Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Η Γαλλία δανείζει στη Βουλή των Ελλήνων μια πολύτιμη ταπισερί, αντίγραφο του έργου του Ραφαήλ «Η Σχολή των Αθηνών»

Πρόκειται για ένα μακρόχρονο δάνειο από τη Γαλλική Εθνοσυνέλευση για τους εορτασμούς των 200 χρόνων από την Επανάσταση.

Στη Βουλή των Ελλήνων μια πολύτιμη ταπισερί, αντίγραφο του έργου του Ραφαήλ «Η Σχολή των Αθηνών»

Στην Αθήνα, τη Δευτέρα, στο περιστύλιο της Βουλής των Ελλήνων θα αποκαλυφθεί μια ταπισερί με μεγάλη συμβολική και πανανθρώπινη αξία.

Πρόκειται για την ταπισερί του έργου «Η Σχολή των Αθηνών» του Ραφαήλ, ένα μεταγενέστερο αντίγραφο αυτής που υπάρχει στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση και είναι αναρτημένη πίσω από το Προεδρείο.

Η συγκεκριμένη, που έχει φτάσει στην Αθήνα, είναι μικρότερου μεγέθους από αυτήν, που έχει πλάτος 9 μέτρα και ύψος 4 μέτρα, και θα είναι ένα μακροχρόνιο δάνειο στη Βουλή των Ελλήνων για τα τον εορτασμό των 200 ετών της Ελληνικής Επανάστασης, του οποίου το πλήρες πρόγραμμα θα ανακοινωθεί τη Δευτέρα.

Η ταπισερί πίσω από το Προεδρείο της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης είναι ένας εθνικός θησαυρός της Γαλλίας και ένα αριστούργημα τέχνης. Η ανάθεση της ύφανσης έγινε από τον Λουδοβίκο 15ο, ο οποίος ήθελε να κάνει τη Γαλλία μια νέα αναγεννησιακή Ιταλία, και πραγματοποιήθηκε μεταξύ του 1734 και του 1737 μετά από ένα σχέδιο σε χαρτόνι του Valentin de Boulogne, εμπνευσμένο από τις διάσημες τοιχογραφίες του Ραφαήλ στην αίθουσα του Βατικανού, που έγιναν από το 1508 έως το 1511.

Η συγκεκριμένη, η «Σχολή των Αθηνών», έγινε μετά από αίτημα του Πάπα Ιούλιου Β', που ήθελε να συγκεντρώσει τις μεγάλες προσωπικότητες της αρχαίας σκέψης και φιλοσοφίας σε μια συνέλευση. Εμφανίζονται ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης, ο Επίκουρος, ο Σωκράτης ή ο Διογένης. Αλλά ο ζωγράφος ανέμειξε και προσωπικότητες της εποχής του και κάτω από χαρακτηριστικά αρχαίων βλέπουμε τον Μιχαήλ Άγγελο και τον Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Η «Σχολή των Αθηνών» δημιουργήθηκε μεταξύ των ετών 1510 και 1511, όταν ο διάσημος καλλιτέχνης προσλήφθηκε για να διακοσμήσει τις μετέπειτα γνωστές ως «Αίθουσες του Ραφαήλ» στο Αποστολικό Παλάτι του Βατικανού. Βρίσκεται στο δεύτερο δωμάτιο που διακόσμησε ο καλλιτέχνης και είναι χρονικά η δεύτερη τοιχογραφία που ολοκλήρωσε, με πρώτη την «Έριδα περί τη Θεία Ευχαριστία» στον ακριβώς απέναντι τοίχο του δωματίου. Η «Σχολή των Αθηνών» θεωρείται το «αριστούργημα του Ραφαήλ και η τέλεια ενσάρκωση του κλασικού πνεύματος της ύστερης αναγέννησης».