Μια διεθνής έκθεση για τα 50 χρόνια από το θάνατο του Le Corbusier γίνεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα

Μια διεθνής έκθεση για τα 50 χρόνια από το θάνατο του Le Corbusier γίνεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα Facebook Twitter
0

Μια διεθνής έκθεση για τα 50 χρόνια από το θάνατο του Le Corbusier γίνεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα Facebook Twitter
Alexandra Obradovic

 

Ο Le Corbusier, που το πραγματικό του όνομα ήταν Charles-Édouard Jeanneret-Gris θεωρείται ο πατέρας της μοντέρνας αρχιτεκτονικής. Ένας από τους κορυφαίους αρχιτέκτονες του 20 αιώνα. Γεννήθηκε το 1885 και πέθανε το 1965. Ήταν Ελβετός με γαλλική υπηκοότητα. Δεν ασχολήθηκε όμως μόνο με την αρχιτεκτονική. Ήταν εκδότης του L’Esprit Nouveau, ενός περιοδικού για τις τέχνες που κυκλοφόρησε από το 1920 μέχρι το 1925, ζωγράφος, πολεοδόμος και συγγραφέας. Στο πλαίσιο των διεθνών εορτασμών για την 50η επέτειο του θανάτου του, η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ σε συνεργασία με τη Fondation Le Corbusier διοργανώνει αυτές τις μέρες μια έκθεση εις μνήμη του. Ένα εναλλακτικό μνημόσυνο όπως το αποκαλούν που έχει τίτλο #decorbuziers. Νέοι αρχιτέκτονες, δημιουργικά γραφεία, καλλιτέχνες αλλά και φοιτητές τις αρχιτεκτονικής κλήθηκαν να κριτικάρουν, να κατακρεουργήσουν ή να λατρέψουν τον μεγάλο αρχιτέκτονα μέσα από το έργα τους. Είναι από τις πιο όμορφες εκθέσεις που έχουν γίνει στο Ρομάντσο.

 

Η απώλεια του Le Corbusier και τα 50 χρόνια από το θάνατο του στάθηκαν η αφορμή για να πενθήσουμε για μια πληθώρα διαφορετικών πραγμάτων: για την ανεργία, για τον ξενιτεμό μας από αυτό τον τόπο, για την ανενεργή αρχιτεκτονική παραγωγή της Ελλάδας που είναι μη ανταγωνιστική παγκοσμίως, γενικά για να συζητήσουμε όλοι μαζί, να κάνουμε μια αυτοκριτική, να δούμε τι πήγε/πάει στραβά, να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε γι' αυτό.

«Είναι μία από τις λίγες φορές που η αρχιτεκτονική κοινότητα δε συγχρονίζεται και ενεργεί με αφορμή μία νέα ιδέα, αλλά γύρω από μια απώλεια, ένα κενό, το οποίο συμπίπτει σήμερα με μία ευρύτερη κρίση ταυτότητας. Ένα πένθος επειδή έχουν χάσει τον πατέρα τους που τους δίδαξε αρχιτεκτονική. Ωστόσο η απώλεια του Le Corbusier και τα 50 χρόνια από το θάνατο του στάθηκαν η αφορμή για να πενθήσουμε για μια πληθώρα διαφορετικών πραγμάτων: για την ανεργία, για τον ξενιτεμό μας από αυτό τον τόπο, για την ανενεργή αρχιτεκτονική παραγωγή της Ελλάδας που είναι μη ανταγωνιστική παγκοσμίως, γενικά για να συζητήσουμε όλοι μαζί, να κάνουμε μια αυτοκριτική, να δούμε τι πήγε/πάει στραβά, να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτό», λένε η Βάσω Πλάβου και ο Συμεών Μπανού, δυο από τους νεαρούς επιμελητές της έκθεσης και πρώην αρχιτέκτονες που ασχολούνται σήμερα πιο ενεργά με τα εικαστικά.   

