Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο;

Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
0

Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
Σύνη Αστρά - Εικαστικός

 

Μία έκθεση διαφορετική από τις άλλες θα πραγματοποιηθεί στο Ρομάντσο, την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου. Δεκάδες χειροποίητοι γύψινοι φαλλοί, εμπνευσμένοι από τους φτερωτούς φαλλούς της Δήλου και φιλοτεχνημένοι από καλλιτέχνες και όχι μόνο, πρόκειται να πωληθούν και μέρος των εσόδων θα διατεθεί για την ενίσχυση της μη κυβερνητικής - μη κερδοσκοπικής οργάνωσης Κέντρο Ζωής, για την υποστήριξη των φορέων του HIV.  Η επιμελήτρια της έκθεσης κ. Βούλα Σοφρά μίλησε στο Lifo.gr για την πηγή έμπνευσης και τους στόχους του THIS FOR ME AND THIS FOR YOU:

Η ιδέα για την εκδήλωση γεννήθηκε με αφορμή το λογότυπο του Dildo Tattoo Studio. Έχοντας σαν έναρξη το όνομα του studio (dildo=δονητής) και το ανδρικό μόριο ως σύμβολο και ως έννοια, ξεκινήσαμε μία έρευνα, η οποία διήρκησε 3 μήνες, για το πως αντιμετωπιζόταν ο φαλλός σε διάφορους πολιτισμούς, κοινωνίες και ιστορικές περιόδους.

 

Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
Βάσω Πολυμενάκου - Tattoo Artist
Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
Δημήτρης Καράμπελας – Tattoo Artist, Εικαστικός

 

Συνδέοντας την σύγχρονη τέχνη του τατουάζ, ως εικαστική επέμβαση στο ανθρώπινο σώμα με τη φαλλική μορφή, η έρευνα εξελίχθηκε σε έκθεση εικαστικών, με την κατασκευή δεκάδων χειροποίητων γύψινων φαλλών προκειμένου να φιλοτεχνηθούν από καλλιτέχνες οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν, αλλά και απο οποιονδήποτε θα ήθελε να επεξεργαστεί την αρχική μορφή ενός ομοιώματος ή να δημιουργήσει ένα έργο απεικονιστικής τέχνης (φωτογραφία, γραφιστική κ.α.).

Στις πρώιμες κοινωνίες και την απαρχή των Πολιτισμού, το ανθρώπινο σώμα ήταν εργαλείο δημιουργίας και πειραματισμού, μέσο επικοινωνίας και πηγή ζωής. Έβαφαν, στόλιζαν και σημάδευαν με μόνιμες ζωγραφιές ακόμα και τα γεννητικά όργανα ενώ λάτρευαν τη γονιμότητά τους και τους «χυμούς της ζωής» που ανέβλυζαν.

Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
Ιωάννα Σοφρά - Fashion Blogger
Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
Σοφία Αργυρού - Τattoo Artist

Μέσα από την έννοια της αναπαραγωγής ως βασική προέκταση της ύπαρξης, ο φαλλός δεν άργησε να πάρει τη θέση που του άρμοζε σε λατρευτικές τελετές. «ΤΟΥΤΟ ΕΜΟΙ ΚΑΙ ΤΟΥΤΟ ΣΟΙ» (μτφρ: «ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ») γράφει η αρχαία επιγραφή στη Δήλο, όπου δύο λεοντόμορφοι φτερωτοί φαλλοί καλωσορίζουν αλλά και προστατεύουν την είσοδο της οικίας ως σύμβολα ευημερίας, δύναμης και καρποφορίας. Αντίστοιχοι θρησκευτικοί συμβολισμοί συναντώνται και στους αρχαίους πολιτισμούς της Αιγύπτου, της Συρίας, της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής, της Σκανδιναβίας, της Ινδίας και της Ιαπωνίας.

