Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ

Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Γενικά, δεν υπάρχουν αφορμές που με κάνουν να θέλω να κάνω ταινίες. Πιο πολύ υπάρχουν κάποιες εικόνες που γεννιούνται ή τις συναντώ κάπου, οι οποίες σιγά-σιγά με στοιχειώνουν και γίνονται εμμονές. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Είναι νέα και πολλά υποσχόμενη η Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη, η κινηματογραφίστρια από την Κομοτηνή, που με το Limbo, την τελευταία της τριαντάλεπτη ταινία μικρού μήκους, κατάφερε να συμμετάσχει στην 55η Εβδομάδα Κριτικής των Καννών, ενώ κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και φωτογραφίας στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας της Αθήνας. Πρόκειται για την έβδομη κατά σειρά κινηματογραφική δουλειά της Κωνσταντίνας που, αν και καινούρια στον χώρο, έχει καταφέρει να ξεχωρίσει με την ιδιαίτερή της κινηματογραφική ματιά και την λεπτότητα που χαρακτηρίζει την αισθητική της.

 

Η ταινία Limbo αφορά μια πολύ τρυφερή και ευαίσθητη ιστορία που εκτυλίσσεται στην ευρύτερη περιοχή της Λιμνοθάλασσας του Μεσολογγίου. Μια παρέα δώδεκα μικρών αγοριών περνά τις ημέρες της ανέμελα, βουτώντας στα νερά της λιμνοθάλασσας, ψαρεύοντας και κολυμπώντας. Το ενδιαφέρον τους μονοπωλούν οι φήμες για μια φάλαινα που έχει ξεβραστεί σε κάποια κοντινή ακτή. Τα παιδιά πιστεύουν πως η φάλαινα είναι ακόμη ζωντανή. Μιλήσαμε με την Κωνσταντίνα λίγο πριν βάλει πλώρη για το επόμενό της πρότζεκτ.

 

— Πες μου λίγα λόγια για σένα. Γιατί θέλησες να γίνεις κινηματογραφίστρια, ενώ ξεκίνησες από αλλού;

Η αλήθεια είναι οτι η αλλαγή από τη φαρμακευτική σχολή ήταν μεγάλη, αλλά μέσα μου ήταν ξεκάθαρο οτι ήθελα να ασχοληθώ με τον κινηματογράφο. Θυμάμαι λίγο αφότου μπήκα στη σχολή κινηματογράφου είδα ένα πολύ έντονο και παράδοξο όνειρο. Είδα οτι ήμουν στα γυρίσματα της πρώτης μου ταινίας και καθώς φίλμαρα ανθρώπους σε ένα πλατώ, κατά ένα περίεργο τρόπο η μηχανή έριχνε ραδιενέργεια πάνω τους. Η ακτινοβολία της κάμερας έπεφτε πάνω στα αντικείμενα και τους ανθρώπους και τους μόλυνε. Όλα άρχισαν να μαραίνονται και να πεθαίνουν μετά από λίγες στιγμές, χωρίς να υπάρχει δρόμος επιστροφής. Παρόλα αυτά στο όνειρο δεν ένιωσα λύπη ούτε τύψεις, γιατί εγώ κρατούσα την κάμερα και συνέχιζα να φιλμάρω. Αισθανόμουν οτι αυτό που γίνεται είναι πολύ σημαντικό, σημαντικό για μένα... Από τότε, όταν νιώθω μπερδεμένη επιστρέφω σε αυτό το όνειρο, είναι λίγο σαν προσωπικό σημείο αναφοράς.

Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Η Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη στις Κάννες.

— Ποια ήταν η αφορμή που σε οδήγησε να κάνεις το Limbo;

Γενικά δεν υπάρχουν αφορμές που με κάνουν να θέλω να κάνω ταινίες. Πιο πολύ υπάρχουν κάποιες εικόνες που γεννιούνται ή τις συναντώ κάπου, οι οποίες σιγά-σιγά με στοιχειώνουν και γίνονται εμμονές. Νομίζω η πρώτη πρώτη εικόνα του Limbo ήταν ένα μεγάλο ψάρι ή μια φάλαινα σε μια σκοτεινή παραλία, και γύρω της παιδιά να παίζουν ένα βίαιο παιχνίδι.

— Η ταινία είναι γυρισμένη στη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου και παίζουν σε αυτή μόνο αγόρια. Γιατί;

Μόλις είδαμε το Μεσολόγγι, με το Γιώργο τον Καρβέλα, το φωτογράφο της ταινίας, σκεφτήκαμε και οι δύο οτι ήταν το μοναδικό μέρος στην Ελλάδα όπου θα μπορούσε να σταθεί δραματουργικά ο κόσμος του Limbo. Και γιατί όχι μόνο αγόρια; Tο κάνει πιο παράδοξο και πιο καθαρό συγχρόνως. Μέσα μου τα 12 αγόρια ήταν πάντα οι Δώδεκα Μαθητές που εξερευνούν τον κόσμο και περιμένουν το καινούριο.

