Η Ασημίνα Τζίκα, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ELVIAL, στο ΣΕΒ4GROWTH- Βιομηχανικό Συνέδριο του ΣΕΒ

Η Ασημίνα Τζίκα, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ELVIAL, στο ΣΕΒ4GROWTH- Βιομηχανικό Συνέδριο του ΣΕΒ Facebook Twitter
0

Το καίριο ζήτημα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής και της ευρωπαϊκής βιομηχανίας σε ένα πολύ απαιτητικό παγκόσμιο περιβάλλον έθιξε η Ασημίνα Τζίκα, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ELVIAL και Γενική Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Ένωσης Αλουμινίου, στην παρέμβασή της στο Βιομηχανικό Συνέδριο του ΣΕΒ. 

Εκπροσωπώντας τις γυναίκες στο τιμόνι της ελληνικής βιομηχανίας και την ELVIAL, μια επιχείρηση με σημαντικό περιφερειακό ρόλο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, τοποθετήθηκε στο βιομηχανικό συνέδριο του ΣΕΒ «Σχέδιο και τομές για το μέλλον των δυνατοτήτων μας», για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική βιομηχανία και τους τρόπους που μπορεί να ανταπεξέλθει.

Μαζί με τους Alexandre Affre, Deputy Director General, Business Europe, Joris Cocquyt, Global Head of Sales IEC LV Motors Division, ABB και Dr Dirk Didascalou, Chief Technology Officer, Digital Industries, Siemens AG ήταν στα μέλη του πρώτου κεντρικού πάνελ του βιομηχανικού συνεδρίου «Από την παγκοσμιοποίηση στη στρατηγική αυτονομία: Ποια η θέση της ΕΕ και της Ελλάδας στην παγκόσμια επενδυτική και βιομηχανική ανταγωνιστικότητα;» που συντόνισε η δημοσιογράφος Νίκη Λυμπεράκη.

Η Ασημίνα Τζίκα παρουσίασε με περιεκτικό τρόπο το νέο παγκόσμιο περιβάλλον στο οποίο καλούνται να λειτουργήσουν οι ελληνικές βιομηχανίες και τόνισε ότι οι επιχειρήσεις είναι εκείνες που πρέπει να επιδείξουν γρήγορα αντανακλαστικά - για να εξελιχθούν σε προηγμένες βιομηχανίες με σοβαρό πράσινο αποτύπωμα, να συνεισφέρουν στις τοπικές κοινωνίες και παράλληλα να παραμείνουν ανταγωνιστικές στο παγκόσμιο γίγνεσθαι.

Επίσης, εκτιμά ότι οι παράγοντες που θα καθορίσουν το μέλλον των ελληνικών επιχειρήσεων είναι πρώτα η ισχυρή βούληση και η δέσμευση των φορέων των επιχειρήσεων, η χρηματοοικονομική θωράκιση των επιχειρήσεων αυτών, ώστε να μπορούν να διαθέσουν τους αναγκαίους πόρους για την υλοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων, και το ανθρώπινο δυναμικό που θα κληθεί να υλοποιήσει αυτές τις αλλαγές. 

Υπογράμμισε ότι για να αντιμετωπιστούν με επάρκεια οι προκλήσεις, η ανταγωνιστικότητα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα όσον αφορά στις πολιτικές πράσινης μετάβασης και προστασίας του περιβάλλοντος και πρότεινε να δοθούν ισχυρά οικονομικά κίνητρα στον τομέα της ψηφιοποίησης και εν γένει του ψηφιακού μετασχηματισμού, μια διαδικασία επίπονη και μακρά σε διάρκεια, η οποία απαιτεί σημαντικά κονδύλια επένδυσης.

Η Ασημίνα Τζίκα, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ELVIAL, στο ΣΕΒ4GROWTH- Βιομηχανικό Συνέδριο του ΣΕΒ Facebook Twitter

Σε ότι αφορά τις τεχνολογίες της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης – ως ο πιο σημαντικός πυλώνας για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων – απαιτείται να ψηφιοποιηθούν όλες οι παραδοσιακές παραγωγικές λειτουργίες της βιομηχανίας και παράλληλα να δημιουργηθούν εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιούνται από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.  Ταυτόχρονα επισήμανε ότι είναι αναγκαίο να ενταχθούν σε αυτόν τον σχεδιασμό και οι υπηρεσίες που συνοδεύουν τα προϊόντα (πέρα από τα ποιοτικά και τεχνικά χαρακτηριστικά τους) προκειμένου οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες να διακριθούν διεθνώς.

