O δημιουργός του «Έτερος εγώ» που προβάλλεται τώρα στους κινηματογράφους μιλά στο LIFO.gr

O δημιουργός του «Έτερος εγώ» που προβάλλεται τώρα στους κινηματογράφους μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Δεν είμαι από τους ανθρώπους που θα διαλέξουν ένα είδος και θα πορευτώ με αυτό. Πιστεύω πως πολλές φορές τα θέματα μας διαλέγουν. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι πως κάθε φορά που θα σκεφτώ ένα θέμα που αξίζει να μοιραστώ με τον κόσμο, θα το μοιραστώ ανεξαρτήτως είδους. Φωτο: Studio Kominis
3

Μια σειρά δολοφονιών, μια θεωρία του Πυθαγόρα και ένας εγκληματολόγος που δεν έχει συγχωρέσει τον εαυτό του για μια προσωπική ιστορία του παρελθόντος είναι τα κύρια συστατικά μιας αξιοπρόσεκτης προσπάθειας ένταξης του σύγχρονου αστυνομικού θρίλερ στο ελληνικό τοπίο. Ο Σωτήρης Τσαφούλιας, μετά τον Κοινό Παρανομαστή του 2014, κάνει κάτι εντελώς διαφορετικό και ασυνήθιστο στην εθνική μας κινηματογραφία που κέρδισε αρχικά το κοινό, παίρνοντας το αντίστοιχο βραβείο στο πρόσφατο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, και ξεκινά από σήμερα την επαφή του με μεγαλύτερο μέρος του μέσω της επίσημης διανομής. Λίγο μετά την πρεμιέρα της Δευτέρας, όπου παραβρέθηκε και ο Γάλλος ηθοποιός Φρανσουά Κλουζέ, ο οποίος κρατά έναν μικρό, αλλά χαρακτηριστικό ρόλο μέσα στην ταινία, μας μίλησε για τις εμπειρίες που αποκόμισε από αυτή, τη δυσκολία προώθησής της ως ένα είδος που δεν συνηθίζουμε να βλέπουμε εδώ και τις αλχημείες που χρειάζονται, όταν δραστηριοποιείσαι επαγγελματικά σε 2 διαφορετικά αντικείμενα ταυτόχρονα.

— Έχεις κάνει 2 ταινίες ως τώρα, με την πρώτη να διαδραματίζεται σε ένα ελληνικότατο τοπίο και τη δεύτερη να μοιάζει με ένα ευρωπαϊκό θρίλερ. Πώς εξηγείς αυτή την αντίθεση;

Δεν είμαι από τους ανθρώπους που θα διαλέξουν ένα είδος και θα πορευθούν με αυτό. Πιστεύω πως πολλές φορές τα θέματα μας διαλέγουν. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι πως κάθε φορά που θα σκεφτώ ένα θέμα που αξίζει να μοιραστώ με τον κόσμο, θα το μοιραστώ ανεξαρτήτως είδους. Είναι κάτι σαν τη ντουλάπα μας, πουκάμισα ενός χρώματος μόνο, έχουμε διαφορετικά.

— Και η ιδέα πώς προέκυψε;

Η ιδέα προέκυψε όταν πρωτοδιάβασα το θεώρημα των φίλων αριθμών του Πυθαγόρα και θυμόμουν ένα παρόμοιο περιστατικό που είχε γίνει στην Ελλάδα και μου είχε μείνει στο μυαλό, οπότε με βάση αυτά προχώρησα.