Μια διεθνής έκθεση για τα 50 χρόνια από το θάνατο του Le Corbusier γίνεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα Facebook Twitter
Αργύρης Αγγελη

« Στην έκθεση προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε τον Le Corbusier από τρεις διαφορετικές θεματικές η πρώτη είναι το icon, το είδωλο. Τον αντιμετωπίζουμε σαν φαν κλαμπ του,  ως strarchitect  και ως την μεγάλη περσόνα την οποία ο ίδιος εφηύρε και που μέσα τα μίντια έγινε η μαντόνα της αρχιτεκτονικής της εποχής του.  Συνεχίζουμε μετά στο heritage, την κληρονομιά του. Εδώ αποδωμούμε το έργο του και οι καλλιτέχνες προσπαθούν να βρουν κατά πόσο αυτό το έργο μπορεί να είναι συμβατό με την σημερινή πραγματικότητα και αρχιτεκτονική, πώς θα μπορούσε να προσαρμοστεί ή ποια πράγματα θα μπορούσαμε να αφήσουμε πίσω έτσι ώστε ο πατέρας του μοντέρνου κινήματος να συνεχίσει να ζει. Οπότε υπάρχουν πολλά έργα τα οποία πειράζουν τα διάφορα πεδία που κινήθηκε ο Le Corbusier. Από το κτίριο, την κατοικία, το έπιπλο, τους πίνακες, το αυτοκίνητο. Ως ένας άλλος Οδυσσέας της εποχής του πολυμήχανος της εποχής του καταπιάστηκε με πάρα πολλά πράγματα. Ουσιαστικά εισήγαγε όχι μια νεωτεριστική αρχιτεκτονική αλλά ένα καινούργιο τρόπο ζωής  που όμως πάντα συμβάδιζε σαφώς με το κοινωνικό, ιστορικό και πολιτικό κλίμα της εποχής του.

Μια διεθνής έκθεση για τα 50 χρόνια από το θάνατο του Le Corbusier γίνεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα Facebook Twitter
Άρης Καφαντάρης

Τέλος καταλήγουμε στα έργα που διακρίθηκαν από ένα διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την γενιά των millennials και είχε θέμα το μνημόσυνο του μοντερνισμού και οι νεαροί αρχιτέκτονες κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα ταφικό μνημείο. Οι περισσότερες προτάσεις είχαν ένα στοιχείο πιο εφήμερο κάπως. Δεν υπήρχε αυτή η τάση του μνημειώδους οπότε βλέπουμε κάποια χαρακτηριστικά που έχουν να κάνουν με το σύγχρονο ψηφιδωτό της αρχιτεκτονικής που μοιάζει να είναι όλο και περισσότερο άυλο και δεν μοιάζει να διατηρηθεί για χρόνια όπως έκαναν στο μοντέρνο κίνημα. Υπάρχει αυτό το φωτογραφικό υλικό όπου ο Le Corbusier φτιάχνει τις μακέτες, τις παρουσιάζει και έχει μια εποπτεία του τι συμβαίνει σε ολόκληρο  την πόλη ενώ ο αρχιτέκτονας του σήμερα μοιάζει να είναι μέσα στην πόλη έχει το βλέμμα του στραμμένο μέσα στα πράγματα. Και ο ίδιος ανακυκλώνει και ανακυκλώνεται, ερευνά και είναι σε μια κατάσταση που περισσότερο απορροφά καταστάσεις παρά επιβάλει ή δίνει ένα τόνο σε έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής και αυτό πιστεύω είναι μια δραστική αλλαγή. Με αυτό τον τρόπο είναι σαν να θάβουμε ουσιαστικά όλα αυτά που κουβαλάμε και μας είναι άχρηστα πια το 2015 προς το 2016. Τα θάβουμε ώστε να έρθει η κάθαρση και να φύγουμε λίγο απελευθερωμένοι από ότι μας βαστάει πίσω σαν δημιουργούς».

