Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter
Το τίμημα είναι βαρύ σε μια επαρχιώτικη τερατοποιημένη ελληνική κοινωνία που ακόμα δεν έχει μάθει να αποδέχεται τη διαφορετικότητα ή, σωστότερα, την ελευθερία...

Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα»

3

Μια γυναίκα επιστρέφει στο χωριό στο οποίο γεννήθηκε μετά από πολλές δεκαετίες. Αφορμή είναι ο θάνατος της μητέρας της. Στα χέρια της κρατάει μια παλιά φωτογραφία: μια μάνα με τα δυο αγοράκια της. Την παρακολουθούμε, πλάτη στον φακό, να μπαίνει στο νεκροταφείο και να έρχεται αντιμέτωπη με τα πρόσωπα όλων εκείνων που άφησε πίσω της κάποτε. Οι άνθρωποι αυτοί, βλοσυροί και ντυμένοι στα μαύρα, την ακολουθούν σαν Χορός αρχαίας τραγωδίας. Ο ίδιος της ο αδερφός τής επιτίθεται. Η γυναίκα πέφτει στο χώμα και δέχεται τη βία του πλήθους. Ο θεατής καταλαβαίνει πως το ένα από τα δύο αγοράκια της παλιάς φωτογραφίας ήταν εκείνη, που σε μια φάση της ζωής της επέλεξε να ζήσει ως γυναίκα. Το τίμημα είναι βαρύ σε μια επαρχιώτικη τερατοποιημένη ελληνική κοινωνία που ακόμα δεν έχει μάθει να αποδέχεται τη διαφορετικότητα ή, σωστότερα, την ελευθερία...

Οι άνθρωποι αυτοί, βλοσυροί και ντυμένοι στα μαύρα, την ακολουθούν σαν Χορός αρχαίας τραγωδίας. Ο ίδιος της ο αδερφός τής επιτίθεται. Η γυναίκα πέφτει στο χώμα και δέχεται τη βία του πλήθους.


Θα μπορούσε να είναι η εναρκτήρια σεκάνς από τη «Χρονιά με τα 13 φεγγάρια» του Φασμπίντερ, αν το σκηνικό δεν ήταν η ελληνική επαρχία αλλά ένα γερμανικό πάρκο. Η έννοια αυτή της διαφορετικότητας και ο κοινωνικός ρατσισμός είναι το θέμα που απασχολεί τον νέο σκηνοθέτη Δημήτρη Κατσιμίρη στη δεύτερη μικρού μήκους ταινία του με προβλεπόμενο τίτλο «Μαμά γύρισα» – η προηγούμενη μικρού μήκους του, τα «Γενέθλια», βραβεύτηκε στο περσινό Φεστιβάλ Δράμας, ενώ συμμετείχε στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα πολλών φεστιβάλ του εξωτερικού, από τη Βαρκελώνη και την Αριζόνα μέχρι το Τορόντο. Ρώτησα τον Κατσιμίρη γιατί πρέπει οι τρανς να παρουσιάζονται μονίμως στο σινεμά ως ναυάγια της ζωής. «Εν προκειμένω, δεν θα με αφορούσε η ευτυχισμένη όψη της ζωής ενός τρανς ατόμου», ήταν η απάντηση του, «εφόσον στη θέση μιας τρανς θα μπορούσε να είναι ένας πρόσφυγας ή κάποιος άλλος εκπρόσωπος εκείνου του κομματιού της κοινωνίας που έχει να κάνει με το διαφορετικό και το ξένο». Μια σύντομη σε διάρκεια ταινία, λοιπόν, για τη διαφορετικότητα και την άρνηση ή την αδυναμία των άλλων να την αποδεχτούν, με αποτέλεσμα να φανερώνουν την πιο άγρια και φασιστική πλευρά του εαυτού τους.

Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter


Στον πρωταγωνιστικό ρόλο η τρανς περφόρμερ Εύα Κουμαριανού, που, αφήνοντας πίσω εκείνες τις απείρου κάλλους εμφανίσεις της στις τηλεοπτικές trash εκπομπές, κατάφερε να εξελιχθεί σε μια πραγματικά συγκλονιστική ηθοποιό. Την παρακολουθούσα να δέχεται τις υποδείξεις του Κατσιμίρη. «Θα σ' το κάνω απόλυτα φυσικό» του είπε κι όταν μετά τη ρώτησα πώς το εννοούσε αυτό, μου εξήγησε: «Απλώς ήμουν ο εαυτός μου. Όσο έβλεπα το μαυροντυμένο πλήθος να έρχεται καταπάνω μου, σχεδόν φοβήθηκα για τη ζωή μου». Ωστόσο, επειδή η Εύα είναι αυτή που είναι και ήρθε στο γύρισμα σοβαρή και μετρημένη, την ώρα της δύσκολης σκηνής του ξυλοδαρμού της δεν μπόρεσε να μην πετάξει μοναδικές ατάκες! Καταματωμένη –εξαιρετικό το μακιγιάζ της make up artist Έλλης Κριαρά– και πεσμένη καταγής, την ακούσαμε να φωνάζει «Φρουρά! Φρουρά!» και τότε το γύρισμα διακόπηκε σαν το πιο αστείο διάλειμμα μέσα σε μια σκηνοθετημένη τραγωδία. «Επιτέλους, λύθηκε» μου είπε αργότερα ο σκηνοθέτης. «Γνώριζα πόσο γελάγατε στο "Την λένε Εύα" και απορούσα. Έλεγα, δεν μπορεί να είναι τόσο σοβαρή μ' εμάς η Κουμαριανού!». Κατασταλάξαμε, έτσι, στο ότι τα πάντα είναι ζήτημα επαγγελματισμού και η Εύα μπορεί πια να στέκεται ως επαγγελματίας ηθοποιός και όχι ως μια απλή, κωμική περσόνα.


Δίπλα της, στους ρόλους του αδερφού της και του παπά του χωριού, οι ηθοποιοί Γιάννης Τσορτέκης και Θανάσης Χαλκιάς αντιστοίχως.

Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter
Θα μπορούσε να είναι η εναρκτήρια σεκάνς από τη «Χρονιά με τα 13 φεγγάρια» του Φασμπίντερ, αν το σκηνικό δεν ήταν η ελληνική επαρχία αλλά ένα γερμανικό πάρκο.
Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter
Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter


Info:

Η μικρού μήκους ταινία «Μαμά γύρισα» βρίσκεται στο στάδιο του post production. Προβλέπεται να συμμετάσχει στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας.

Παραγωγή: Δ. Κατσιμίρης - Κ. Γκίκας - Β. Σταυρόπουλος

Σενάριο - σκηνοθεσία: Δημήτρης Κατσιμίρης

Φωτογραφία: Βασίλης Σταυρόπουλος

Μουσική: λΑΜΠΕΡΟύκ

Μακιγιάζ - ειδικά εφέ: Έλλη Κριαρά

Ηθοποιοί: Εύα Κουμαριανού, Γιάννης Τσορτέκης, Θανάσης Χαλκιάς, Θοδωρής Μπρατσάκος 

Οθόνες
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
και όμως γυρίζει συμφωνώ για την φούστα. Κι εμένα εκεί πήγε το μάτι μου. Ίσως επειδή σέρνεται στο χώμα.. θα έπρεπε να είναι λίγους πόντους πιο κοντή.