Δεν παίρνω κάποια κρατική επιδότηση, γιατί πιστεύω ότι αφού έχω τη δυνατότητα να το κάνω μόνος μου, θα ήταν κάπως ανήθικο να στερώ από κάποιον άλλον, που μπορεί να είναι ταλαντούχος και να ζει από αυτό, ένα σημαντικό κονδύλι

— Παρά το γεγονός πως το είδος του αστυνομικού θρίλερ είναι αγαπητό, δε γυρίζονται συχνά ταινίες σχετικές εδώ. Γιατί πιστεύεις;

Στην Ελλάδα έχουμε ένα κακό. Δεν ακούμε τη φωνή που έχουμε μέσα μας, επηρεαζόμαστε πάρα πολύ από το τι κυριαρχεί στο ξένο σινεμά. Διάβαζα μια συνέντευξη της Ρένας Βλαχοπούλου στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη, όπου έλεγε πως οι ηθοποιοί του Φίνου πετάχτηκαν τελείως εκτός χώρου από τους νέους σκηνοθέτες στη δεκαετία του '70, αντί να εκμεταλλευτούν το ότι ήταν ήδη διάσημοι και να περάσουν έτσι μέσα από τα πρόσωπά τους σε ένα νέο είδος. Όταν αυτό το είδος άρεσε τελικά σε μια ομάδα κριτικών, όλοι οι Έλληνες δημιουργοί έπεσαν με τα μούτρα, αν και ελάχιστοι μπορούσαν να το εξυπηρετήσουν, δεν ανοίχτηκαν σε άλλα είδη και αυτό σταδιακά έδιωξε τον κόσμο από τις αίθουσες. Το ελληνικό σινεμά έγινε κάτι σαν ξεχωριστό είδος, ο κόσμος για παράδειγμα λέει «πάμε να δούμε μια κωμωδία, ένα γουέστερν ή ένα ελληνικό» λες και είναι ξεχωριστό είδος. Αν δεν ανοίξει ο ελληνικός κινηματογράφος σε άλλα είδη, θα αναρωτιόμαστε γιατί ο κόσμος δεν πάει σινεμά ή πάει σε ταινίες πιο εύπεπτες, επειδή ειδικά σήμερα έχει ανάγκη να γελάσει. Κι ενώ το βλέπουν αυτό οι δημιουργοί, επιμένουν, κάποιοι από αυτούς, και κάνουν ταινίες κυρίως για κριτικούς και φεστιβάλ. Εγώ προσωπικά κάνω ταινίες για να μοιραστώ με το κοινό μια ιστορία.

O δημιουργός του «Έτερος εγώ» που προβάλλεται τώρα στους κινηματογράφους μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Δημήτρης Καταλειφός και Πυγμαλίων Δαδακαρίδης

— Οπότε, κάνοντας κάτι διαφορετικό σε σχέση με αυτό το «είδος» του ελληνικού σινεμά, μοιάζει να κάνεις κάτι ξένο;

Ναι, με στενοχωρεί το γεγονός πως πολλοί που μου μίλησαν για την ταινία μου, η πρώτη κουβέντα που μου λένε είναι πως αυτό δεν είναι ελληνική ταινία. Κάπου γράφτηκε στα αρνητικά της ταινίας ότι η ταινία δεν είναι γυρισμένη στην Ελλάδα, δεν είναι αληθοφανή τα σκηνικά. Γιατί εγώ στη Γουαδελούπη τη γύρισα; Υπάρχει και αυτή η Ελλάδα που δείχνω στην ταινία, δε χρειάζεται να πάμε στη μιζέρια και το άχρωμο, ήθελα να δείξω και μια άλλη Αθήνα που υπάρχει και την έχουμε ξεχάσει. Κι επειδή ευτυχώς η ταινία ταξιδεύει και εκτός χώρας, ήθελα να δείξω αυτή την άλλη άποψη.

— Στη Θεσσαλονίκη, όμως, η ανταπόκριση ήταν πολύ θετική.

