Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική

Η Γιαπωνέζα ζωγράφος μιλά στο LIFO.gr και παρουσιάζει 27 πίνακες που αποθεώνουν την γυναικεία ομορφιά

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική

  «Που βρίσκεται η θλίψη στα πολύχρωμα έργα της Arisa Nakahara;», αναρωτήθηκα όταν διάβασα την απάντηση της στη συνέντευξη που παραχώρησε στο LIFO.gr για τον φόβο του θανάτου που τον μετέτρεψε σε ενέργεια για την ζωγραφική. Παρατήρησα αυτή την θλίψη στα μάτια μερικών γυναικών στους γεμάτους λουλούδια και πεταλούδες πίνακες της. Αυτό τους έκανε ακόμα περισσότερο όμορφους στα μάτια μου.

— Πες μας λίγα πράγματα για εσένα και το μέρος στο οποίο μεγάλωσες

Ζω στην Ιαπωνία, στην πόλη Iwatsuki , στο νομό Saitama. Η πόλη είναι διάσημη για την Ιαπωνική κούκλα. Εδώ υπάρχουν επίσης πολλοί τεχνίτες. 

Γιατί έγινες καλλιτέχνης;

Μου άρεσε να ζωγραφίζω από τότε που ήμουν παιδί. Μπορούσα να φανταστώ την εικόνα ή το σχήμα και μετά να το σχεδιάσω. Είχε πλάκα. Όμως, με την εξάσκηση και προσπαθώντας να προσαρμόσω αυτό που έφτιαχνα στο χαρτί με αυτό που είχα στο κεφάλι μου, έκανα τον χρόνο να περνά γρήγορα, και είμαι εδώ σήμερα. Έτσι ήθελα να ζωγραφίζω όχι μόνο για χόμπι, αλλά σαν κανονική δουλειά.

Ήμουν φοβισμένη με τον θάνατο. Όμως σταμάτησα να ξοδεύω τον χρόνο μου σκεφτόμενη αυτά που με φοβίζουν. Αποφάσισα να βάλω όλη μου την ενέργεια και τον χρόνο στην ζωγραφική που αγαπώ... Φωτογραφία: Arisa Nakahara

Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

Θυμάμαι καθαρά τα πυροτεχνήματα, σε ένα καλοκαιρινό φεστιβάλ , που είδα για πρώτη φορά στη ζωή μου. Εντυπωσιάστηκα από την λάμψη στον σκοτεινό ουρανό και από τον ήχο που δεν είχα ξανακούσει. Ποτέ δεν θα ξεχάσω την εικόνα των πυροτεχνημάτων να ανεβαίνουν ψηλά, να σκάνε σαν τεράστιο λουλούδι και να χάνονται σε ένα δευτερόλεπτο.

Θα χαρακτήριζες την δουλειά σου ως φεμινιστική και γιατί;

Ο λόγος για τον οποίο ζωγραφίζω μια γυναίκα είναι γιατί είναι το καλύτερο θέμα για εμένα. Ζωγραφίζω πολλά θέματα και αντικείμενα, όμως πιστεύω ότι πάνω σε αυτό το μοτίβο εκφράζω καλύτερα τις σκέψεις και τις ιδέες μου. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο που να έχω στο μυαλό μου για τη γυναίκα που ζωγραφίζω. Ζωγραφίζω τη γυναίκα σαν λουλούδι και σαν σύμβολο της ζωής.

Πες μας λίγα πράγματα για το λεύκωμα "Yunareba Hana"

"Yunareba Hana" σημαίνει "Speaking of example, it is a flower". Ζωγραφίζω αρκετά λουλούδια. Το λουλούδι είναι όμορφο όχι μόνο όταν ανθίζει, αλλά και όταν είναι μπουμπούκι ή άνθος. Ακόμα και τη στιγμή που πεθαίνει, πιστεύω ότι ξεκινά για αυτό μια νέα ζωή. Πιστεύω ότι οι άνθρωποι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν το οτιδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή άσχετα από την ηλικία τους. Βάζω τη σκέψη μου σε κάθε πίνακα που δημιουργώ. Η συλλογή των έργων μου έγινε βιβλίο όπου κάποιος μπορεί να αναζητήσει τα πιστεύω μου στον πυρήνα του κάθε πίνακα.

Ο λόγος για τον οποίο ζωγραφίζω μια γυναίκα είναι γιατί είναι το καλύτερο θέμα για εμένα.Ζωγραφίζω την γυναίκα σαν λουλούδι και σαν σύμβολο της ζωής...