Η σύζευξη των εικαστικών με τη φαλλική μορφή έχει ως σκοπό την υπέρβαση η οποία προβάλλεται μέσα από τη δημιουργία και φέρει το μήνυμα της επένδυσης στην εξάλειψη των κοινωνικών συστολών, της ενοχικότητας, των ιδεοληψιών και φυσικά της χυδαιότητας.


Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε το ενδιαφέρον πολλών καλλιτεχνών να συμμετάσχουν αφιλοκερδώς στην έκθεση και σε κάτι ριζοσπαστικό για τα ελληνικά στερεότυπα, υπερβαίνοντας κοινωνικούς και προσωπικούς φραγμούς. Αρκετοί ωστόσο δημιουργοί δίστασαν και το αντιμετώπισαν επιφανειακά, μη επιθυμώντας να συμμετέχουν. Παρόλα τα βήματα που έχουν γίνει στο πως αντιμετωπίζουμε το γυμνό στη χώρα μας και αν το έχουμε αποσυνδέσει πλήρως από το προνογραφικό, οι ιδεοληπτικοί περιορισμοί στον τρόπο σκέψης, που έχουν τις ρίζες τους στις προηγούμενες δεκαετίες, μας ωθούν όλους στο να κρύβουμε ένα πουριτανό μέσα μας, κάνοντάς μας δέσμιους προκαταλήψεων.

Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
Σώτια Καροτσιέρη - Τattoo Artist
Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
Ελένη Μουνδρέα – Digital Marketing

Ένας από τους στόχους της έκθεσης είναι να παρασυρθεί ο θεατής και να διερωτηθεί ο ίδιος πως αντιμετωπίζει ένα σημείο του ανθρώπινου σώματος του οποίου η κοινή θέα θεωρείται απορριπτέα και κατακριτέα, ή ακόμα και να παράγει εικόνες με το ομοίωμα, δοκιμάζοντας τα όριά του.


Η έκθεση αλλά και το πάρτυ που θα ακολουθήσει θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου, στο πολιτιστικό κέντρο του Ρομάντσο (Αναξαγόρα 3-5, Αθήνα) στις 18:00, στα πλαίσια ενός one off event με ελεύθερη είσοδο. Μέρος των εσόδων από την πώληση των έργων, τα οποία οι καλλιτέχνες προσέφεραν αφιλοκερδώς προκειμενου να στηρίξουν τις έννοιες της αλληλεγύης και της προσφοράς για έναν κόσμο απαλλαγμένο από υποκρισίες και πουριτανισμούς, θα διατεθεί για την ενίσχυση της μη κυβερνητικής-μη κερδοσκοπικής οργάνωσης Κέντρο Ζωής για την υποστήριξη φορέων του ΗΙV.

info:

This For Me & This For You

Πέμπτη, 21/01

Ώρα προσέλευσης: 18.00

Είσοδος ελεύθερη

Ρομάντσο. Αναξαγόρα 3-5, Ομόνοια

 

www.thisformethisforu.wix.com/event

[email protected]
fb: https://www.facebook.com/thisformethisforyou
Οργάνωση παραγωγής και επιμέλεια: Βούλα Σοφρά
Παραγωγή: Dildo Tattoo Studio (Νεφέλης 10, Παλαιό Φάληρο – www.dildostudio.gr)

Φωτογραφίες: Γιώργος Δημητρός

Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
Ειρήνη Κυργουσίου - Tattoo Artist, Εικαστικός
Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
Σωτηρία Ζορμπά - Τattoo Artist

  

Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
Τόλης Τσιάμης - Τattoo Artist
Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
Γεωργία Τηλιγάδα – Διακοσμήτρια
Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
Γιώργος Τζινούδης – Εικαστικός
Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
Αντώνης Αυγέρης – Tattoo Artist
Τι γυρεύουν τόσοι ζωγραφισμένοι φαλλοί στο Ρομάντσο; Facebook Twitter
Χρήστος Δάγλας - Street Artist
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