O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται

O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
0
O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Ένας καλλιτέχνης θα έπρεπε να προσπαθεί να αποκαλύψει στους θεατές του τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος, σαν η δουλειά του να είναι ένας καθρέφτης για τον θεατή, δημιουργώντας ένα σύστημα αξιοπιστίας με αυτόν... Message in a Bottle @David Molesky

Αυτές τις μέρες στο Brooklyn της Νέας Υόρκης παρουσιάζεται στην Stephen Romano gallery η έκθεση του ζωγράφου David Molesky. Το θέμα της έκθεσης «Riot Painitings» είναι εμπνευσμένο από τις φωτογραφίες των ταραχών στο Κίεβο το2014. Ας ακούσουμε τι έχει να πει στο LIFO.gr ένας καλλιτέχνης που μέσα απο την ζωγραφική του καταγράφει το παρόν μας. Έναν κόσμο που φλέγεται και αλλάζει ριζικά.

 Θα έλεγα σε αυτόν που βλέπει βία στην τέχνη μου εάν αισθάνεται ότι ο ίδιος λειτουργεί βίαια.

― Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

Στο υπόγειο των γονιών μου υπήρχε ένας καυστήρας που έκανε αρκετό θόρυβο και φώτιζε το δωμάτιο όταν ήταν αναμμένος. Κάποια στιγμή βρήκα το θάρρος να κατέβω εκεί κάτω μόνος μου. Με το φως του καυστήρα, βρήκα ένα δέμα με χαρτιά, τα οποία έμοιαζαν με ένα θησαυρό που τον αποτελούσαν εκπληκτικές εικόνες. Ανέβηκα τα σκαλιά με το δέμα για να μάθω αργότερα ότι ήταν σχέδια του πατέρα μου που έκανε όταν ήταν έφηβος.

O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Ένα πράγμα που ακούω οι άνθρωποι να λένε όταν βλέπουν τους πίνακες μου είναι ότι ο όμορφος τρόπος με τον οποίο ζωγραφίζω αυτά τα γεγονότα αναιρεί κάθε δυσφορία σχετικά με την πρόκληση των εικόνων μου... Maidan @David Molesky
O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Border Partrol @David Molesky

― Γιατί έγινες καλλιτέχνης;

 Ζωγράφιζα αρκετά όταν ήμουν παιδί. Δούλευα συνεχώς από τότε που ήμουν 4 ετών προσποιούμενος ότι υπήρχε ένα στούντιο στο δωμάτιο μου. Δεν καταλάβαινα τότε τι ήταν ένα στούντιο, αισθανόμουν όμως την ανάγκη να βρω ένα ειδικό David Molesky Photo: Sandro Baebler.μέρος για να επικεντρωθώ στην ζωγραφική. Ξεκίνησα να κάνω ελαιογραφίες σε ηλικία 14 ετών και είχα την πρώτη μου ατομική έκθεση στο λύκειο την οποία οργάνωσε ο καθηγητής των καλλιτεχνικών. Φαινόταν ότι ανακάλυψα κάτι που θα μπορούσα να ήμουν καλός

― Πιστεύεις ότι ένας καλλιτέχνης έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία;

Νομίζω ότι ένας καλλιτέχνης έχει υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία και θα μπορούσε να κάνει περισσότερα από το να δίνει απλά έμπνευση στους ανθρώπους μέσω της ομορφιάς. Ένας καλλιτέχνης θα έπρεπε να προσπαθεί να αποκαλύψει στους θεατές του τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος, σαν η δουλειά του να είναι ένας καθρέφτης για τον θεατή, δημιουργώντας ένα σύστημα αξιοπιστίας με αυτόν. Και είναι καλύτερα όταν το μήνυμα μεταφέρεται μέσω μιας παγκόσμιας γλώσσας η οποία μπορεί να υπερβαίνει τις διαφορετικές κουλτούρες.