Ανέβηκα για να πάρω το βραβείο γιατί το βραβείο ήταν του κοινού, δεν θα ανέβαινα για κάποιο άλλο. Όπως είχε πει και ο Χριστιανόπουλος, βραβεύω κάποιον σημαίνει αναγνωρίζω την αξία κάποιου ως κατώτερο, και αποδέχομαι βραβείο σημαίνει αναγνωρίζω πνευματικά αφεντικά. Εγώ κάνοντας μια ταινία ανοίγω στον κόσμο την ψυχή και το μυαλό μου. Ποιος είναι αυτός που θα με βραβεύσει για τον τρόπο που σκέφτομαι και νιώθω ή θα πει πως ο τρόπος που σκέφτομαι και νιώθω είναι λάθος; Όταν όμως σε αγκαλιάζει το κοινό, εκεί δεν μπορείς να μη πας. Και χάρηκα πολύ και με το βραβείο κοινού, αλλά και με το βραβείο νεότητας των πανεπιστημίων, γιατί στην αρχή δε νόμιζα πως η ταινία θα ακουμπούσε το νεανικό κοινό. Όταν παίρνεις ένα ρίσκο στο ελληνικό σινεμά και κάνεις ένα είδος που οι δεκαοκτάρηδες το αγκαλιάζουν είναι πολύ ελπιδοφόρο και για το σινεμά και για τη χώρα γενικότερα. Είμαι πολύ αισιόδοξος για τη νέα γενιά και δε θέλω να τους μολύνω με τις αντιλήψεις της δικής μου.

O δημιουργός του «Έτερος εγώ» που προβάλλεται τώρα στους κινηματογράφους μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Σωτήρης Τσαφούλιας παραλαμβάνει το Βραβείο Κοινού στη Θεσσαλονίκη

— Ποια είναι η σχέση σου με τα μαθηματικά;

Στα μαθητικά μου χρόνια, όταν έφτασα στις Πανελλήνιες που ήταν με το σύστημα των δεσμών τότε, πήγα στην τρίτη γιατί δεν είχε κάτι από μαθηματικά-φυσική-χημεία, αυτά ήταν τα μαθήματα που δεν τα μπορούσα. Μεγαλώνοντας, άρχισαν να μ' αρέσουν γιατί ανακάλυψα τη μαγεία που κρύβουν μέσα τους, αλλά και το πόσα κοινά έχουν με τον κινηματογράφο σε ό,τι αφορά το πως χειρίζονται το αβέβαιο και την τολμηρή διείσδυση που έχουν στην πιθανότητα της πραγματικότητας. Οι αριθμοί εξηγούν τα πάντα έτσι όπως είναι η ζωή σήμερα. Πάντως, δεν ήθελα να τρομάξω τον κόσμο, δε χρειάζεται να έχεις διδακτορικό στα μαθηματικά για να δεις την ταινία, είναι σχετικά απλό αυτό που συμβαίνει μέσα.

— Πέρα από το μαθηματικό κομμάτι, υπάρχει το ερώτημα στην ταινία για την διαφορά του δίκαιου με το νόμιμο, μια διαφορά που συζητιέται πολύ συχνά και στη χώρα μας.

Κάποτε είχε γίνει μια πολιτική τοποθέτηση από έναν πρώην πρωθυπουργό πως ό,τι νόμιμο και ηθικό. Αν βγάλουμε το ποιος το είπε και γιατί, η ίδια η φράση έχει μεγάλη αλήθεια, διότι αλίμονο, αν αφήναμε την ερμηνεία του νόμου να επαφίεται στην ηθική κρίση του καθενός μας. Ο νόμος δεν πρέπει να έχει περιθώρια ερμηνείας. Για παράδειγμα, αν κάποιος είναι πλούσιος, έχει 3 παιδιά και δικαιούται επίδομα πολυτέκνων, είναι ηθική πράξη; Όχι, όμως το πρόβλημα δεν είναι η πράξη, αλλά ο νόμος που πρέπει να αλλάξει και να έχει εισοδηματικά κριτήρια. Γενικά, το αποτέλεσμα μιας πράξης δεν το κρίνουμε από την πράξη αυτή καθαυτή, αλλά από τα κίνητρά της. Αν ακούσεις για παράδειγμα πως εγώ σκότωσα έναν άνθρωπο για να τον κλέψω ή πως τον σκότωσα γιατί βίασε και σκότωσε την κόρη μου μπορεί να με κρίνεις διαφορετικά. Η πράξη μου όμως και στις 2 περιπτώσεις είναι ίδια, υπάρχει λοιπόν ένα τεράστιο κενό ανάμεσα στο χρέος και την ηθική που και εγώ δεν ξέρω πως θα μπορούσε να θεσμοθετηθεί σωστά γιατί το ανθρώπινο στοιχείο δε μπορεί να μπει σε καλούπια.

