ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter

Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής

0

Μια σημαντική έκθεση παρουσιάζεται μέχρι τις 21 Ιανουαρίου στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον. Πρόκειται για τη Vermeer and the Masters of Genre Painting: Inspiration and Rivalry, η οποία εξετάζει τις καλλιτεχνικές ανταλλαγές μεταξύ των Ολλανδών ζωγράφων από το 1650 ως το 1675, όταν έφτασαν στη κορύφωση της καλλιτεχνικής τους απόδοσης και της τεχνικής τους επιδεξιότητας, απεικονίζοντας θέματα από την καθημερινότητα και αναδεικνύοντας την απόλυτη ομορφιά του ορατού κόσμου.

Στην έκθεση παρουσιάζονται 65 αριστουργήματα του Βερμέερ και των συγχρόνων του, όπως οι Gerard ter Borch, Gerrit Dou, Pieter de Hooch, Nicolas Maes, Eglon van der Neer, Caspar Netscher και Jacob Ochtervelt, οι οποίοι δημιούργησαν μέσα στο μεταβαλλόμενο καλλιτεχνικό κλίμα της ολλανδικής δημοκρατίας, στο τρίτο τέταρτο του 17ου αιώνα, ιδιαίτερα στο Άμστερνταμ, το Χάρλεμ, το Λάιντεν, το Ντέντερ, το Ρότερνταμ και το Ντελφτ.

Η έκθεση φιλοδοξεί να καταρρίψει τον μύθο του καλλιτεχνικού απομονωτισμού και να αναδείξει πώς οι σπουδαίοι δημιουργοί ήταν πολύ περισσότερο συνδεδεμένοι καλλιτεχνικά απ' όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα.

Η έκθεση φιλοδοξεί να καταρρίψει τον μύθο του καλλιτεχνικού απομονωτισμού και να αναδείξει το πώς όλοι αυτοί οι σπουδαίοι δημιουργοί θαύμαζαν, αμφισβητούσαν και επηρέαζαν βαθιά, σπρώχνοντας ο ένας τον άλλον σε μεγαλύτερα επιτεύγματα και όντας πολύ περισσότερο συνδεδεμένοι καλλιτεχνικά απ' όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα.

Η έκθεση διοργανώνεται από την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη της Ιρλανδίας στο Δουβλίνο (παρουσιάστηκε από τις 17 Ιουνίου έως τις 17 Σεπτεμβρίου) και το Μουσείο του Λούβρου (παρουσιάστηκε από τις 20 Φεβρουαρίου έως τις 22 Μαΐου 2017).

Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Pieter de Hooch, Woman Weighing Coins, c. 1664, oil on canvas. Staatliche Museen zu Berlin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Woman Holding a Balance, c. 1664, oil on canvas. National Gallery of Art, Washington
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Eglon van der Neer, Woman Washing her Hands, 1675, oil on panel. Royal Picture Gallery Mauritshuis, The Hague. Photography by Margareta Svensson
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Jan Steen, Young Woman Playing a Harpsichord to a Young Man, c. 1659, oil on panel. The National Gallery, London
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, The Love Letter, c. 1669-70, oil on canvas. Rijksmuseum
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gabriel Metsu, Man Visiting a Woman Washing her Hands, c. 1663-66, oil on canvas. Waddesdon Manor, The Rothschild Collection
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Woman Writing a Letter, with her Maid, c. 1670-71, oil on canvas. National Gallery of Ireland, Dublin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, The Lacemaker, c. 1670-71, oil on canvas transferred to panel. Musée du Louvre, Paris
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Caspar Netscher, Woman Feeding a Parrot, with a Page, 1666, oil on panel. National Gallery of Art, Washington
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Young Woman Seated at a Virginal, c. 1675 oil on canvas. The National Gallery, London
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gabriel Metsu, Woman Reading a Letter, c. 1664–1666, oil on panel. National Gallery of Ireland, Dublin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gabriel Metsu, Man Writing a Letter, c. 1664-66, oil on panel. National Gallery of Ireland, Dublin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer. A Lady Writing, c. 1665-67, oil on canvas. National Gallery of Art, Washington
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerard ter Borch, Woman Writing a Letter, c. 1655-56, oil on panel. Royal Picture Gallery Mauritshuis, The Hague
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerard ter Borch, Young Woman at her Toilet with a Maid, c. 1650-51, oil on wood. The Metropolitan Museum of Art
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerrit Dou, Astronomer by Candlelight, c. 1665, oil on panel. The J. Paul Getty Museum, Los Angeles
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerrit Dou, Woman at the Clavichord, c. 1665, oil on panel. Dulwich Picture Gallery, London
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Woman with a Pearl Necklace, c. 1662-65 oil on canvas. Staatliche Museen zu Berlin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, The Astronomer, 1668, oil on canvas. Musée du Louvre, Paris
Εικαστικά
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