Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Αρχείο

Η διαφήμιση καταπίνει τα πάντα. Βλέποντας τη διαφήμιση του Καζίνο της Πάρνηθας, με τη μουσική του Κωνσταντίνου Βήτα από το 2, θέλοντας και μη επιβεβαίωσα τη δύναμη του παραπάνω ρητού.

» ΘεματικήΒραδιά στην ΕΤ1. Ο Στέλιος Κούλογλουέχει καλεσμένο τον Γιώργο Παπανδρέουμε αφορμή την Εθνική Συνδιάσκεψη τουΠΑΣΟΚ το περασμένο Σάββατο. Ο Γιώργοςείναι συμπαθής, χωρίς πραγματικέςαπόψεις, μια ονομαστική προκατασκευή. Ξέρειπως τα λόγια του δεν μας ενδιαφέρουν,κατανόησε γρήγορα ότι έπρεπε να δουλέψειπάνω στο παιχνίδι των εσωκομματικώναντιθέσεων, κατάλαβε ακόμα καλύτεραπώς να υποδαυλίζει αποτελεσματικότερα τοανεξίτηλα παρφουμαρισμένο από τονπατέρα του πασοκικό ασυνείδητο, γνωρίζειπως το Όνομα θα του χαρίσει τη σωτήριαεπικράτηση. Η πολιτική ως γονική παροχή.

» Στην επικράτεια του Αμαρουσίου ο Βασιλιάς Μίνωας δεν καταστρέφει τα γνώριμα μοντέλα τηλεοπτικών συμπεριφορών. Με Αγάπη η Μαρί Κωνσταντάτου-Κυριακού ανέλαβε την παρουσίαση καθημερινής εκπομπής, μετά από κάμποσες αποτυχημένες προσπάθειες πλασαρίσματός της ως πρωταγωνίστριας μέσα από τα σίριαλ του σταθμού. Η εκπομπή έχει ως αντικείμενο τα παιδιά, κι ασχολείται με ζητήματα προστασίας και βοήθειάς τους. Άραγε θα μιλήσει κανείς για την αυταπάτη των τηλεοπτικών συνταγών, για τις πανανθρώπινες αξίες που χρησιμοποιούνται ως όχημα για μια στοχευμένη αποδοχή, για τη διοχετευμένη φιλανθρωπία του μιντιακού πλήθους, για το διαστρεβλωμένο εποικοδόμημα; Τηλεοπτική αγάπη με σφιγμένα δόντια.

» Πονώ που δεν πονώ για σένα. Τίτλοςτραγουδιού από το φετινό ΦεστιβάλΘεσσαλονίκης. Αν υπήρχε μια ιστορία πουθα μπορούσε να λεχθεί για το αναβιωμένοφεστιβάλ, κάτω απ' αυτόν τον τίτλο θαχωρούσε. Ωστόσο το φεστιβάλ για τρίτηχρονιά τα καταφέρνει και υπερίπταται,ο ρουσοπούλειος μηχανισμός έχειεξασφαλίσει αδιάκοπα, ασταμάτητα, τηνεπιθυμητή ροή, το τραγούδι κάθιδρογλιστράει κάπου εκεί δίπλα, στουςκοθόρνους των αδελφών Μαγγίρα, είναιαναμφίσβητητα μια νίκη της αποφορτισμένηςνοηματικά τηλεοπτικής γλώσσας. Από τηνκαθεστηκυία μυθολογία του εντέχνου έωςτις αδερφές Μαγγίρα, μια Pomodoro δρόμος.

» ΚωδικόςAlpha, στο κανάλι της Κάντζας. Θέμα το«cyber sex»,η αναζήτηση ερωτικού συντρόφου μέσααπό το διαδίκτυο. Σύμφωνα με τονπαρουσιαστή της εκπομπής Ευθύμη Γεωργίου,η νύχτα θέλει κορμί και μέλι και ηοθόνη κατακλύζεται από ηδονικέςσεκάνς, από ηλεκτρονικές δονήσεις, απόκεκαλυμμένη τσόντα στην ουσία, υπό τηνπρόφαση του ρεπορτάζ, προσπαθώντας νααναπαραστήσει την επαφή μέσω internet. Μετην καυλο-πυρέσσουσα δημοσιογραφίατης συγκεκριμένης εκπομπής να μαςυπενθυμίζει τα ένδοξα και νταβραντισμέναχρόνια της «Απογευματινής», της«Αυριανής» και της «Espresso»,δεν μας μένει παρά να συλλογιστούμε πόσουςέχει σημαδέψει οριστικά κι ανεπανόρθωτατο τσέρκι στην οδό Φυλής σ' αυτό τοεπάγγελμα.

