Απεργία την Πρωτομαγιά

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
0
Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Johann Jacob Ridinger,“The Rule of Death (Ο Κανόνας του Θανάτου)” περ. 1760. Η αξία του υπολογίζεται στα 2,500–3,500$.

"Όλα υποκύπτουν σε μένα" γράφει το λατινικό κείμενο που δείχνει με το βέλος του ο σκελετός στη χαλκογραφία του 18ου αιώνα. Η χαραγμένη από τον Γερμανό χαράκτη Johann Jacob Ridinger εικόνα, είναι ανατριχιαστική. Η φιγούρα του σκελετού που κάθεται με άνεση πάνω σε ένα "βουνό" από όπλα, αυτοκρατορικά στέμματα, παλέτες ζωγράφων, βιβλία και νομίσματα δίνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: κανείς- όση δύναμη, ταλέντο, ευφυΐα, ή πλούτο και να διαθέτει- δεν μπορεί να ξεφύγει από το θάνατο.

Πρόκειται για τη πρώτη από μία σειρά χαρακτικών του Johann Jacob Ridinger -μέρος μιας πολύ ενδιαφέρουσας συλλογής με τίτλο "Death and Desire: Prints from the Collection of Giancarlo Beltrame"- που δημοπρατήθηκε online από τον οίκο Christie'sΟι συνολικά 54 χαλκογραφίες από τον 15ο ως και τον 20ο αιώνα αποτελούν απεικονίσεις του memento mori  (θυμήσου τον θάνατο) και καταδεικνύουν την ευρωπαϊκή κουλτούρα ως προς τον θάνατο. Ανάμεσα στις χαλκογραφίες υπάρχουν μερικά κομμάτια του Albrecht Dürer (μεταξύ αυτών και το κορυφαίο "The Four Horsemen") καθώς και μερικά ακόμη σπάνια κομμάτια, συμπεριλαμβανομένων και δύο του Edvard Munch. Ο θάνατος πάντως στο μεγάλο μέρος της συλλογής εμφανίζεται ως ο απόλυτος θριαμβευτής.

Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Hans Sebald Beham, “Death and the standing nude Woman” (ο Θάνατος και η Γυμνή Γυναίκα που Στέκεται), έργο του 1547. Αξία: 4,000–6,000$.
Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Edvard Munch, “Harpy” (Άρπυια), έργο του1899. Αξία: 6,000–8,000$.
Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
James Ensor, “Death pursuing a Flock of Humans” (ο Θάνατος Ακολουθεί ένα Κοπάδι Ανθρώπων) έργο του 1896. Αξία: 8,000–12,000$.
Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Alberto Martini, “Morte – La tragedia della forza" (Θάνατος - Η Τραγωδία της Δύναμης), έργο του 1914. Η αξία του υπολογίζεται στα 1,000–1,500$.
Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Edvard Munch, “The Women and the Skeleton” (η Γυναίκα και ο Σκελετός) έργο του 1896. Αξία: 6,000–8,000$.
Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Albrecht Dürer, “Death and the Lansquenet” ( ο Θάνατος και ο μισθοφόρος), έργο του 1510. Περίπου 4,000–6,000$.
Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Agostino Veneziano, “The Carcasse" μεταξύ 1515-25. Η αξία του υπολογίζεται στα: ,000–12,000$.
Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Ανώνυμος Ιταλός καλλιτέχνης, ““Memento mori", περίπου. 1750. Αξία: 600–800$.
Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Monogramist M (Ιταλικής Σχολής),”Death surprising a nude Woman" ( ο Θάνατος αιφνιδιάζει μια Γυμνή Γυναίκα), περίπου 1530-80. Αξία: 8,000–12,000$.
Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
William Hogarth, έργο του 1761. Η αξία του υπολογίζεται στα 600–800$.
Από τον Dürer στον Ensor: Μία συλλογή χαρακτικών που σκυθρωπά μας υπενθυμίζει τον θάνατο Facebook Twitter
Hendrick Goltzius, after Cornelis Cornelisz. Van Haarlem, “The Dragon devouring the Fellows of Cadmus” ( Ο Δράκος καταβροχθίζει τα μέλη του Κάδμου) έργο του 1588. Αξία: 3,500–4,500$.
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