Όσον αφορά τις πράσινες πολιτικές για το περιβάλλον, τόνισε ότι είναι απαραίτητο να σχεδιαστούν και να εφαρμοστούν στοχευμένα προγράμματα και δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας για την βιομηχανία, να αρθούν γραφειοκρατικά εμπόδια και να δημιουργηθούν υποδομές, ώστε κάθε επιχείρηση να μπορεί να επενδύσει στην παραγωγή καθαρής ενέργειας για την κάλυψη των δικών της αναγκών. 

Τέλος, για την εφαρμογή όλων των παραπάνω είναι απαραίτητο να εκπαιδευτεί το προσωπικό των ελληνικών βιομηχανιών. Χρειάζονται λοιπόν ευέλικτες νομοθετικές ρυθμίσεις, ώστε να είναι δυνατή η προσέλκυση τόσο εξειδικευμένου όσο και εργατοτεχνικού προσωπικού το οποίο και θα πρέπει να εκπαιδευτεί στα εργαλεία που είναι διαθέσιμα στο πλαίσιο της 4ης βιομηχανικής επανάστασης.

Η Ασημίνα Τζίκα πρότεινε εδώ την διαχείριση των πολιτικών δια βίου μάθησης και επανεκπαίδευσης του προσωπικού στις νέες δεξιότητες σε κεντρικό επίπεδο. Η μέχρι τώρα διαχείριση γίνεται στο επίπεδο της κάθε επιχείρησης ξεχωριστά με αποτέλεσμα να μην παράγεται τεχνογνωσία που να ωφελεί και να προάγει τον κλάδο και την ανταγωνιστικότητά του συνολικά.

Δείτε την παρέμβαση της Ασημίνας Τζίκα στο Βιομηχανικό Συνέδριο του ΣΕΒ:

Επιχειρείν
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαζί για τη Θεσσαλία: Η Coca-Cola στην Ελλάδα και το Global Water Partnership – Mediterranean ανακοινώνουν αντιπλημμυρικό έργο στην πόλη των Τρικάλων με την υποστήριξη του The Coca-Cola Foundation

Επιχειρείν / Αντιπλημμυρικό έργο στα Τρίκαλα από την Coca-Cola στην Ελλάδα και το Global Water Partnership – Mediterranean

Το έργο ενισχύει την κλιματική ανθεκτικότητα της πόλης και συμπληρώνει την ουσιαστική στήριξη της εταιρείας στην ευρύτερη περιοχή από την πρώτη στιγμή των καταστροφικών πλημμυρών.
THE LIFO TEAM
ΤΕΧΑΝ: Πολλαπλές διακρίσεις για τις πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στα Green Brand Awards 2024

Επιχειρείν / ΤΕΧΑΝ: Πολλαπλές διακρίσεις για τις πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στα Green Brand Awards 2024

Με πέντε βραβεία -1 Platinum, 3 Gold και 1 Silver- διακρίθηκε η ΤΕΧΑΝ στα φετινά Green Brand Awards, ξεχωρίζοντας για τις πρωτοβουλίες «Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης» & τις δράσεις της για έναν πιο «πράσινο» πλανήτη.
THE LIFO TEAM
Ελληνικός Χρυσός: Χρονιά - ορόσημο το 2023 για τη βιώσιμη ανάπτυξη και ευημερία της ΒΑ Χαλκιδικής

Επιχειρείν / Ελληνικός Χρυσός: Χρονιά - ορόσημο το 2023 για τη βιώσιμη ανάπτυξη και ευημερία της ΒΑ Χαλκιδικής

Το 2023, ήταν ακόμη ένα έτος όπου η εταιρεία απέδειξε τη συνεχή προσήλωσή της στη βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της υλοποίησης 146 έργων και δράσεων Κοινωνικής Υπευθυνότητας, συνολικού ύψους 1,73 εκατ. ευρώ.
THE LIFO TEAM
Χρυσό βραβείο και διπλή διάκριση για την καμπάνια της Affidea κατά του καρκίνου του μαστού

Επιχειρείν / Χρυσό βραβείο και διπλή διάκριση για την καμπάνια της Affidea κατά του καρκίνου του μαστού

Απέσπασε δύο βραβεία στα Influencer Marketing Awards 2024 για την καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού «Μια συνταγή για την πρόληψη».
THE LIFO TEAM