Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ψηφιακό Κανάλι Ιδρύματος Ωνάση: Καραθάνος, Λυγίζος κ.α. στο νέο πρόγραμμα της εβδομάδας

Στην έκτη εβδομάδα προβολών έρχεται ο Βυσσινόκηπος με το βλέμμα του Νίκου Καραθάνου, η φάρσα Room Service σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου και πολλά άλλα.

Ψηφιακό Κανάλι Ιδρύματος Ωνάση: Καραθάνος, Λυγίζος κ.α. στο νέο πρόγραμμα της εβδομάδας

Για έκτη εβδομάδα, το ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube παρουσιάζει αρχειακές και νέες παραγωγές από το ευρύ φάσμα των δράσεών του. Αυτή την εβδομάδα το πρόγραμμα έχει: από Νίκο Καραθάνο μέχρι Χένρι Ρόλινς, Έκτορα Λυγίζο κ.α.

Την Παρασκευή 8 Μαΐου, στις 21:00 έρχεται, σε YouTube live πρεμιέρα, ένας εφευρετικός θίασος που εξωθείται στα όρια τού σωματικού θεάτρου και της ακραίας περφόρμανς, στην ξέφρενη φάρσα Room Service των John Murray/Allen Boretz, σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου, ενώ την Κυριακή 10 Μαΐου τη σκυτάλη του YouTube Live παίρνει μια «κωμωδία, στιγμές στιγμές μάλιστα φάρσα», όπως χαρακτηριστικά έγραφε ο συγγραφέας του έργου: ο Βυσσινόκηπος του Άντον Τσέχοφ, με το τρυφερό βλέμμα του Νίκου Καραθάνου και το ταλέντο εξαίρετων ηθοποιών.

Την Τετάρτη 13 Μαΐου, στις 21:00, θα προβληθεί η ταινία της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη, Yellow Fieber. Μια YouTube live πρεμιέρα, για μια Αθήνα που καλύπτεται από κίτρινη σκόνη και μετατρέπεται σε δάσος από φοίνικες.

Έως τις 14 Μαΐου μπορούμε να παρακολουθήσουμε την παράσταση του Άρη Μπινιάρη που βάζει στην «πρίζα» τις Βάκχες, με τη ροκ μουσική να ηλεκτρίζει τον ποιητικό λόγο του Ευριπίδη, έως τις 16 Μαΐου προβάλλεται το XENOS του Akram Khan, το τελευταίο σόλο στην καριέρα του σπουδαίου χορογράφου με μια δημιουργική ομάδα πολλών αστέρων, ενώ παρατείνεται έως τις 17 Μαΐου η προβολή για τις διαπολιτισμικές Τρωάδες του Ευριπίδη από το Αρχαίο Θέατρο των Δελφών, με τη μοναδική ματιά του Θεόδωρου Τερζόπουλου.

Ένας εφευρετικός θίασος που εξωθείται στα όρια τού σωματικού θεάτρου και της ακραίας περφόρμανς, στην ξέφρενη φάρσα Room Service. Φωτο: Σταύρος Πετρόπουλος

Από την Παρασκευή 8 Μαΐου, ο Κυριάκος Χατζηιωάννου μας συντροφεύει με μια ακατάλληλη για ανηλίκους, πολυμορφική παράσταση, «ωδή» στον έρωτα ή σε ό,τι απέμεινε από αυτόν σε ταραγμένους καιρούς, με το Erotikon / Higher States, part 3. Η Georgia Spiropoulos εμπνέεται από το «λάθως», έτσι όπως το βλέπαμε γραμμένο στους τοίχους της Αθήνας, και παρουσιάζει το eror (The pianist), σε μια άδεια από κατοίκους πόλη, με μοναδικό επιζώντα έναν πιανίστα, που επαναλαμβάνει επίμονα τη χαρακτηριστική λέξη.

Αν αναρωτιέστε πόσο εικονική είναι η πραγματικότητά μας και ποιες ιστορίες αξίζει να ειπωθούν, δείτε το Mixed Realities, το ντοκιμαντέρ που ετοίμασε η Στέγη από το masterclass το οποίο πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2019, σε συνεργασία με το New Museum της Νέας Υόρκης.

Αν, πάλι, θέλετε να μάθετε πόσοι μαθητές χρειάζονται για να ταρακουνήσουν μια σκηνή, δείτε το ντοκιμαντέρ για το Dancing to Connect, όπου έφηβοι από σχολεία της Καλαμάτας μιλούν με το σώμα, σκέφτονται με την καρδιά και έρχονται κοντά μέσα από έναν χορό τολμηρό όσο κι οι ίδιοι, τον Μάρτιο του 2020 στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, λίγες μέρες πριν από το lockdown.

Το Αρχείο Καβάφη συνεχίζει να μας εμβαπτίζει στον μοναδικό κόσμο του Αλεξανδρινού ποιητή Κωνσταντίνου Καβάφη, με το πρόγραμμα Επτά Ποιήματα, Επτά Μαθήματα, όπου η ανάλυση ενός ποιήματος κάθε φορά (αυτή την εβδομάδα παρουσιάζεται το «Επάνοδος από την Ελλάδα») μετατρέπεται σε μια εκ βαθέων συζήτηση για την καβαφική ποίηση, ενώ στην Ωνάσειο Βιβλιοθήκη ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης αναλύει πώς εξελίσσεται διαχρονικά η έννοια της βιβλιοθήκης ως θεμελιακή επινόηση του Δυτικού Πολιτισμού, σε αφήγηση της ηθοποιού Λένας Παπαληγούρα, στη διάλεξη Mobilis in Mobile: Η Βιβλιοθήκη ως υπέρτατο τέρας του δυτικού φαντασιακού.

Erotikon / Higher States, part 3. Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

Ο Στέφανος Τσιβόπουλος, με τη μικρού μήκους ταινία του, WeAntigone, δείχνει πως η Αντιγόνη είναι μια μορφή πέρα από κατηγοριοποιήσεις, παράδειγμα προς μίμηση της αντίστασης, στρέφοντας τον φακό του στη ζωή ενός 25χρονου Αμερικανού. Η ταινία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του φεστιβάλ Antigone Now του Onassis USA, το 2016.

Την ίδια εβδομάδα, θα μας απασχολήσει ένας άλλος μύθος, αυτός του Νάρκισσου, με ένα podcast που δημιουργήθηκε για το φεστιβάλ Narcissus Now στο Onassis USA το 2015, στο οποίο μιλάει ο Καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας και Κλασικών Σπουδών στο Institute for Advanced Study του Πανεπιστημίου Princeton, Άγγελος Χανιώτης.

Και τέλος, ο Διευθυντής του Ιδρύματος Ωνάση στο Λος Άντζελες (OLA) και επί σειρά ετών οικοδεσπότης των διάσημων συνεντεύξεων στη New York Public Library, Paul Holdengräber, παρουσιάζει τη συνομιλία του με το αδιαμφισβήτητο είδωλο της πανκ κουλτούρας, μουσικό και περφόρμερ, μεταξύ άλλων, Henry Rollins, στο πλαίσιο του “The Quarantine Tapes”, δηλαδή των 20λεπτων συζητήσεών του με διάφορους καλεσμένους για το πώς βιώνουν οι ίδιοι την παγκόσμια πανδημία και το social distancing.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.onassis.org