Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Μετά το «όχι» της Ελλάδας, η Σικελία καλεί τον Gucci και προσφέρει τους αρχαιοελληνικούς ναούς της

«Έχουμε και εμείς ελληνικούς ναούς, ο οίκος Gucci ας έρθει, λοιπόν, εδώ» λέει η πόλη του Ακράγαντα

Μετά το «όχι» της Ελλάδας, η Σικελία καλεί τον Gucci και προσφέρει τους αρχαιοελληνικούς ναούς της

Πέρυσι η εταιρία Google νοίκιασε για ένα απόγευμα τον αρχαιολογικό χώρο του Ακράγαντα της Σικελίας για να διοργανώσει δείπνο με καλεσμένους γνωστούς ανθρώπους το διεθνούς χρηματοοικονομικού χώρο, ενώ δεν έλειψαν και διάσημοι όπως οι Αντζελίνα Τζολί και Σαρλίζ Θερόν. Για την «παραχώρηση» η Google κατέβαλε συνολικά το χρηματικό ποσό των 100.000 ευρώ.

Τώρα, μετά και την άρνηση της Ελλάδας να διαθέσει την Ακρόπολη για επίδειξη μόδας διάρκειας 15 λεπτών του οίκου Gucci απορρίπτοντας κατά τη φημολογία ένα ποσό 20πλάσιο από όσα πήρε το 2016 ο Ακράγαντας, ο διευθυντής της Κοιλάδας των Ναών (Valle dei Templi) Τζουζέππε Παρέλλο αποφάσισε να καλέσει τον οίκο μόδας να οργανώσει επίδειξη στους αρχαιοελληνικούς ναούς της.

«Έχουμε και εμείς ελληνικούς ναούς, ο οίκος Gucci ας έρθει, λοιπόν, εδώ», δήλωσε ο ίδιος στην εφημερίδα La Repubblica. Κατά την άποψή του «μια τέτοια πρωτοβουλία θα είχε θετικό αντίκτυπο και για την όλη εικόνα της περιοχής». Ο Τζ. Παρέλλο αποσαφηνίζει ωστόςο ότι «μόνον παιδιά και σχολεία μπαίνουν δωρεάν στον αρχαιολογικό χώρο με τον ναό της Ήρας και της Ομόνοιας» και πως «όλοι οι υπόλοιποι θα πρέπει να πληρώσουν, και να πληρώσουν πολύ». «Αν πρόκειται για ενδιαφέρουσες και χρήσιμες πρωτοβουλίες, οι πόρτες μας είναι ανοικτές. Η προβολή είναι εγγυημένη, τόσο για εμάς όσο και για όποιον φιλοξενείται», σημειώνει ο υπεύθυνος της Κοιλάδας των Ναών της Σικελίας.

Βέβαια, όπως προσθέτει υπάρχουν και ορισμένες προϋποθέσεις σχετικά την επίδειξη μόδας, στις οποίες θα πρέπει δυνητικά να συμμορφωθεί ο διάσημος οίκος μόδας σε περίπτωση που δεχθεί. «Οι απαιτήσεις μας είναι απόλυτος σεβασμός στο χώρο και η δυνατότητα να μπορεί το κοινό να επισκεφθεί την Κοιλάδα των Ναών πριν και μετά την επίδειξη. Και μετά, φυσικά, υπάρχει και ο παράγοντας διακόσμηση, αλλά προφανώς η αισθητική του οίκου Gucci είναι εγγύηση: Λέω, θεωρητικά, πως αν κάποιος άλλος μας το ζητούσε, μια πορνοστάρ για παράδειγμα, δεν θα δεχόμασταν αλλά για έναν οίκο τέτοιου βεληνεκούς δεν υπάρχουν αμφιβολίες» καταλήγει. 

Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης -συμπεριλαμβανομένης της La Repubblica της τηλεόρασης της RAI - θέλησαν να επαινέσουν την ελληνική απόφαση να μην διατεθεί η Ακρόπολη για επίδειξη μόδας χαρακτηρίζοντάς την «επίδειξη υποδειγματικής εθνικής υπερηφάνειας, παρόλο που η Ελλάδα αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες».

* Με πληροφορίες από La Repubblica και ΑΠΕ- ΜΠΕ