Aν περιέγραφα την ταινία μου σε κάποιον θα έλεγα ότι είναι μια σύντομη σπουδή πάνω στη ζωή και στο θάνατο.

— Με ποια κριτήρια επέλεξες  αυτά τα παιδιά;

Τα κριτήρια ήταν καθαρά φυσιογνωμικά στην αρχή. Είδαμε πολλά παιδιά και τα περισσότερα ήταν από το μέρος που έγιναν τα γυρίσματα, το Μεσολόγγι. Μετά από τη πρώτη διαλογή χρειάστηκε να πέρασω πολύ καιρό μαζί τους, κυρίως για να καταλάβω ποιΑ από αυτά θα μπορούσαν να αντέξουν τη διαδικασία του γυρίσματος.

Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία Limbo.

— Πώς θα περιέγραφες την ταινία σου σε κάποιον;

Μια σύντομη σπουδή πάνω στη ζωή και στο θάνατο.

— Και σε ποιο κινηματογραφικό είδος θα την κατέτασσες;

'Εχω αναρωτηθεί πολλές φορές σε ποιο είδος ανήκουν οι ταινίες μου, αλλά πραγματικά δεν μπορώ να απαντήσω εύκολα. Στις περισσότερες συναντάς ένα μαγικό ρεαλισμό που άλλοτε λειτουργεί με το φανταστικό και άλλοτε με το παράδοξο. Πολλοί μου έχουν πει ότι οι ταινίες μου μοιάζουν με σκοτεινά παραμύθια. Μου αρέσει το μαγικό, με σοκάρει.

— Οι ταινίες σου έχουν συμμετάσχει σε πολλά διεθνή Φεστιβάλ και έχουν κερδίσει βραβεία. Αισθάνεσαι κάποιου είδους δικαίωση μέσα από αυτό; Μέσα από αυτή την εμπειρία έχεις έρθει πιο κοντά με τις διεθνείς αγορές. Τι σου έχει διδάξει αυτή η εμπειρία;

Νομίζω νιώθω τυχερή παρά δικαιωμένη, δεν πιστεύω οτι μπορείς να μιλήσεις για κάποιου είδους δικαιοσύνη σε όλη αυτή τη διαδικασία. Νιώθω τυχερή γιατί η ταινία ταξιδεύει και πολλές φορές και εγώ μαζί της. 'Ετσι η ταινία μεταμορφώνεται σε ένα ζωντανό οργανισμό που ξαφνικά αρχίζει να ζει.

Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Η Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη στην Croisette μαζί με μια από τις παραγωγούς της ταινίας, Μαρία Δρανδάκη και την Αρτεμισία Πατακού.

— Πώς είναι να κάνεις σινεμά σε μια χώρα που ο κινηματογράφος της θεωρείται αυτή τη στιγμή hot;

Προσωπικά αισθάνομαι οτι υπάρχει ένα φτηνό άγχος γύρω από αυτή την τεράστια hot-πίτα που εμείς οι κινηματογραφιστές καλούμαστε να προλάβουμε και να μοιραστούμε πολλές φορές. Θα προτιμούσα να ήμασταν λιγότερο hot. Πιθανώς θα μας βοηθούσε να είμαστε πιο καθαροί και ειλικρινείς.

— Ποια είναι η δυνατότερη ανάμνηση που κρατάς από την εμπειρία της τελευταίας σου ταινίας;

Όταν μου είπε ο μπαμπάς μου οτι του άρεσε η ταινία μου. Μέχρι τότε μου έβαζε επιεικώς 3.

— Τι κάνει τη δική σου γενιά να διαφέρει από τις προηγούμενους Έλληνες κινηματογραφιστές;

Γενικά, νομίζω ότι αυτό που διαφοροποιεί πολύ το σύγχρονο σινεμά είναι η ευκολία που δίνει πλέον το ψηφιακό βίντεο ως μέσο παραγωγής και επεξεργασίας. Προσωπικά δεν θα έκανα ούτε τις μισές ταινίες αν δεν υπήρχε το ψηφιακό, αν δεν μπορούσα να το επεξεργαστώ μαζί με φίλους-συνεργάτες σε κοινούς υπολογιστές. Καμιά φορά εξιτάρομαι από το γεγονός ότι θα μπορούσα να κινηματογραφώ το οτιδήποτε, με μια οποιαδήποτε κάμερα, αντί να περιμένω στον καναπέ του σπιτιού μου τα πράγματα να συμβούν. Ωστόσο, δεν το κάνω, δεν ξέρω για ποιο λόγο. Ίσως δεν έχω αφομοιώσει πλήρως αυτή την απελευθέρωση, γιατί με το ψηφιακό βίντεο είναι σαν να έχουν απελευθερωθεί τα μέσα παραγωγής κατά κάποιο τρόπο. Αλλά όταν γεννιέται κάτι καινούριο, γεννιέται μαζί με την σκιά του. Αυτή η ίδια η ευκολία του μέσου μπορεί να κουράσει κάποια στιγμή, αλλά και γιατί όχι;

Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Αν και το ελληνικό σινεμά έχει μια ορμή στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια, στη χώρα μας δύσκολα μπαίνουμε στις αίθουσες για να δούμε ελληνικές ταινίες, εκτός από μεμονωμένες εξαιρέσεις. Γιατί πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό;

Το κοινό πηγαίνει να δει ελληνικό σινεμά, ωστόσο δεν είναι το σινεμά που πηγαίνει στα διεθνή φεστιβάλ. Υπήρξαν ελληνικές ταινίες τα τελευταία χρόνια που 'κόψαν 800.000 εισητήρια, πιθανώς είναι το ίδιο κοινό που πήγε να δει τις 50 Αποχρώσεις του Γκρι. Νομίζω ότι εδώ ανοίγεται ένα μεγάλο θέμα που έχει να κάνει με έναν βαθύ σύγχρονο συντηρητισμό, με μια ισοπεδωτική, παγκοσμιοποιημένη ψυχαγωγία, αλλά και με την ευκολία του click, new tab, tag, like, delete, download. Και την ευκολία τη βλέπεις και στο σινεμά, στην ίδια την κατασκευή και την αισθητική των ταινιών. Πρόσφατα έτυχε να δω ξανά ταινίες του Αντονιόνι, ταινίες που 'γίναν την δεκαετία του 70 και του 80 και ένιωσα ότι ήταν πολύ πιο ανατρεπτικές και μοντέρνες από σύγχρονες ταινίες. Και αισθάνθηκα ότι πάμε προς τα πίσω αντί να εξελισσόμαστε. Γινόμαστε πιο συντηρητικοί και αναζητούμε ασφάλεια. Προσωπικά βρίσκω ότι πολύ εύκολα λέμε πια "κουράστηκα - δεν κατάλαβα τίποτα".

— Πες μου κάποια πράγματα που έχουν καθορίσει την αισθητική σου στο σινεμά.

Αισθάνομαι οτι η αισθητική που διαμορφώνει ο καθένας μας αφορά κάτι που δεν μπορεί να καθοριστεί ακριβώς με τη λογική. Είναι μια συνεχής διαδικασία συλλογής και επεξεργασίας, εμπειριών και παρατηρήσεων που έχουν να κανουν με έναν απεικονιστικό τρόπο αντιλήψης του κόσμου. Συνειδητά ή ασυνείδητα κουβαλάμε εικόνες γεγονότων, τις οποίες δεν τις ελέγχουμε ακριβώς. Για αυτό νομίζω θα ήταν λάθος να πω οτι με έχει επηρεάσει αυτό ή το άλλο, νομίζω οτι είναι κάτι πιο σύνθετο και βαθύ, που έχει να κάνει από την ανάμνηση του πρώτου σου ονείρου, μέχρι του αν είσαι επιρρεπής στην ωτίτιδα ή του αν προτιμάς κρέμα ή σοκολάτα. Γενικά πρέπει να πω ότι προτιμώ τη σοκολάτα.

Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.

— Ποια ήταν η τελευταία ταινία που είδες και αγάπησες;

Το Neon Bull ενός νέου βραζιλιάνου σκηνοθέτη του Gabriel Mascaro. Με σόκαρε η κινηματογραφική του γλώσσα, καθαρή και συγχρόνως πολύ δυνατή. Πραγματικά με εξέπληξε το γεγονός οτι ενώ ήταν η πρώτη του ταινία κατάφερε σε κάθε σκηνή - σεκάνς να βγάλει μια απίστευτη εικονοπλαστική μεστότητα. Σινεμά φυσικά από άλλη ήπειρο, με τελείως διαφορετικές εικόνες από αυτές που έχουμε συνηθίσει, πολύ ζηλευτό.

— Το μέλλον σε τρομάζει καθόλου Κωνσταντίνα;

Δεν με τρομάζει καθόλου, γιατί δεν το σκέφτομαι ποτέ. Προσεγγίζω το μέλλον χαοτικά, σαν μια ακαθόριστη μάζα που παίρνει μορφή μόνο όταν συνδέεται με το παρόν. Μου είναι πολύ δύσκολο να κάνω μακρινά σχέδια και προγραμματισμούς, γιατί έτσι η ζωή μου μοιάζει πολύ πεπερασμένη. Καμιά φορά μου ζητάνε φίλοι να κάνουμε σχέδια μετά από τρεις μήνες και με πιάνει πανικός. Μόνο όταν προγραμματίζω ταινίες αρχίζουν να μπαίνουν κάποια πιο μακρινά σημεία αναφοράς στο μέλλον.

18 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ LIMBO

Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
Ο ονειρικός κόσμος της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη κατακτά τα διεθνή φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτογραφία από τα γυρίσματα του Limbo.
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM