Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Λύθηκε το μυστήριο ενός χαμένου πίνακα του Μαγκρίτ - Βρέθηκε και το τελευταίο κομμάτι του

Ο καλλιτέχνης είχε καταστρέψει τον πίνακα, τον είχε κόψει σε κομμάτια και είχε ξαναζωγραφίσει σε αυτά

Λύθηκε το μυστήριο ενός χαμένου πίνακα του Μαγκρίτ - Βρέθηκε και το τελευταίο κομμάτι του

Το χαμένο, τελευταίο τμήμα ενός πίνακα του Βέλγου σουρεαλιστή ζωγράφου, Ρενέ Μαγκρίτ, βρέθηκε κρυμμένο κάτω από ένα άλλο έργο του που φιλοξενείται σε ένα μουσείο των Βρυξελλών.


Το τέταρτο τμήμα του πίνακα «La Pose Enchantee», που φιλοτέχνησε ο Μαγκρίτ το 1927, εικονίζει δύο γυναίκες που στηρίζονται σε κίονες. Ο σουρεαλιστής καλλιτέχνης είχε καταστρέψει τον πίνακα, τον είχε κόψει σε κομμάτια και ξαναζωγράφισε σε καθένα από αυτά. Στον καμβά του τελευταίου ζωγράφισε μεταξύ 1935-36 το έργο «Ο Θεός δεν είναι άγιος».


Το Βασιλικό Μουσείο Καλών Τεχνών του Βελγίου, συνεργάστηκε με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Αρχαιομετρίας στο Πανεπιστήμιο της Λιέγης για να ανακαλύψει, χάρη στην τεχνική της ακτινολογικής απεικόνισης, αυτό το τελευταίο, χαμένο κομμάτι του παζλ.

 


«Οι ακτίνες Χ μας επέτρεψαν να δούμε τι βρίσκεται κάτω από τον πίνακα», εξήγησε ο Ντέιβιντ Στρίβεϊ, καθηγητής στο πανεπιστήμιο της Λιέγης. «Ήταν έκπληξη, φυσικά, να βρούμε το τελευταίο κομμάτι του La Pose Enchantee αλλά είναι συνηθισμένο να διαπιστώνουμε διάφορες τεχνικές, με αυτού του είδους την τεχνολογία», πρόσθεσε.

a) Ρενέ Μαγκρίτ, The Portrait, 1935, , MoMA, Νέα Υόρκη b) Ρενέ Μαγκρίτ, God is not a Saint, 1935-36, Βασιλικό Μουσείο Καλών Τεχνών του Βελγίου, Βρυξέλλες, c) Ρενέ Μαγκρίτ, The Red Model, 1935, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Στοκχόλμηd) Ρενέ Μαγκρίτ, The Human Condition, Μουσείο του κάστρου του Νόργουιτς, Βρετανία


Ο Μαγκρίτ έκοψε σε κομμάτια τον πίνακα «La Pose Enchantee» το 1932 και ξαναχρησιμοποίησε τον καμβά για να ζωγραφίσει από πάνω άλλα έργα, πιθανότατα για να κάνει οικονομία. Το πρώτο κομμάτι βρέθηκε το 2013 κάτω από τον πίνακα «Το πορτρέτο» (1935) που βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Τα δύο επόμενα βρέθηκαν κατόπιν στη Στοκχόλμη και στο μουσείο του κάστρου του Νόργουιτς στη Βρετανία.


Ο Μαγκρίτ «είναι πολύ σημαντικός ζωγράφος της σύγχρονης εποχής» και «μας δίνει μεγάλη χαρά να δουλεύουμε πάνω στο έργο του και να κατανοούμε πώς το φιλοτέχνησε», πρόσθεσε ο Στρίβεϊ.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/Reuters/AFP