Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Η Τίπι Χέντρεν ισχυρίζεται ότι ο Χίτσκοκ την παρενοχλούσε σεξουαλικά

Έστω και αργά, η πρωταγωνίστρια της καλτ ταινίας του "Τα πουλιά", αποκαλύπτει όσα συνέβαιναν στα παρασκήνια των γυρισμάτων τη δεκαετία του '60

Η Τίπι Χέντρεν ισχυρίζεται ότι ο Χίτσκοκ την παρενοχλούσε σεξουαλικά
9 Mαΐου 1963: Ο Άφρεντ Χίτσκοκ και η Τίπι Χέντρεν μαζί στις Κάννες μετά την πρεμιέρα της ταινίας "Τα Πουλιά". Φωτο:Keystone/Getty Images

Κάτι περισσότερο από "μούσα" του: εμμονή του. Αυτό ισχυρίζεται ότι υπήρξε για τον πατέρα των ψυχολογικών θρίλερ, Άλφρεντ Χίτσκοκ, η Τίπι Χέντρεν. Η πρωταγωνίστρια της κορυφαίας, καλτ ταινίας του "Τα πουλιά", στην τελευταία αυτοβιογραφία της με τίτλο "Tippi" περιγράφει τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη από τον σκηνοθέτη, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων δύο από τις ταινίες που σε όλες κι όλες πρωταγωνίστησε. 

Το 1963 γύρισαν μαζί τα "Πουλιά" και το 1964 τη "Marnie" και σύμφωνα με τα όσα η ηθοποιός αποκάλυψε στη "New York Post", η ανάρμοστη συμπεριφορά του Χίτσκοκ εκδηλώθηκε στα γυρίσματα της πρώτης ταινίας και κλιμακώθηκε σε αυτά της δεύτερης. 

Μια μέρα εμφανίστηκε μπροστά της και άρχισε να βάζει τα χέρια του παντού πάνω στο σώμα της. "Ήταν σεξουαλική επίθεση. Ήταν διεστραμμένο όλο αυτό", έχει γράψει χαρακτηριστικά στην αυτοβιογραφία της η ηθοποιός.

"Ακόμη κι αν μιλούσε με ανθρώπους του συνεργείου στην άλλη άκρη της αίθουσας, με κάρφωνε με ένα παγερό, ανέκφραστο βλέμμα, αν έβλεπε ότι απλώς μιλούσα με κάποιον άλλον άντρα", λέει η ηθοποιός και αποκαλύπτει ότι αυτού του είδους η συμπεριφορά άρχισε να κλιμακώνεται, όταν ο Χίτσκοκ έδινε εντολή στον σοφέρ του να πάει μέχρι το σπίτι της, για να ελέγξει αν ήταν εκεί. Έφτασε στο σημείο ακόμη και να ζητήσει ανάλυση του γραφικού της χαρακτήρα, ενώ κάποια στιγμή της ζήτησε να τον αγγίξει. 

O Xίτσκοκ γυρίζοντας τα «Πουλιά»

Κάποτε προσπάθησε ακόμη και να την αναγκάσει να τον φιλήσει στο πίσω κάθισμα μιας λιμουζίνας, κάτι που η ίδια περιγράφει ως μία "απαίσια, απαίσια στιγμή". Παρ' όλ' αυτά προτίμησε να μην αποκαλύψει τίποτα τότε, ακριβώς "επειδή η παρενόχληση και η εμμονική συμπεριφορά ήταν όροι που δεν υπήρχαν" τη δεκαετία του '60. "Ποιος από τους δυο μας θα εμφανιζόταν πιο αξιόπιστος στα κινηματογραφικά στούντιο της εποχής εκείνης; Εγώ ή αυτός;", αναρωτιέται.

Μερικούς μήνες αργότερα, στα γυρίσματα της ταινίας "Marnie",η Χέντρεν υποστηρίζει ότι ο Χίτσκοκ έφτασε στο σημείο να εγκαταστήσει μία κρυφή πόρτα, που συνέδεε το καμαρίνι της με το γραφείο του. Μια μέρα εμφανίστηκε μπροστά της και άρχισε να βάζει τα χέρια του παντού πάνω στο σώμα της. "Ήταν σεξουαλική επίθεση. Ήταν διεστραμμένο όλο αυτό", έχει γράψει χαρακτηριστικά στην αυτοβιογραφία της η ηθοποιός. "Όσο πιο σκληρά τον απέφευγα, τόσο πιο επιθετικός γινόταν. Το έκανα προσωπική μου αποστολή από τότε: ότι μπορεί ο Χίτσκοκ να κατέστρεψε την καριέρα μου, αλλά δεν του έδωσα το δικαίωμα να καταστρέψει τη ζωή μου".

Μετά τη "Marnie", οι δυο τους δεν συνεργάστηκαν ποτέ ξανά, σε καμία ταινία και ο Χίτσκοκ πέθανε το 1980 από νεφρική ανεπάρκεια. Όσο για τη Χέντρεν δεν είναι η πρώτη φορά που επιτίθεται στον Χίτσκοκ κάνοντας λόγο για την ανάρμοστη συμπεριφορά του. Έχει μιλήσει ξανά γι' αυτήν σε αρκετές συνεντεύξεις της, ενώ η ταινία "The Girl" του 2012, από το ΗΒΟ περιγράφει ακριβώς αυτό: την εμμονή του Χίτσκοκ μαζί της. 

O Xίτσκοκ, η Τίπι Χέντρεν και ο Σον Κόνερι στα γυρίσματα της ταινίας "Marnie"