― Το 2009, μετά από 18 μήνες μαθητείας δίπλα στον ζωγράφο Odd Nerdrum επέστρεψες στις ΗΠΑ. Θα μπορούσες να μοιραστείς μαζί μας τις αγαπημένες σου αναμνήσεις από εκείνη την περίοδο της ζωής σου στην Ευρώπη;

Έχω τόσες πολλές αξέχαστες εμπειρίες να θυμηθώ από την περίοδο της θητείας μου με τον Odd. Μια φορά πέρασα από το στούντιο του εκφράζοντας τον θαυμασμό μου για την ζωγραφική του. Ανταποκρίθηκε στα λόγια μου με το να πεταχτεί πάνω από την καρέκλα φωνάζοντας στον πίνακα που δημιουργούσε «Θα μπορούσε να είναι καλύτερος!». Ήταν θαυμάσιο να βλέπεις αυτό τον ασπρομάλλη άντρα που φορούσε μια ρόμπα να ορμάει στην ζωγραφική με τεράστια ενέργεια και συγκέντρωση.

O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Fire Bird @David Molesky
O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Keeper of the Phoenix @David Molesky
O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Molotov Toss @David Molesky

― Πες μας λίγα πράγματα για την έμπνευση σου πίσω από την σειρά «Riot Paintings»

Ξεκίνησα να δουλεύω τους πίνακες όταν οι ταραχές στο Κίεβο έφτασαν στο peak τους. Πριν από αυτό, είχα μια κεντρική ιδέα, ότι ήθελα να ζωγραφίσω ανθρώπινες φιγούρες μαζί με φωτιά σε ένα κλειστό μέρος, και είχα αποφασίσει ότι οι χαρακτήρες των πινάκων μου δεν θα ήταν θύματα ή τρομαγμένοι με την φωτιά.

Όταν είδα τις φωτογραφίες από το Κίεβο έμεινα κολλημένος με την ομορφιά των διαδηλωτών απέναντι στην φωτιά, φαινόντουσαν λες και σχημάτιζαν μια συμφωνία μεταξύ τους για ένα κοινό σκοπό: μια μεταμόρφωση μέσω μια πράξης καταστροφής.

― Ένα top5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;

 

1.

Tiziano

O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Συνέλαβε με την τέχνη του τα ευγενή χαρακτηριστικά της ανθρωπότητας

2.

Rembrandt

O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Κανένας δεν είναι ικανός να δημιουργήσει την ψευδαίσθηση της ανθρώπινης παρουσίας τόσο καλά όσο αυτός

3.

Turner

O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Μια όμορφη έκρηξη του φωτός και του χώρου

 4.

Poussin

O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Κατανόησε πράγματι την σύνθεση και το πώς να δίνει παλμό στους πίνακες του με πολλαπλές φιγούρες

 5.

Da Vinci

O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Συνέλαβε την αινιγματική σχέση ανάμεσα στους ανθρώπους και το άγνωστο

― Πως θα περιέγραφες τον ιδανικό θεατή των έργων σου;

Νομίζω ότι ο ιδανικός θεατής θα μπορούσε να είναι κάποιος που γνωρίζει την υπέροχη ιστορία της αφηγηματικής ζωγραφικής και έχει εκτίμηση για την σημαντικότητα του ίδιου του χρώματος, πέρα από την χρήση του για την δημιουργία μιας ψευδαίσθησης

― Εάν κάποιος σου έλεγε ότι η τέχνη σου «προωθεί την βία» τι θα του απαντούσες;

Δεν έχω ακούσει κανέναν μέχρι σήμερα να λέει κάτι τέτοιο. Όμως εάν το έκανε, θα τον ρωτούσα εάν προσωπικά ο ίδιος αισθάνεται ότι λειτουργεί βίαια ή εάν κάποιος εικάζει ότι πρόκειται να έχει αυτή την αντίδραση. Θα ήλπιζα να είχα ένα διάλογο μαζί του μέσα από τον οποίο και οι δύο θα μαθαίναμε κάτι. Ένα πράγμα που ακούω οι άνθρωποι να λένε όταν βλέπουν τους πίνακες μου είναι ότι ο όμορφος τρόπος με τον οποίο ζωγραφίζω αυτά τα γεγονότα αναιρεί κάθε δυσφορία σχετικά με την πρόκληση των εικόνων μου.

