Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter

Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής

0

Μια σημαντική έκθεση παρουσιάζεται μέχρι τις 21 Ιανουαρίου στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον. Πρόκειται για τη Vermeer and the Masters of Genre Painting: Inspiration and Rivalry, η οποία εξετάζει τις καλλιτεχνικές ανταλλαγές μεταξύ των Ολλανδών ζωγράφων από το 1650 ως το 1675, όταν έφτασαν στη κορύφωση της καλλιτεχνικής τους απόδοσης και της τεχνικής τους επιδεξιότητας, απεικονίζοντας θέματα από την καθημερινότητα και αναδεικνύοντας την απόλυτη ομορφιά του ορατού κόσμου.

Στην έκθεση παρουσιάζονται 65 αριστουργήματα του Βερμέερ και των συγχρόνων του, όπως οι Gerard ter Borch, Gerrit Dou, Pieter de Hooch, Nicolas Maes, Eglon van der Neer, Caspar Netscher και Jacob Ochtervelt, οι οποίοι δημιούργησαν μέσα στο μεταβαλλόμενο καλλιτεχνικό κλίμα της ολλανδικής δημοκρατίας, στο τρίτο τέταρτο του 17ου αιώνα, ιδιαίτερα στο Άμστερνταμ, το Χάρλεμ, το Λάιντεν, το Ντέντερ, το Ρότερνταμ και το Ντελφτ.

Η έκθεση φιλοδοξεί να καταρρίψει τον μύθο του καλλιτεχνικού απομονωτισμού και να αναδείξει πώς οι σπουδαίοι δημιουργοί ήταν πολύ περισσότερο συνδεδεμένοι καλλιτεχνικά απ' όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα.

Η έκθεση φιλοδοξεί να καταρρίψει τον μύθο του καλλιτεχνικού απομονωτισμού και να αναδείξει το πώς όλοι αυτοί οι σπουδαίοι δημιουργοί θαύμαζαν, αμφισβητούσαν και επηρέαζαν βαθιά, σπρώχνοντας ο ένας τον άλλον σε μεγαλύτερα επιτεύγματα και όντας πολύ περισσότερο συνδεδεμένοι καλλιτεχνικά απ' όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα.

Η έκθεση διοργανώνεται από την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη της Ιρλανδίας στο Δουβλίνο (παρουσιάστηκε από τις 17 Ιουνίου έως τις 17 Σεπτεμβρίου) και το Μουσείο του Λούβρου (παρουσιάστηκε από τις 20 Φεβρουαρίου έως τις 22 Μαΐου 2017).

Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Pieter de Hooch, Woman Weighing Coins, c. 1664, oil on canvas. Staatliche Museen zu Berlin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Woman Holding a Balance, c. 1664, oil on canvas. National Gallery of Art, Washington
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Eglon van der Neer, Woman Washing her Hands, 1675, oil on panel. Royal Picture Gallery Mauritshuis, The Hague. Photography by Margareta Svensson
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Jan Steen, Young Woman Playing a Harpsichord to a Young Man, c. 1659, oil on panel. The National Gallery, London
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, The Love Letter, c. 1669-70, oil on canvas. Rijksmuseum
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gabriel Metsu, Man Visiting a Woman Washing her Hands, c. 1663-66, oil on canvas. Waddesdon Manor, The Rothschild Collection
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Woman Writing a Letter, with her Maid, c. 1670-71, oil on canvas. National Gallery of Ireland, Dublin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, The Lacemaker, c. 1670-71, oil on canvas transferred to panel. Musée du Louvre, Paris
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Caspar Netscher, Woman Feeding a Parrot, with a Page, 1666, oil on panel. National Gallery of Art, Washington
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Young Woman Seated at a Virginal, c. 1675 oil on canvas. The National Gallery, London
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gabriel Metsu, Woman Reading a Letter, c. 1664–1666, oil on panel. National Gallery of Ireland, Dublin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gabriel Metsu, Man Writing a Letter, c. 1664-66, oil on panel. National Gallery of Ireland, Dublin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer. A Lady Writing, c. 1665-67, oil on canvas. National Gallery of Art, Washington
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerard ter Borch, Woman Writing a Letter, c. 1655-56, oil on panel. Royal Picture Gallery Mauritshuis, The Hague
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerard ter Borch, Young Woman at her Toilet with a Maid, c. 1650-51, oil on wood. The Metropolitan Museum of Art
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerrit Dou, Astronomer by Candlelight, c. 1665, oil on panel. The J. Paul Getty Museum, Los Angeles
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerrit Dou, Woman at the Clavichord, c. 1665, oil on panel. Dulwich Picture Gallery, London
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Woman with a Pearl Necklace, c. 1662-65 oil on canvas. Staatliche Museen zu Berlin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, The Astronomer, 1668, oil on canvas. Musée du Louvre, Paris
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich

