Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Διερευνώντας τα όρια του φύλου

Στις 27 Σεπτεμβρίου εγκαινιάστηκε στο New Museum η Trigger, μία έκθεση πολυμέσων που διερευνά την έννοια του φύλου στην σύγχρονη κουλτούρα μας.

Διερευνώντας τα όρια του φύλου

Μία σημαντική νέα έκθεση που διερευνά την έννοια του φύλου στην σύγχρονη κοινωνία εγκαινιάστηκε χτες στο New Museum της Νέας Υόρκης. Η έκθεση που τιτλοφορείται Trigger: Gender as a Tool and a Weapon παρουσιάζει το έργο πρωτοπόρων καλλιτεχνών που υπερβαίνουν τα όρια της δυαδικότητας του φύλου και υιοθετούν πιο «ρευστές και συνεκτικές εκφράσεις» ταυτότητας. Παρουσιάζονται περισσότεροι από 40 καλλιτέχνες που δημιουργούν χρησιμοποιώντας διάφορα μέσα όπως, φιλμ, βίντεο, περφόρμανς, ζωγραφική, γλυπτική και φωτογραφία. Μεταξύ αυτών είναι οι ανερχόμενοι Sable Elyse Smith και Paul Mpagi Sepuya, οι ακτιβιστές Vaginal Davis και Nancy Brooks Brody, καθώς και πιο γνωστοί καλλιτέχνες όπως οι Josh Faught και Reina Gossett. 

«Φαίνεται ότι η έννοια του φύλου αποτελεί το επίκεντρο κάθε συζήτησης στον πολιτισμό μας και αυτό είναι κάτι πραγματικά πολωτικό», λέει η Johanna Burton, επιμελήτρια της έκθεσης. «Ωστόσο, όταν προσπαθείς να μιλήσεις γι' αυτό προκαλείς σύγχυση». Πολλοί από τους καλλιτέχνες που προσέγγισε επέμεναν ότι η τέχνη τους δεν σχετίζεται με το φύλο - ωστόσο, όλοι επιλέχθηκαν για το πώς το χρησιμοποιούν ως φίλτρο για να κοιτάξουν σε όλα τα άλλα. Τα έργα τους έχουν τόσο καλλιτεχνική όσο και πολιτική χροιά χωρίς να εκφράζουν απαραίτητα κάποια συγκεκριμένη άποψη, σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα εκφράζουν θέσεις παραγωγικά αντιφατικές. 

Η Trigger: Gender as a Tool and a Weapon θα είναι ανοιχτή για το κοινό μέχρι τις 21 Ιανουαρίου 2018.

Troy Michie, La Bicicleta, 2015. Photo: Courtesy of the Artist
Christina Quarles, We Gunna Live With Water Fer Tha Resta Our Lives, 2017. Courtesy the artist and David Castillo Gallery, Miami
Troy Michie, Arroyo, 2015. Courtesy the artist
Tschabalala Self, Loner, 2016. Courtesy the artist and Thierry Goldberg, New York
Christina Quarles, Butt Hidden in Lacy Groves (Hell Must Be a Pretty Place, Fire n’ Brimestone Allright…), 2017. Courtesy the artist and David Castillo Gallery, Miami
Paul Mpagi Sepuya, Darkroom Mirror (0X5A1531), 2017. Courtesy the artist and Yancey Richardson, New York
Simone Leigh, Queen Bee, 2008–2012. Courtesy the artist and Luhring Augustine, New York
Troy Michie, Nobody Knows My Name, 2015. Courtesy the artist
Tschabalala Self, Floor Dance, 2016. Courtesy the artist and Thierry Goldberg, New York
Tuesday Smillie, Street Transvestites, 2015. Courtesy the artist