Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά

Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter
0

O Φώτης Βάρθης είναι εικαστικός, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών και ασχολείται με την χαρακτική. Έχει εμμονή με την βυζαντινή αγιογραφία από την οποία εμπνέεται για να φτιάξει τα έργα του. Πριν από δύο χρόνια είχε κυκλοφορήσει μία σειρά με χαρακτικά έργα στα οποία είχε σχεδιάσει δημοφιλείς ήρωες της σύγχρονης ποπ κουλτούρας σαν βυζαντινούς αγίους. Η τελευταία του δουλειά που μόλις κυκλοφόρησε είναι «Η Ρομφαία της Αυγής» μία παραδοσιακή ιστορία σε βιβλίο που έγραψε και εικονογράφησε ο ίδιος. Το κάθε βιβλίο είναι μοναδικό, περιλαμβάνει 14 έργα χαρακτικής και κυκλοφορεί σε 52 αριθμημένα αντίτυπα και 7 δοκίμια. Η συνολική εργασία πάνω στο βιβλίο κράτησε περίπου δύο χρόνια και το μεγαλύτερο ποσοστό πήρε η ολοκλήρωση των χαρακτικών έργων. Ο σχεδιασμός του βιβλίου, η επιλογή γραμματοσειράς, η επιλογή χαρτιού και όλη η επιμέλεια του βιβλίου είναι μία δουλειά που έχει μεγάλο κόστος και απαιτεί αφοσίωση. Είναι το πρώτο ολοκληρωμένο αυθεντικό βιβλίο που δημιούργησε ο καλλιτέχνης, υπό την καθοδήγηση του δασκάλου του στην ΑΣΚΤ, Γ. Γουρζή. Η πολύπλοκη τεχνική του Φώτη Βάρθη δένει με την ιδιαίτερη αισθητική του και το αποτέλεσμα είναι μοναδικό.

Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter

Ένας βασιλιάς βρίσκει ένα παιδί εγκαταλελειμμένο στο δάσος και αποφασίζει να το υιοθετήσει και να το μεγαλώσει σαν δικό του, μαζί με τους άλλους δύο γιους του. Τα χρόνια περνούν, ο βασιλιάς γερνάει και αρρωσταίνει, και στο κάστρο φτάνουν νέα για έναν αντίπαλο στρατό που είναι έτοιμος να επιτεθεί στο κάστρο του Βασιλιά. Τα τρία παιδιά καλούνται να βρουν τον τρόπο για να υπερασπιστούν το κάστρο και τον πατέρα τους...

«Είχα την ανάγκη να γράψω ένα κείμενο δικό μου, μία ιστορία σαν παραμύθι και υπήρχαν για καιρό κάποιες σκέψεις ως προς το τι 

ήθελα να εκφράσω», λέει ο Φώτης. «Ο σκελετός της ιστορίας άρχισε να σχηματίζεται όταν διάβασα μια παράγραφο από το βιβλίο "Οι Περιπέτειες Ενός Προσκυνητού" (εκδ. Παπαδημητρίου) που περιέγραφε πόσο λάθος νοοτροπία είναι κάποιος να πράττει καλές πράξεις μόνο λόγω φόβου της τιμωρίας ή για την ανταμοιβή του Παραδείσου και όχι από απόλυτη αγάπη. Πάνω σε αυτή την ιδέα άρχισε να χτίζεται η ιστορία και όσο έγραφα την εμπλούτιζα και με άλλες μικρές, δικές μου ιδέες καλυμμένες πάντα από την αλληγορία του παραμυθιού. Έτσι γράφτηκε "Η Ρομφαία της Αυγής"».

Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter

Τι τον οδήγησε να γράψει ένα βιβλίο που παίρνει έμπνευση από θρησκευτικά ζητήματα και ποια είναι η σχέση του με την πίστη; Ο Φώτης θεωρεί πώς οι άνθρωποι που συναντάει στην ζωή του και με τους οποίους συζητάει του έχουν μάθει πολλά και αξιόλογα πράγματα ως προς την πίστη. «Δεν είμαι ούτε φιλόσοφος ούτε θεολόγος, η πίστη όμως είναι βίωμα και στάση ζωής. Δεν είναι εύκολη υπόθεση, γι αυτό και απασχολεί πολλά έργα μου. Είναι σαν να ανάβω ένα κερί ψάχνοντας να βρω απαντήσεις. Είναι καλό να ανάβεις κεριά, κάποιες φορές βρίσκουν οι απαντήσεις εσένα. Μου αρέσει να διαβάζω και σχετικά κείμενα κι ας έχουν αντίθετες απόψεις τους. Θα διαβάσω Φιλοκαλία και μετά Καζαντζάκη ή ένα ποίημα του Δροσίνη, που αγγίζει πολύ όμορφα το θέμα. Κάποιοι στίχοι λένε:

Πίστη έχεις, όταν- όσο αλόγιστο

και πλάνο ο νους σου κι αν το ξέρει-

προσμένεις ήλιο τα μεσάνυχτα

κι αστροφεγγιά το μεσημέρι.

 

Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter

«Οι άνθρωποι σήμερα πιστεύουν πια σε μικρές προσωπικές αλήθειες, δεν υπάρχει κάποια κοινή αξία και γι' αυτό δεν υπάρχει καμία ενότητα. Αυτό το συναντά κανείς σε κάθε βήμα του στην καθημερινότητα, στην κοινωνική του ζωή. Ακόμα και σε μικρές ομάδες με φαινομενικά κοινά πιστεύω υπάρχει απόσταση και φυσικά διάσπαση», λέει.

- Τι είναι πνευματικό για σένα;

Αν μπορώ να το περιγράψω απλά είναι η πνοή που δίνει ουσία στα πράγματα.

- Το ίντερνετ και τα social media ενισχύουν ή περιορίζουν την πνευματικότητα;

Τα χρησιμοποιώ κυρίως για να παρουσιάσω την δουλειά μου στον κόσμο. Άνθρωποι από πολλά μέρη έχουν ανακαλύψει έργα μου και έχω συνεργαστεί με ιδιώτες και οργανισμούς του εξωτερικού αρκετές φορές. Νιώθω τυχερός για αυτό, είναι μεγάλη ικανοποίηση να βλέπεις πως η δουλειά σου έχει κάτι να πει. Κατά τα άλλα είναι ένα εργαλείο και ως τέτοιο από μόνο του δεν είναι καλό ή κακό.

Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter
Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter
Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter
Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter

Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter
Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter
Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter
Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter
Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter
Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter
Ο Φώτης Βάρθης δημιούργησε ένα σύγχρονο παραμύθι με χαρακτικά Facebook Twitter

Δείτε ένα βίντεο που παρουσιάζει την ιδιαίτερη διαδικασία δημιουργίας του βιβλίου:

http://cargocollective.com/FotisVarthis

Όποιος ενδιαφέρεται να αγοράσει το βιβλίο "Η Ρομφαία της Αυγής" μπορεί να επικοινωνήσει  με τον Αντώνη Βάρθη στο email του:

[email protected]

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