O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Surface to Air @David Molesky

 

― Διάβασες ποτέ ένα βιβλίο που σου άλλαξε την ζωή;

Συχνά ακούω audio books. Όμως κανένα δεν έχει επιφέρει μια άμεση αλλαγή στην ζωή μου. Μου αρέσει να διαβάζω Νευροβιολογία, Ανθρωπολογία και Φιλοσοφία. Μου δίνουν τα κλειδιά για να κατανοήσω την ζωή.

― Έχεις μια συνεργασία με το περιοδικό Juxtapoz. Ποια ήταν η πιο άβολη στιγμή σου ως δημοσιογράφος μέχρι σήμερα; Η καλύτερη;

Haha, άβολη στιγμή, λοιπόν, πιθανόν κάθε φορά που μου ζητά ένας καλλιτέχνης να γράψω για τον ίδιο. Καλύτερη στιγμή είναι όταν ακούω εγκωμιαστικά σχόλια από τον διευθυντή ή τον εκδότη. Συντηρώ ένα ξεκάθαρο είδος συνεργασίας μαζί τους. Μερικές φορές αισθάνομαι ότι επικοινωνούμε μεταξύ μας με τηλεπάθεια.

O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Είναι καλύτερα όταν το μήνυμα μεταφέρεται μέσω μιας παγκόσμιας γλώσσας η οποία μπορεί να υπερβαίνει τις διαφορετικές κουλτούρες... Yellow Bus @David Molesky
O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Three Marauders @David Molesky

― Πες μας για το αγαπημένο σου μέρος στην Νέα Υόρκη…

Μου αρέσει η ταράτσα στο στούντιο μου στο Brooklyn. Έχει μια ανοιχτή θέα σε όλο το νησί του Manhattan. Με διασκεδάζει να ανεβαίνω εκεί πάνω και να αισθάνομαι αυτή την ανοιχτή θέα ιδιαίτερα το ηλιοβασίλεμα.

― Σκέψου τον εαυτό σου σαν ταξιδιώτη μέσα στον χρόνο που συναντά τον δεκαεξάχρονο εαυτό του. Τι θα του έλεγες;

Εάν συναντούσα τον 16χρονο εαυτό μου θα του έλεγα να ξεχάσει τις επιδιώξεις του σχετικά με την επιστήμη ή την προετοιμασία για την ιατρική, να αισθάνεται ελεύθερος να μελετήσει αλλά να μην νιώσει μπερδεμένος για το πραγματικό κάλεσμα. Μάθε όσα περισσότερα μπορείς σχετικά με την ζωγραφική και την ανατομία, ολοκληρωμένα, γρήγορα και όσο νωρίτερα μπορείς. Όλα αυτά θα είναι χρήσιμα τα χρόνια που θα ακολουθήσουν.

― Θα μπορούσες να μοιραστείς μαζί μας μια φωτογραφία με κάτι που αγαπάς (αντικείμενο, ζώο, άνθρωπο, οτιδήποτε)

 

O David Molesky είναι ο ζωγράφος ενός κόσμου που φλέγεται Facebook Twitter
Aυτός είναι ο καλύτερος φιλαράκος μου, o Oskar, ένα τρίχρονο Aussie Shepherd . Tου αρέσει να παίζει FrisbeePhoto: Sandro Baebler.


 

Όλες οι εικόνες που συνοδεύουν το άρθρο  δόθηκαν από τον David Molesky για αποκλειστική χρήση από το LIFO.gr Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση τους χωρίς την άδεια του καλλιτέχνη.

 

Info:

Η έκθεση του David Molesky με τίτλο "Riot Paintings" συνεχίζεται στην Stephen Romano gallery στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης μέχρι την 1η Μαΐου


RomanoArt

Instagram

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