 

Εσείς πώς αντιμετωπίζατε το έργο του στο πανεπιστήμιο;

Συμεών: Ακόμη και σήμερα οι καθηγητές στις σχολές έχουν ζήσει και γνωρίσει το έργο του Le Corbusier. Εμείς το μάθαμε σαν ένα ποστ πράγμα,  μια φιγούρα ευθύς εξαρχής αρχετυπική που πρέπει να την ακολουθούμε και πάντα υπάρχει το φίλτρο που αυτό δεν είναι σωστό επειδή αυτός το έκανε έτσι. Αρχίσαμε να τον θαυμάζουμε άφιλτρα επειδή οι καθηγητές μας, μας προτρέπανε προς αυτή την κατεύθυνση. Οπότε ήρθε ο καιρός να αποδομήσουμε τον δάσκαλο μας. Είναι ένα απωθημένο, μια ανάγκη όλων των αρχιτεκτόνων σε τέτοιες αφορμές να δίνουμε λίγο κέφι και να αποδομούμε λίγο πιο σατυρικά και τολμηρά πράγματα που δύσκολα αγγίζουμε.

 

Βάσω: Όσο σπούδαζα δεν τον συμπάθησα ούτε ένα δευτερόλεπτο. Είχε τόσους πολλούς κανόνες. Ήταν πάντα τόσο τετράγωνος. Το στόμα του είναι μια παύλα και έδειχνε το πόσο υπηρετεί τον εαυτό του. Όσο όμως μελετούσα πιο προσεκτικά αυτά που είχε κάνει και τα κείμενα του. Είχε ένα πολυτάραχο προσωπικό του βίο με μεγάλους έρωτες και περίεργες σχέσεις. Έλεγες ότι εκεί είναι το ενδιαφέρον. Παρουσίαζε ένα αρχιτεκτονικό έργο τόσο σωστά στραγγισμένο όπου όλο αυτό είχε μια πολύ πλούσια ζωή, μια υγρή ζωή μέσα σε αυτά τα κτίρια και είναι κάπως γοητευτικό όλο αυτό. 

 

Μια διεθνής έκθεση για τα 50 χρόνια από το θάνατο του Le Corbusier γίνεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα Facebook Twitter
Χρύσανθος Χριστοδούλου

Συμμετέχουν οι:  Uros Pajovic, Κωνσταντίνος Τρίχας, Εύα Παπαμαργαρίτη, Μιχαήλ Βλασόπουλος, Δήμητρα Γελαγώτη, Artemis, Διονύσης Χριστοφιλογιάννης, Θεόκλητος Τριανταφυλλίδης, Gosplan Architects, Βασιλική Ζοχιού, Αντώνης Μόρας, John Diebel, Elias Karniaris, Άρης Καφαντάρης, Νεφέλη Παπαδημούλη , Διονύσης Χριστοφιλογιάννης, Μαρία Παπαδημητρίου, Javier Garcia Gallardo Dervisis, Κάλυ Σπανού, Αντώνης Στάικος, Something Fantastic, Αργύρης Αγγελη, Στεφανία Στρούζα, Χρύσανθος Χριστοδούλου, Ozman Queen , Άννα Ρίζου, Jenny Spy, Point Supreme, Fala Atelier, Topotheque, Typical, A Future Perfect, VM Architects, Theo Kolokotronis

Στο Ρομάντσο, Αναξαγόρα 3-5, Ομόνοια,  είσοδος ελεύθερη, 17.00 – 22.00,  μέχρι τις 27 Δεκεμβρίου. 

 

Μια διεθνής έκθεση για τα 50 χρόνια από το θάνατο του Le Corbusier γίνεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα Facebook Twitter
Διονύσης Χριστοφιλογιάννης

 

Μια διεθνής έκθεση για τα 50 χρόνια από το θάνατο του Le Corbusier γίνεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα Facebook Twitter
Ίρις Τουλιάτου

 

Μια διεθνής έκθεση για τα 50 χρόνια από το θάνατο του Le Corbusier γίνεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα Facebook Twitter
Θεόκλητος Τριανταφυλλίδης

 

Μια διεθνής έκθεση για τα 50 χρόνια από το θάνατο του Le Corbusier γίνεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα Facebook Twitter
Μιχαήλ Βλασόπουλος - Δήμητρα Γελαγώτη

 

Μια διεθνής έκθεση για τα 50 χρόνια από το θάνατο του Le Corbusier γίνεται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα Facebook Twitter
Uros Pajovic

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