Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Η «Νταντά» είναι πάντα εδώ, λαμπερή και ζωογόνα

Δύο δεκαετίες μετά το τέλος της σειράς που την έκανε πασίγνωστη στα πέρατα της γης, η Φραν Ντρέσερ δηλώνει παρούσα και φωτογραφίζεται από τον διάσημο εικαστικό Μαουρίτσιο Κατελάν για το περιοδικό New York.

Η «Νταντά» είναι πάντα εδώ, λαμπερή και ζωογόνα

Όπως αναφέρει η (ελληνική) Wikipedia στο σχετικό λήμμα της, η Φραν Ντρέσερ (Francine Joy "Fran" Drescher, 30 Σεπτεμβρίου 1957) είναι Αμερικανίδα κινηματογραφική και τηλεοπτική ηθοποιός, κωμικός, σεναριογράφος, σκηνοθέτης τηλεόρασης, τηλεοπτική παραγωγός, συγγραφέας, ακτιβίστρια, τραγουδίστρια και πολιτική λομπίστρια. Η Ντρέσερ είναι ευρύτερα γνωστή από το ρόλο της ως Φραν Φάιν στην τηλεοπτική σειρά Τhe Nanny (Η Νταντά), 1993-1999.

«Ευρύτερα γνωστή» δεν θα πει τίποτα. Η σειρά υπήρξε απίστευτα δημοφιλής σε ολόκληρο τον πλανήτη, μετατρέποντας σε διεθνές φαινόμενο την Εβραία ηθοποιό από το Κουίνς με τη χαρακτηριστική φωνή και την ακόμα πιο χαρακτηριστική ίσως γκαρνταρόμομπα (υπάρχει ένας σχετικός λογαριασμός στο Instagram με εκατοντάδες χιλιάδες followers που λέγεται @WhatFranWore).

«Έχω την καλή τύχη να είμαι αναγνωρίσιμη», λέει η ίδια σήμερα στα 62 της (παραμένοντας ίδια κι απαράλλαχτη). «Όπου κι αν πάω στον κόσμο, μου απλώνουν κόκκινο χαλί, είναι πάντα σαν όνειρο. Καμιά φορά ακούω να λένε 'δεν μ΄ αρέσει το Παρίσι, είναι αγενής ο κόσμος. Κι εγώ τους λέω: 'Σοβαρά; Εμένα μ' έχουν σαν τον Τζέρι Λούις εκεί'». Στη Γαλλία, η Ντρέσερ είναι η «Νταντά από την κόλαση» ('Une Nounou d'Enfer'), όπως λεγόταν εκεί η σειρά και στην Ιταλία, "La Tata". Ελάχιστες άλλες σειρές έχουν προβληθεί τόσο πολύ και σε τόσα πολλά μέρη, είτε στην αυθεντική της γλώσσα, είτε ντουμπλαρισμένες είτε σε ένα σωρό εγχώριες εκδοχές (η ελληνική εκδοχή παίχτηκε από το 2003 ως το 2005 και συνεχίζει να προβάλλεται σε επαναλήψεις).

Πώς γίνεται, 21 χρόνια μετά το τέλος της «Νταντάς», να μας στοιχειώνει (με την καλή έννοια) ακόμα το έντονο και απαράμιλλα ευζωικό πνεύμα της; Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι αναζητούμε στις κωμικές σειρές των '90s έναν μπούσουλα και ένα βάλσαμο από το σύγχρονο χάος του ίντερνετ. Είναι και η προσωπικότητα τόσο του συγκεκριμένου χαρακτήρα όσο και της ίδιας της ηθοποιού που έχει εξελιχθεί σε ένα είδος γκουρού ως επιζήσασα από τον καρκίνο της μήτρας και θερμή θιασώτρια της χρήσης μαριχουάνας ως παυσίπονο και παυσίλυπο.

«Δεν επρόκειτο ποτέ να έχω την καριέρα της Μέριλ Στριπ», επρόκειτο να έχω την καριέρα της Φραν Ντρέσερ, και αυτό ακριβώς έκανα», λέει σήμερα η ηθοποιός που ξεκίνησε την καριέρα της στη μεγάλη οθόνη ρωτώντας τον Τζον Τραβόλτα στην ταινία 'Πυρετός το Σαββατόβραδο', «είσαι τόσο καλός στο κρεβάτι όσο στην πίστα;»
Στη συνέχεια, περιπλανήθηκε σε διάφορες παραγωγές στο σινεμά (χαρακτηριστικός ο ρόλος της στην ταινία 'This is Spinal Tap') και στην τηλεόραση, μέχρι να πάρει το «πράσινο φως» η 'Νταντά' το 1993.

Η προσωπική της ζωή όμως δεν ήταν πάντα ακριβώς σαν σενάριο πρόσχαρης ρομαντικής κομεντί. «Ήμουν πάντα απόλυτα ειλικρινής με τα προσωπικά μου», λέει, αναφερόμενη στις δύο αυτοβιογραφίες που έχει γράψει, η δεύτερη εκ των οποίων με τίτλο "Cancer Schmancer" εστιάζει κυρίως στη μάχη της κατά του καρκίνου. Έκανε δύο αποτυχημένους γάμους, ο δεύτερος εκ των οποίων ήταν με τον Shiva Ayyadurai, γνωστός ως entrepreneur σύγχρονης τεχνολογίας αλλά και για την δήλωση του ότι αυτός υπήρξε ο εφευρέτης του email.

Αυτόν τον καιρό εμφανίζεται σε μια νέα οικογενειακή τηλεοπτική σειρά με τίτλο 'Indebted'. Όχι ότι έχει ανάγκη τα χρήματα – το μερίδιό της από τα δικαιώματα της αιώνιας προβολής της 'Ννταντάς' ανά τον πλανήτη, την έχουν κάνει πλούσια. «Μ' αρέσει πολύ να δουλεύω, αλλά δεν έχω ανάγκη από λεφτά», παραδέχεται και η ίδια. «Κι όταν δεν χρειάζεσαι τα λεφτά ή την καταξίωση, χάνεται πάντα λίγη από τη φλόγα που έχεις στα σωθικά».

Με στοιχεία από το New York