Πες μας λίγα πράγματα για τη συνεργασία σου με την LeeCooper και το πώς σε βοήθησε να προωθήσεις την δουλειά σου.

Κάθε φορά που κάνω μια συνέντευξη, πάντοτε αισθάνομαι τη σημασία του ενθουσιασμού για αυτό που θα ήθελα να πω. Μιλώντας, το μυαλό μου οργανώνει αυτά που αισθάνομαι μέσα μου, έπειτα πρέπει να δω τον τρόπο που έχω ανάγκη για να προχωρήσω παρακάτω.

Πιστεύεις ότι ένας καλλιτέχνης έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία;

Ναι, όμως για να είμαι ειλικρινής, εξακολουθώ να μην γνωρίζω τι μπορώ να κάνω. Για εμένα, το να ζωγραφίζεις σημαίνει να ζεις δύσκολα. Ήμουν φοβισμένη με τον θάνατο. Όμως σταμάτησα να ξοδεύω τον χρόνο μου σκεφτόμενη αυτά που με φοβίζουν. Αποφάσισα να βάλω όλη μου την ενέργεια και τον χρόνο στην ζωγραφική που αγαπώ. Η ζωγραφική θα είναι μια απόδειξη ότι έζησα σε αυτό τον κόσμο. Θα ήθελα να εξακολουθήσω να ψάχνω τον ρόλο μου στην κοινωνία μέσω της ζωγραφικής.

Μια λίστα με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;

1.

Aubrey Vincent Beardsley


Πιθανόν ήμουν στις πρώτες τάξεις του γυμνασίου, όταν γνώρισα την δουλειά του. Μου προκάλεσε έκπληξη το πώς η καμπύλη και η γραμμή δημιουργούσαν όμορφους κόσμους στο χαρτί χωρίς χρώμα. Η δυναμική της σύνθεσης είναι ο λόγος που με τραβάει η δουλειά του.

2.

Gustav Klimt

Ο ερωτισμός με τον οποίο ο Klimt ζωγραφίζει είναι εκλεπτυσμένος και δίνει σε κάθε έργο του μια σύντομης διάρκειας ζωή. Κάθε πίνακας του ζει και πεθαίνει. Αισθάνομαι έντονα ότι το μήνυμα που υπονοείται πίσω από τα έργα του είναι η αποδοχή του θανάτου. Παρόμοιο είναι το θέμα και των δικών μου έργων και έχω επηρεαστεί από τις δουλειές του.

3.

Kyosai Kawanabe


Το παραμορφωμένο μοτίβο είναι η τεχνική που αποδεικνύει πως τα μάτια του συλλαμβάνουν το θέμα στην λεπτομέρεια, και τα έργα του έχουν χιούμορ, ένα χιούμορ το οποίο μου προσφέρεται ασταμάτητα κάθε φορά που βλέπω έργο του. Οι δυναμικοί πίνακες του με κάνουν να αισθάνομαι τη ροή του χρόνου και τον άνεμο που φυσά.

4.

Hayao Miyazaki


Εντυπωσιάζομαι από το γεγονός ότι πάντοτε καταπιάνεται με σοβαρότερους προβληματισμούς. Επίσης μου αρέσει το πώς η δουλειά του εξελίσσεται. Μαθαίνοντας λίγα πράγματα από τους άλλους ίσως να μαθαίνω κάτι σπουδαίο για τον ίδιο μου τον εαυτό. Οι ταινίες του δίνουν ελπίδα. Αγαπώ ιδιαίτερα τα "Kiki's delivery service” και τα "Spirited Away". Τα παρακολουθώ όταν χρειάζεται να παλέψω.

Τα μελλοντικά σου σχέδια;

Να συνεχίσω να ζωγραφίζω. Θα μου άρεσε να «επανεφευρίσκω» τον εαυτό μου καθημερινά.

Θα ήθελα να εξακολουθήσω να ψάχνω τον ρόλο μου στην κοινωνία μέσω της ζωγραφικής...
Η ζωγραφική θα είναι μια απόδειξη ότι έζησα σε αυτό τον κόσμο...

Οι εικόνες που συνοδεύουν την συνέντευξη παραχωρήθηκαν από την ζωγράφο για αποκλειστική χρήση από το LIFO.gr. Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση τους χωρίς την άδεια της.

 Info

official site

facebook