, ο Βιλνέβ κατανοεί τη σαρωτική δύναμη που έχει το Διαδίκτυο να μαρτυράει μυστικά σε χρόνο dt, ικανοποιώντας έτσι την ανάγκη πολλών να καταναλώνουν spoilers πριν βγει καν η ταινία στις αίθουσες. Το «Blade Runner 2049» είναι η πρώτη ταινία της οποίας το σενάριο έπρεπε να κλείνει προσεκτικά στο συρτάρι του κάθε βράδυ και να μη μιλάει γι' αυτή σε ανθρώπους που δεν ήταν στο set ή δεν ανήκαν στο επιτελείο της παραγωγής. Από την άλλη, όμως, η μεγάλη του χαρά είναι να ανακαλύπτει δημιουργίες στη σκοτεινή αίθουσα, χωρίς να γνωρίζει εκ των προτέρων τι θα δει, τον σκηνοθέτη, το είδος ή τη χώρα προέλευσής τους.

Ο τρόπος με τον οποίο μιλάει ο Βιλνέβ για τον εαυτό του, η σύνεση και ο σεβασμός που δείχνει για τους προκατόχους, τους συναδέλφους και τους συνεργάτες του μας κάνει να ξεχνάμε προς στιγμήν πως πρόκειται για έναν από τους δυο-τρεις πιο σημαντικούς και περιζήτητους κινηματογραφικούς σκηνοθέτες στο αγγλόφωνο σινεμά, και μάλιστα σε ένα είδος όπως η επιστημονική φαντασία, με αυξημένο ρίσκο, παρά την τρέχουσα μόδα. Εκφράζεται με δέος γι' αυτούς που καταπιάνονται συστηματικά με παρόμοιες ταινίες, αν και ο ίδιος θα μπει για τα καλά στο κλαμπ, μια και η επόμενη ταινία του είναι το «Dune», ένα δύσκολο έργο που ο Ντέιβιντ Λιντς δεν είχε καταφέρει να αναδείξει, πόσο μάλλον να ξεμπερδέψει από τη δαιδαλώδη, φορτωμένη πλοκή του. Επισημαίνοντας πως η επιστημονική φαντασία επέστρεψε πλέον, με θόρυβο και άποψη, τον ρωτώ τι τον ελκύει στο είδος: «Αυτό που λατρεύω στην επιστημονική φαντασία», απαντά ανακουφισμένος που η ερώτηση δεν αφορά άμεσα την κρυπτική πλοκή, «είναι πως καταπιάνεται με εύφλεκτα και διανοουμενίστικα θέματα που ένα απλό δράμα δεν μπορεί να χωρέσει και αν το έκανε, θα κατέληγε βαρύ και νοηματικά αδόκιμο. Και, αν μου επιτρέψουν να ξανακάνω ταινία μετά το "Blade Runner", θα ήθελα να γυρίσω το "Dune", γιατί αγαπώ το βιβλίο του Φρανκ Χέρμπερτ και μέχρι στιγμής δεν έχει διασκευαστεί ικανοποιητικά στο σινεμά».

Μιλώντας για το καστ, είπε πως ο Χάρισον Φορντ είχε συμφωνήσει και ήταν ενεργά αναμεμειγμένος στο φιλμ πολύ πριν προσληφθεί ο ίδιος και πως για τον ρόλο του Νιάντερ Γουάλας, του κατασκευαστή των replicants που αντικαθιστά τον Ταϊρέλ, η αρχική του επιλογή ήταν ο Ντέιβιντ Μπάουι, αλλά δυστυχώς τους πρόλαβε το μοιραίο − ο ρόλος κατέληξε στον Τζάρεντ Λέτο. Το μυστικό της ταινίας βρίσκεται στους replicants, στη σχέση των ρομπότ με τους ανθρώπους και στην επισφαλή θέση τους στην κοινωνία που τα χρησιμοποιεί χωρίς να κατανοεί τη φύση τους: «Τα ανδροειδή είναι σαν το τέρας του Φρανκενστάιν» λέει ο Βιλνέβ. «Είναι κατασκευασμένα από τεχνητά υλικά, αλλά δεν διαφέρουν σε πολλά από εμάς. Το θέμα τους είναι μια σειρά ηθικών συγκρούσεων που αντιμετωπίζουν. Σαν τους ανθρώπους, δηλαδή. Δεν είναι κακόβουλα όντα, τουλάχιστον εγώ δεν τα βλέπω έτσι. Θέλουν να ικανοποιηθούν και να είναι ελεύθερα».

Slideshow: Δείτε 20 φωτογραφίες από την ταινία και τα γυρίσματα

Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Καναδός σκηνοθέτης του «Blade Runner 2049» Denis Villeneuve μιλά αποκλειστικά στo LIFO.gr Facebook Twitter
Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Ενα μονο εχω να πω : ΑΝΥΠΟΜΟΝΩ! Βεβαια θα πρεπει να περιμενω μέχρι τις 18 οκτωβριου που στα σινεπλεξ της Θεσσαλονικης εχει ολη τη μερα 2€ το εισιτήριο οποτε θα παω να δω 2 ταινιες σιγουρα! Απο την αλλη πρεπει να εισαι πνευματικά ξεκούραστος για να τη δεις. Δίλλημα! Υ. Γ. Δεν κανω διαφημιση!