» Τένια Μακρή, βοήθεια·ο Άκης Παυλόπουλος προβάλλει τη Ζωή ωςΠάρτι, θα μπορούσε να αναφωνήσει οτηλεθεατής παρακολουθώντας τηνασθμαίνουσα σεμινοδιγένεια συνταγήτην περασμένη Κυριακή, με καλεσμένουςτ' αστεράκια της πρωινής ζώνης τουAlter, κι είναι αλήθεια πως αν είχε γίνεικάτι τέτοιο η συγκίνηση που θα είχεπαραχθεί θα ήταν γνήσια. Δυστυχώς όμως ησυνταγή εκτυλίχθηκε γνώριμα,προγραμματισμένα, επενδυμένη με ταγνωστά τηλεοπτικά άλλοθι, που συνίσταταιστο συναισθηματικο-τηλεοπτικό vogueing μεολίγην από «μιλάω μεν, αλλά χορεύωκαλύτερα». Θα είχε πιο πλάκα ανπαράλληλα η Κέλυ Σακάκου ανέλυε εκείνητη στιγμή, ναρκισσευόμενη με το γνωστότηλεοπτικό αξάν της, την τσιφτετελολάγναμοίρα των αποχαυνωμένων τηλεθεατών.

» Στηνάκρη κάθεται ο Ψινάκης. Δίπλα η Ντέπυ-πάντα εμπεριστατωμένα βεβαίως, βεβαίως-προσπαθεί να βάζει τα πράγματα στη θέσητους. Η κάμερα εστιάζει στο αμυδρόχαμόγελο της Ναταλίας. H μια εκ τωναδελφών Μαγγίρα, η Μπέτυ, άρτι αφιχθείσααπό το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, προσπαθείνα διευθύνει την ομήγυρη των φερέλπιδωνπαρουσιαστών. Μιλάει γρήγορα, επεξεργασμένα,τηλεοπτικά. Η τηλεοπτική πραγματικότηταζει κι αναπνέει υπό την κηδεμονία τηςαποστειρωμένης εικόνας, στην οποίαακόμα και οι «ασεβείς» ψινακισμοίείναι ένας ρόλος, μια μάσκα. Το ΤVΠαρουσιάστε είναι μια εκπομπή γι'αυτούς που από το Πουθενά θέλουνε ναπάνε στο Κάπου. Μόνο που κανείς δεν τουςείπε πως αυτό το τηλεοπτικό κάπουκαταλήγει συνήθως στο μελλοντικόπουθενά.

» Η διαφήμιση καταπίνει ταπάντα. Βλέποντας τη διαφήμιση του Καζίνοτης Πάρνηθας, με τη μουσική του ΚωνσταντίνουΒήτα από το 2, θέλοντας και μη επιβεβαίωσατη δύναμη του παραπάνω ρητού. Αδιάφοροαν η διαφημιστική μέγγενη καταφέρνεικι εξ-αγοράζει. Εκείνο που μ' ενοχλείείναι η παροχή της δυνατότητας, σεαναζήτηση φιλοθεάμονος τσέπης. Εκείνοπου με ανησυχεί είναι η δυναμική πουκαθηλώνει καταστρεπτικά, διαστρεβλώνειαποτελεσματικά, κατακερματίζειολοκληρωτικά. Εκείνο που με φοβίζειείναι η απώλεια της πραγματικότηταςτου μουσικού παραμυθιού.

» Ο ΓιώργοςΑυγερόπουλος ως δημοσιογράφος είναιακόμα ερωτευμένος με την ουσία τηςδουλειάς του. Το ντοκιμαντέρ του για ταψηφιακά νεκροταφεία που πρόβαλλε η ΝΕΤ,απέδειξε για ακόμα μια φορά με ποιοτρόπο η δημοσιογραφία μπορεί να κοιτάξεικατάματα τα θέματά της, παραμένονταςακέραια, φωτεινή κι ακριβής. Ο Εξάνταςκατέγραψε τον τρόπο με τον οποίο ο«αναπτυγμένος» δυτικός πολιτισμόςέχει φροντίσει να ξεφορτώνεται -στακρυφά- τα τοξικά του απόβλητα κάτω απότο φτηνό χαλί των υπό ανάπτυξη χωρών.Να γιατί ένα τέτοιο ντοκιμαντέρ μπορείνα μας κάνει να κοιτάξουμε την αλήθειακατάματα. Γιατί υπογράμμισε μεαπογυμνωμένη ακρίβεια την υπόγειαπαρακμή μας.