Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες

Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
Οι καλλιτέχνες είναι καθρέφτες οι οποίοι δείχνουν τι πραγματικά είναι μια κοινωνία, έτσι οι πολίτες αντιλαμβάνονται μέσω αυτών ότι είναι υπεύθυνοι για τις πράξεις τους. It is you and me too, acrylic on canvas, 2017 © Gregory Ferrand
0

«Ελπίζω ότι κάθε φορά ο θεατής θα βλέπει τους πίνακές μου και θα βρίσκει μια νέα απάντηση στην ερώτησή του» μου λέει ο Αμερικανός ζωγράφος Gregory Ferrand όταν τον ρωτώ για το θέμα ενός πίνακά του.

Καθώς ανεβάζω τις εικόνες κοιτάζω προσεκτικότερα τις λεπτομέρειες πίσω από τον πίνακα The Engagement, έναν πίνακα που τον είχα προσπεράσει. Οι λεπτομέρειές του αρχίζουν να αποκαλύπτονται μπροστά μου σιγά-σιγά. Το πιασμένο σε αγκίστρι ψάρι στην γραβάτα του άντρα που έχει δει το έργο, τα ελεύθερα πουλιά στις γραβάτες των εργένηδων που έχουν σκάσει στα γέλια, το πλοίο που παλεύει με τα κύματα στον τοίχο και προμηνύει αυτά που θα ακολουθήσουν, το ρολόι που δείχνει μια ώρα περίπου πριν από τα μεσάνυχτα, μάλλον την ώρα της κρίσεως, την ώρα του γάμου.

Μια υγιής κοινωνία δεν αντιλαμβάνεται μόνο την αξία της καλλιτεχνικής κοινότητας αλλά τη στηρίζει ενεργά με ουσιαστικό τρόπο επειδή η δύναμη των τεχνών σχετίζεται με την ευημερία και τη μακροβιότητά της.

Εάν δεν προσπεράσεις βιαστικά τους πίνακες του Gregory Ferrand, ίσως γεννηθούν και σε εσένα ερωτήματα για τα οποία έχεις την απάντηση. Τον ακούμε στη συνέντευξη που παραχώρησε στο LIFO.gr.

Πες μας λίγα πράγματα για εσένα και το οικογενειακό σου background.

Μεγάλωσα στην Αλεξάνδρεια της Βιρτζίνια, μια μικρή πόλη κοντά στην Ουάσινγκτον, δίπλα σε ένα ποταμό, σε μια οικογένεια πέντε ατόμων. Ο πατέρας μου ήταν δικηγόρος ατομικών δικαιωμάτων, η μητέρα μου ειδικεύτηκε στις μαθησιακές δυσκολίες που αφορούσαν την ανάγνωση αλλά τελικά παρέμεινε για το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής μου ηλικίας στο σπίτι. Είμαι το μεσαίο παιδί της οικογένειας, έχω άλλες δυο αδερφές.

Όταν ήμουν παιδί είχα εμμονή με τη ζωγραφική. Όταν ήμουν στην πρώτη ή τη δεύτερη τάξη του δημοτικού, ο καλύτερος φίλος της μητέρας μου έδειξε ένα σχέδιο που είχα κάνει και δήλωσε ότι κάποια μέρα θα γίνω διάσημος καλλιτέχνης.

Αισθανόμουν υπέροχα για τα εγκωμιαστικά σχόλια όμως δεν αισθανόμουν καθόλου άνετα με την ιδέα ότι κάποιος θα μπορούσε να ξέρει ακριβώς τι θα γινόμουν στο μέλλον. Αργότερα, για χρόνια, όταν κάποιος θα έβλεπε τα σχέδια μου και θα μου ανακοίνωνε ότι όταν μεγάλωνα θα γινόμουν καλλιτέχνης, μου άρεσε να λέω «όχι, πρόκειται να γίνω αρχαιολόγος». Όμως από την πέμπτη δημοτικού, είχα αποδεχθεί ότι είχαν δίκιο. Δεν είχα επιλογή, κάποια μέρα θα γινόμουν καλλιτέχνης.

Ποιες είναι οι πιο έντονες αναμνήσεις σου από την παιδική σου ηλικία;

Βόλτες με το ποδήλατο παρέα με τη μικρότερη αδερφή μου μέχρι το τοπικό κατάστημα που πουλούσε κόμικς, να ανακαλύπτω την παλιά συλλογή κόμικς του πατέρα μου και να χάνομαι μέσα σε ιστορίες και σε τέχνη, να πιάνω βατράχια στη λιμνούλα της φάρμας του θείου μου στο δυτικό Michigan, να ζωγραφίζω, να εξασκούμαι στην τρομπέτα, τα οικογενειακά road trips γύρω από την λίμνη Superior και κατά μήκος των νοτιοδυτικών Ηνωμένων Πολιτειών, χριστουγεννιάτικα πρωινά, ξαπλωμένος στο πάτωμα του γραφείου του πατέρα μου, να κοιτάζω τα εξώφυλλα δίσκων καθώς τους άκουγα.

Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
God Bless This House, acrylic on canvas, 2010 © Gregory Ferrand

Νομίζω ότι η τελευταία σου δουλειά «Its you and me too» είναι ένα σχόλιο σχετικά με την κουλτούρα της βίας. Όταν είδα την εικόνα σκέφτηκα ότι πολλοί άνθρωποι απολαμβάνουν να ασκούν βία εναντίον άλλων ανθρώπων.

Είχα την πρόθεση να πυροδοτήσω ερωτήσεις σχετικά με την κουλτούρα των όπλων και τη βία στις ΗΠΑ, όμως αυτός δεν ήταν ο αποκλειστικός μου στόχος με αυτό τον πίνακα, ήθελα να δείξω γενικότερα τι θα πει να είσαι Αμερικανός. Ο πίνακας παρουσιάζει μια τυπική αμερικάνικη έξοδο, βράδυ στην παραλία, σε ένα σκοπευτήριο για παιδιά. Υπάρχουν πολλά σε αυτό το μέρος σχετικά με την αμερικάνικη κουλτούρα, τα όπλα και η βία είναι ένα ανάμεσα σε πολλά.

— Nothing lasts forever and that’s OK. Για ποιο λόγο;

Αυτή είναι η φύση και η συνέπεια του χρόνου, που έχουν ως αποτέλεσμα την εξαφάνιση όλων των πραγμάτων, φυσικών και μη.

 

— Ένα top5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;

 

1.

Οι Mεξικανοί καλλιτέχνες, David Alfaro Siqueiros και Diego Rivera ιδιαίτερα

Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
© David Alfardo Siqueiros

Η ιδέα ότι θα μπορούσαν να ζωγραφίσουν ιστορίες σε έναν τοίχο με έναν αντιπροσωπευτικό τρόπο ώστε το μήνυμα να έχει απήχηση πιθανά σε πολλούς ανθρώπους μου προκαλεί μεγάλη αίσθηση. Μου αρέσει επίσης το γεγονός ότι ο ρεαλισμός δεν είναι σημαντικός ή απαραίτητος ώστε να περάσουν το μήνυμα ή την ιστορία. Ίσως επειδή τα murals δεν είναι 100% ρεαλιστικά, περνούν ευκολότερα τις ιδέες που θέλουν στον κόσμο.

2.

Ο Αμερικανός καρτουνίστας Chris Ware

Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
© Chris Ware

H σχεδιαστική του ικανότητα είναι εκπληκτική και μου αρέσει ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιεί και τοποθετεί τις πιο διακριτικές λεπτομέρειες βοηθώντας στη στήριξη και τη συμπλήρωση της αφήγησης με τόσο βαθυστόχαστους τρόπους.

3.

Καλλιτέχνες οι οποίες σχετίζονται με το ρεύμα της νέας αντικειμενικότητας

Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
© Otto Dix

Ιδιαίτερα οι Otto Dix και Christian Schad. Αυτοί οι καλλιτέχνες ρίχνουν μια ατρόμητη ματιά στην κοινωνία και δεν έχουν καθόλου συναισθηματισμούς στις δουλειές τους αλλά αρκετές δόσεις νηφάλιας σάτιρας.

4.

Ο Αμερικανός καλλιτέχνης Kerry James Marshall

Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
© Kerry James Marshall

H δουλειά του έχει έντονο αντίκτυπο σε εμένα επειδή είναι αλήθεια ότι οι πίνακες του είναι ενάντια στα ρατσιστικά στερεότυπα που επικρατούν στις ΗΠΑ.

 Πιστεύεις ότι η κοινωνία έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στους καλλιτέχνες;

Φυσικά. Μια υγιής κοινωνία δεν αντιλαμβάνεται μόνο την αξία της καλλιτεχνικής κοινότητας αλλά τη στηρίζει ενεργά με ουσιαστικό τρόπο επειδή η δύναμη των τεχνών σχετίζεται με την ευημερία και την μακροβιότητά της. Οι καλλιτέχνες είναι καθρέφτες οι οποίοι δείχνουν τι πραγματικά είναι μια κοινωνία, έτσι οι πολίτες αντιλαμβάνονται μέσω αυτών ότι είναι υπεύθυνοι για τις πράξεις τους.

— Τι είναι δυστυχία για εσένα;

To να είσαι βυθισμένος και κολλημένος στη νοσταλγία, το να ακολουθείς τις παραδόσεις από υποχρέωση και το να μην είσαι σε ικανός να πεις την αλήθεια για το τι είναι σωστό βάζοντας στην άκρη τον εαυτό σου.

Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
Explosion, acrylic on canvas, 2013 © Gregory Ferrand

  

Θα μπορούσες να μας πεις για ένα βιβλίο που σου άλλαξε την ζωή για πάντα;

Ήταν 1998 και ζούσα στο Buenos Aires της Αργεντινής, παρέλαβα ένα κουτί με χρησιμοποιημένα βιβλία από τον θείο και τη θεία μου. Τα βιβλία ήταν μια μίξη κλασικής λογοτεχνίας με «πατάτες», όμως από το κουτί θα κρατούσα ένα, που θα μου άλλαζε τον τρόπο με τον οποίο κατανοούσα τις ιστορίες που μπορούσα να πω. Ήταν το Fifth Business, η πρώτη νουβέλα της Τριλογίας του Deptford του Robertson Davies.

H Τριλογία του Deptford αποτελείται από τρεις νουβέλες οι οποίες περιστρέφονται γύρω από ένα περιστατικό όπου ένα αγόρι πετά μια χιονόμπαλα σε ένα άλλο αγόρι. Αστοχεί και χτυπά μια έγκυο γυναίκα που οδηγείται σε πρόωρη γέννα. Κάθε νουβέλα εξερευνά τα αποτελέσματα των πράξεων διαφορετικών χαρακτήρων.

Το Fifth Business ήταν ιδιαίτερα καθοδηγητικό για έναν νεαρό άντρα που ήθελε να δημιουργήσει πίνακες με δυνατή και πολύπλοκη αφήγηση. Από τότε κατάλαβα ότι για κάθε άνθρωπο ο τρόπος που αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα είναι μοναδικός και το πρόσωπο που αποκόπτεται από την πραγματικότητα έχει μια ιστορία να αφηγηθεί, που είναι εξίσου έγκυρη και συχνά περισσότερο ενδιαφέρουσα συγκριτικά με τα πρόσωπα που βρίσκονται στο κέντρο της ιστορίας.

Θα μπορούσες να μας μιλήσεις για την ιδέα πίσω από τον πίνακα «The fortune teller was mistaken»; Είναι ένα σχόλιο σχετικά με έναν αποτυχημένο γάμο;

Κανένας από τους πίνακες μου δεν έχει συγκεκριμένες ιστορίες. Τους δημιούργησα γιατί ήλπιζα να έχω μια ουσιαστική σύνδεση με τον θεατή, σε ένα επίπεδο μπορούμε όλοι να σταθούμε μαζί, απέναντί τους, ως μέλη της ανθρωπότητας, και αυτό μπορεί να προκαλέσει ερωτήσεις που μόνο οι θεατές έχουν την απάντηση. Δεν είναι λάθος να λες ότι ο πίνακας «The Fortune Teller Was Mistaken» είναι ένας σχολιασμός για έναν αποτυχημένο γάμο όμως δεν είναι η μόνη απάντηση. Ελπίζω ότι κάθε φορά ο θεατής θα βλέπει τους πίνακες μου και θα βρίσκει μια νέα απάντηση στην ερώτηση του.

Τα μελλοντικά σου σχέδια;

Θέλω να ξεκινήσω μια νέα σειρά πινάκων, να συμμετάσχω σε ομαδικές εκθέσεις τη νέα χρονιά, να ανακαλύψω νέες ευκαιρίες ώστε να παρουσιάσω την δουλειά μου έξω από την Ουάσινγκτον.

Θα μπορούσες να μας στείλεις μια φωτογραφία με κάτι που αγαπάς πολύ;

 

Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
Η φωτογραφία είναι από τη Silver Lake, ένα μέρος που αγαπώ πολύ και βρίσκεται έξω από το Rockford του Michigan. H οικογένεια μου έχει ένα εξοχικό σπίτι εκεί σχεδόν τα τελευταία εβδομήντα χρόνια.

Μερικοί ακόμα πίνακες του Gregory Ferrand:

Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
I had a dream that you were mind, acrylic on canvas, 2017 © Gregory Ferrand
 
Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
In a sentimental mood, acrylic on canvas, 2016 © Gregory Ferrand
Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
Αυτή είναι η φύση και η συνέπεια του χρόνου, που έχουν ως αποτέλεσμα την εξαφάνιση όλων των πραγμάτων φυσικών και μη. Nothing lasts for ever and that's ok, acrylic on canvas, 2017 © Gregory Ferrand
Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
The Engagement, acrylic on canvas, 2016 © Gregory Ferrand
Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
Δεν είναι λάθος να λες ότι ο πίνακας «The Fortune Teller Was Mistaken» είναι ένας σχολιασμός για έναν αποτυχημένο γάμο, όμως δεν είναι η μόνη απάντηση. 2017 © Gregory Ferrand
Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
They'll work it out, acrylic on canvas, 2017 © Gregory Ferrand
Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
Who are we now, acrylic on canvas, 2017 © Gregory Ferrand
Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες Facebook Twitter
Your innocent when you dream, acrylic on canvas, 2011 © Gregory Ferrand
|article_full|

Όλες οι εικόνες παραχωρήθηκαν από τον καλλιτέχνη για αποκλειστική χρήση από το LIFO.gr. Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση τους χωρίς την άδεια του.

 

Info:

Gregory Ferrand

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