— Η συνεργασία με τον Φρανσουά Κλουζέ πως προέκυψε;

Από την πρώτη στιγμή που έγραψα το σενάριο, ήθελα να παίξει τον ρόλο ένας ξένος. Όταν έπεσαν τα πρώτα ονόματα, επειδή λατρεύω το γαλλικό σινεμά και ο συγκεκριμένος είναι από τους αγαπημένους μου ηθοποιούς, ανέφερα αυτόν. Μου είπαν πως δε θα φτάσει καν το σενάριο στα χέρια του, αλλά εγώ το επιχείρησα και τελικά ενθουσιάστηκε με το σενάριο και δέχτηκε να παίξει με πολύ λιγότερα χρήματα από το κανονικό κασέ του, λόγω μιας πολύ προσωπικής του ιστορίας που του θύμισε η πλοκή. Δε θεωρώ πως έχει το ρόλο του «κράχτη» επειδή παίζει σε μια σκηνή μόνο, γιατί πάνω από όλα στα γυρίσματα πηγαίνουμε με βάση το σενάριο. Ο ήρωας που υποδύεται χρειαζόταν σε μια σκηνή, και είτε έπαιζε ο Κλουζέ είτε όχι, πάλι μόνο αυτή η σκηνή θα ήταν μέσα, δεν ήθελα να τον χρησιμοποιήσω σε άσκοπες σκηνές μόνο και μόνο για να εκμεταλλευτώ ένα όνομα.

O δημιουργός του «Έτερος εγώ» που προβάλλεται τώρα στους κινηματογράφους μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Μου είπαν πως δε θα φτάσει καν το σενάριο στα χέρια του, αλλά εγώ το επιχείρησα και τελικά ενθουσιάστηκε με το σενάριο και δέχτηκε να παίξει με πολύ λιγότερα χρήματα από το κανονικό κασέ του.

— Από το ξεκίνημα του σεναρίου μέχρι τώρα που η ταινία βγαίνει στις αίθουσες, πόσος χρόνος πέρασε;

Το σενάριο το έγραψα πριν τον Κοινό Παρανομαστή και όταν τελείωσα τα γυρίσματα με αυτό, ξεκίνησα να το δουλεύω μαζί με τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, από το 2013 και για 2 περίπου χρόνια. Ξεκινήσαμε γύρισμα τον Μάιο του 2015. Σε σύνολο, είναι τέσσερα χρόνια από την πρώτη ιδέα μέχρι τώρα που κυκλοφορεί για το κοινό.

— Και επειδή δραστηριοποιείσαι επαγγελματικά εκτός σινεμά, πως μπορούν να συνδυαστούν χρονικά και τα 2;

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ήθελα να γίνω σκηνοθέτης, αλλά μικρός δεν είχα το θάρρος, υπέκυψα στους γονείς μου και σπούδασα ναυτιλιακό δίκαιο. Ασχολήθηκα με τη ναυτιλία, έκανα και μια δική μου δουλειά και τότε αποφάσισα να δώσω στον 15χρονο εαυτό μου αυτό που του στέρησα. Στο καθημερινό μου πρόγραμμα πηγαίνω στο γραφείο γύρω στις 6.30-7.00 το πρωί και τελειώνω στις 11 το βράδυ. Το δημιουργικό κομμάτι το δούλευα μετά, ως τα ξημερώματα, γιατί κοιμάμαι ελάχιστα, αλλά δεν θα οδηγούσε σε τίποτα όλο αυτό, αν δεν είχα την τύχη να διαθέτω πολύ καλούς συνεργάτες στη δουλειά μου, σαν τον Γιάννη Κοτρόζο που στην περίοδο των γυρισμάτων, ήξερα πως μπορούσα να φεύγω και όλα θα γίνουν σωστά χωρίς την παρουσία μου.

