Στο μυθιστόρημα Die Klavierspielerin της Ελφρίντε Γέλινεκ, που μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη από τον Μίχαελ Χάνεκε με τον τίτλο «Η Δασκάλα του Πιάνου», η βραβευμένη με Νόμπελ Αυστριακή συγγραφέας καθρεφτίζει την αφανή βία της καθημερινότητας.
Ξεκινώντας από την παθολογική σχέση μιας καταπιεστικής μητέρας με την υποταγμένη πιανίστα κόρη της, η Γέλινεκ διεισδύει χωρίς συναισθηματισμούς τόσο στη γυναικεία ψυχοσύνθεση όσο και στις υποκριτικές σχέσεις μιας μικροαστικής κοινωνίας, καταδεικνύοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο.
Η ήδη ζοφερή ατμόσφαιρα φτάνει σε ασφυκτικά επίπεδα όταν εισβάλει στην ιστορία ο άνδρας - καταλύτης με τη μορφή ενός μαθητή πιάνου. Καθώς δασκάλα και μαθητής παρασύρονται σε έναν ιλιγγιώδη στρόβιλο, η Γέλινεκ ζωγραφίζει την εικόνα μιας γυναίκας που βυθίζεται στην ανεξέλεγκτη δύναμη της αυτοκαταστροφής.
Η γραφή της Γέλινεκ, αναλυτική και ταυτόχρονα αποσπασματική, φέρνει στο φως εναλλασσόμενα και συχνά αλληλοσυγκρουόμενα συναισθήματα και σκέψεις - φοβίες, φετίχ, φαντασιώσεις – και αποτυπώνει το συνειδησιακό υπόστρωμα του σύγχρονου ανθρώπου.