Εικαστικά / Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich ανθίζουν στο ΕΜΣΤ

Η διεθνής καλλιτέχνιδα και δημιουργός της πολύχρωμης τοιχογραφίας «Επικούρειος Εδέμ» περιγράφει όσα κρύβονται στην εξωτική βλάστηση και στα λαμπερά χρώματα των έργων της, μιλά για την ερωτική τους διάσταση και απαντά στο αν την ενοχλεί που κάποιοι χαρακτηρίζουν τη δουλειά της περισσότερο ως διακοσμητική.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στην πρώτη έκθεση με έργα του Μarcel Duchamp στην Ελλάδα

Εικαστικά / Στην πρώτη έκθεση με έργα του Μarcel Duchamp στην Ελλάδα

Η έκθεση «Re(a)Duchamp» μας προσκαλεί σε μια διανοητική συζήτηση με τα έργα του Duchamp, που περισσότερο από κάθε άλλου καλλιτέχνη του 20ού αιώνα επηρέασαν και συνεχίζουν να επηρεάζουν τους σύγχρονους δημιουργούς σε ένα ευρύ και σύνθετο πνευματικό πεδίο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O σουρεαλισμός κλείνει τα 100 και ο κόσμος μας μοιάζει πιο σουρεαλιστικός από ποτέ

Εικαστικά / O σουρεαλισμός κλείνει τα 100 και ο κόσμος μας μοιάζει πιο σουρεαλιστικός από ποτέ

Ένας αιώνας συμπληρώνεται φέτος από το «Σουρεαλιστικό Μανιφέστο» του Μπρετόν και μια σειρά από εκθέσεις και εκδηλώσεις ανά την υδρόγειο γιορτάζουν την επέτειο αναζητώντας τα ίχνη του κινήματος στις παράξενες μέρες μας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Η συναρπαστική ζωή της Λίζα Πόντι και τα σχέδιά της που θα δούμε στην Αθήνα

Εικαστικά / Η συναρπαστική ζωή της Λίζα Πόντι και τα σχέδιά της που θα δούμε στην Αθήνα

Ακολουθώντας το μότο της ζωής της «δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά», η κόρη του διάσημου Ιταλού αρχιτέκτονα και εκδότη Τζίο Πόντι έκανε σχέδια που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην γκαλερί The Breeder.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Bijoy Jain, ο αρχιτέκτονας της γης και της φιλοσοφίας του ελάχιστου

Εικαστικά / Bijoy Jain, ο ασυμβίβαστος αρχιτέκτονας της γης και της φιλοσοφίας του ελάχιστου

Οι καρέκλες του πωλούνται για χιλιάδες ευρώ, το έργο του παρουσιάζεται σε διεθνείς μπιενάλε και σε συλλογές μεγάλων μουσείων. Αντίθετα με τους αρχιτέκτονες-σταρ, ο Bijoy Jain δουλεύει μόνο με πελάτες που αποδέχονται τους όρους του και συνεργάζονται με ντόπιους τεχνίτες.
THE LIFO TEAM
Πέτρινες, μεταλλικές, εικαστικές: Οι πολυτραγουδισμένες γοργόνες της Ελλάδας

Εικαστικά / Πέτρινες, μεταλλικές, εικαστικές: Οι πολυτραγουδισμένες γοργόνες της Ελλάδας

Από την εντοιχισμένη στην πολυκατοικία της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας μέχρι αυτή στις Καβουρότρυπες Χαλκιδικής που της έκοψαν πρόστιμο, στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές, συχνά παραγνωρισμένες γοργόνες.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