— Θεωρείς δηλαδή τον εαυτό σου ως κάποιον που δεν θα μπορούσε να μην κάνει σινεμά κάποια στιγμή στη ζωή του,

Αν είχα τη δυνατότητα θα έκανα μόνο αυτό και τίποτα άλλο, αν και η άλλη μου δουλειά είναι αυτή που μου δίνει την δυνατότητα να κάνω σινεμά, αφού κάνω και όλη τη παραγωγή της ταινίας. Δεν παίρνω κάποια κρατική επιδότηση, γιατί πιστεύω ότι αφού έχω τη δυνατότητα να το κάνω μόνος μου, θα ήταν κάπως ανήθικο να στερώ από κάποιον άλλον, που μπορεί να είναι ταλαντούχος και να ζει από αυτό, ένα σημαντικό κονδύλι.

O δημιουργός του «Έτερος εγώ» που προβάλλεται τώρα στους κινηματογράφους μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Φωτο: Studio Kominis

— Και εκτός γυρισμάτων όμως, η διαδικασία γνωριμίας και επιλογής συνεργατών δεν είναι χρονοβόρα;

Είμαι πολύ τυχερός που συνεργάζομαι με τη Φένια Κοσσοβίτσα και τον Ηλία Λεδάκη στη Blonde, την εταιρία παραγωγής τους. Είναι εξαιρετικοί επαγγελματίες και ουσιαστικά είναι οι άνθρωποι που επωμίζονται το βάρος όλης της υλοποίησης, ώστε να μπορώ να ασχολούμαι με τα επί μέρους. Η δύναμη είναι στο εμείς, πρέπει να έχεις καλούς συνεργάτες για να μπορείς να τρέχεις πράγματα.

— Σινεμά προλαβαίνεις να βλέπεις;

Όχι όσο συχνά ήθελα, βλέπω αρκετές ταινίες στο σπίτι όμως. Δεν «κατεβάζω» ποτέ, αγοράζω πολύ συχνά DVD, διατηρώ και ένα αρχείο με αυτά. Μ' αρέσουν όλα τα είδη των ταινιών, αλλά με συναρπάζουν περισσότερο αυτές που οι ιστορίες του θα μπορούσαν να συμβούν και στην πραγματικότητα.

— Τα μελλοντικά σου σχέδια ποια είναι; Θα ήθελες να καταπιαστείς και πάλι με αυτό το είδος;

Αν ερχόταν ένα θέμα δυνατό και είχε να πει κάτι στον κόσμο, να μην είναι δηλαδή μόνο κάτι εξυπνακίστικο, θα το έκανα με μεγάλη χαρά, και έχω μάθει από τα λάθη μου οπότε θα μπορούσα να το κάνω ακόμη καλύτερα. Τώρα, πέρα από αυτό, συζητάμε μαζί με την παραγωγό μου 3 μεγάλα projects για το εξωτερικό που είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους. Το ένα είναι κωμωδία, το δεύτερο είναι μια δραματουργία που δείχνει από έναν έξυπνο παραλληλισμό την ωμοφαγική τάση που έχουν η άνθρωποι σήμερα και το τρίτο πραγματεύεται την αμφιβολία και το πως μέσα σ' αυτή κρύβεται το ταλέντο.

Η ταινία Έτερος Εγώ προβάλλεται τώρα στους κινηματογράφους

Οθόνες
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